حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تراشه های موبایل سه ماهه اول ۲۰۲۲ : مدیاتک در صدر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام، مدیاتک

“مدیاتک یا کوالکام” تبدیل به یک پرسش مهم برای کاربارن شده است. همزمان با افزایش سهم مدیاتک از بازار و تعدد دستگاه های متکی به تراشه این شرکت تایوانی، سوال پررنگ تر هم می شود. بیاید درباره آمار فروش تراشه های موبایل سه ماهه اول ۲۰۲۲ صحبت کنیم، جایی که مدیاتک در صدر قرار دارد.

آمار فروش تراشه های موبایل سه ماهه اول ۲۰۲۲

علیرغم تمام مشکلات موجود در بازار، کوالکام و مدیاتک همچنان به افزایش درآمد خود ادامه می دهند. طبق نتایج سه ماهه اول سال جاری، درآمد مدیاتک نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته 32 درصد و نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته 10.2 درصد افزایش یافته است. این رشد بالغ بر 4.8 میلیارد دلار بود.

رکورد درآمد سه ماهه اول امسال و برای کوالکام بود. این رکورد برای این شرکت برای سومین سه ماهه متوالی تکرار شد. رشد سالانه تا 61 درصد بود و این برند توانست 11.6 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

مدیاتک همچنان رهبر بازار باقی می ماند و 44 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در جایگاه دوم کوالکام قرار دارد که سهم آن 35 درصد است که درآمد خوبی بر روی تراشه های دستگاه های پریمیوم با رده قیمت بالای 500 دلار دارد.

تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 778G بیشترین تقاضا را داشتند که جای تعجب نیست. پلتفرم های سری اسنپدراگون 700 و اسنپدراگون 8 حدود 68 درصد از کل تراشه های عرضه شده در بخش پریمیوم در سه ماهه اول سال 2022 را تشکیل می دهند.

در نمودار بسیار جالب زیر می توانید گستردگی حضور برندهای مختلف در رده بند‌ی های قیمتی ببینید:

عملکرد بازار تراشه های موبایلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

عملکرد بازار تراشه های موبایلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

کوالکام و مدیاتک رشد مناسبی در سه ماهه اول 2022 ثبت کردند. مدیاتک مجموعه ای چشمگیر از اعداد را برای سه ماهه با رشد 32 درصدی در سال و 10.2 درصد نسبت به سه ماهه قبلی به ثبت رساند و به درآمد 4.8 میلیارد دلار رسید.

کوالکام سومین رکورد درآمد سه ماهه متوالی خود را در سه ماهه اول 2022 با 11.6 میلیارد دلار تجربه کرد. واحدهای تجاری آن رشد سالانه بین 28 تا 61 درصد را ثبت کردند.

مدیاتک در بخش دستگاه های ارزان قیمت و متوسط پیشرو ​​است، رده قیمتی از 100 دلار تا 299 دلار. در اینجا، محرک های فروش تراشه های سری Dimensity 700 و Dimensity 900 بودند.

همچنین، سازندگان کاملا مایل به خرید پردازنده های Helio P35، Helio G80 و Helio G35 بودند. این به مدیاتک اجازه داد تا سهم 60 درصدی از تمام تراشه‌های عرضه شده برای دستگاه‌های با قیمت‌های 100 تا 299 دلار را به خود اختصاص دهد.

دیگر برند مطرح در سه ماهه اول سال جاری سامسونگ بود. سهم آنها در بازار تراشه های برتر موبایل به 23 درصد رسید که در مقابل 34 درصد سال قبل، کاهش دارد. این کاهش همچنین در بخش اقتصادی (تا 299 دلار) مشاهده شد که 7٪ در مقابل 10٪ برای مدت مشابه سال گذشته است.

اما UNISOC به افزایش سهم خود در بخش گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ادامه می دهد، رده با برچسب قیمتی تا 100 دلار. در اینجا، سهم تراشه های آن 47٪ بود، اگرچه یک سال قبل این رقم در سطح 20٪ بود. به لطف Honor، Realme و Samsung، این شرکت در رده قیمتی تا ۱۹۹ دلار هم توانست 8٪ سهم خود را افزایش دهد.

نظر شما چیست؟ کدام تراشه و در چه رده قیمتی برای شما جذاب تر است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)