حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک همچنان پرفروش‌ترین برند در بازار تراشه‌های موبایلی است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

جدیدترین گزارش از Counterpoint Research اطلاعات مفیدی را در مورد بازار پردازنده‌های موبایلی ارائه می‌کند. این آمار برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول ۲۰۲۳ را پوشش می دهد.

پرفروش‌ترین برند تراشه‌های موبایلی

این نمودار داده‌ها تغییرات جالبی را در بین بازیگران کلیدی این صنعت نشان می‌دهد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، مدیاتک به عنوان برند برتر بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند ظاهر شد. اگرچه نسبت به سه ماهه قبل کاهشی را تجربه می‌کند.

مدیاتک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۳۱ درصد از سهم بازار تراشه‌های موبایلی را به دست آورد. با این حال، این شرکت در مقایسه با سه ماهه قبل شاهد کاهش سهم‌ش از بازار بود.

این کاهش را می توان به تعدیل موجودی و تقاضای ضعیف نسبت داد، که منجر به کاهش پیش بینی شده بیش از ۵ درصدی در فروش تراشه‌های 4G و رشد کمتر از ۵ درصدی در تراشه‌های 5G برای سه ماهه دوم 2023 می شود.

کوالکام با سهم ۲۸ درصدی از بازار در رتبه دوم قرار گرفته است. انتظار می‌رود فروش این برند در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به دلیل کاهش موجودی ثابت باقی بماند، اما در سه ماهه بعدی عادی شود.

اپل که به خاطر تراشه‌های اختصاصی خود مشهور است با ۲۶ درصد سهم بازار به رتبه سوم می‌رسد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که سهم آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به دلیل نزدیک شدن به پایان دوره عرضه محصول جدید، کاهش پیدا کنند.

سامسونگ طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، به لطف عرضه تراشه‌های Exynos 1330 و 1380، افزایش جزئی در سهم بازار تجربه کرد.

برند UNISOC کاملا متمرکز در بخش تراشه‌های ارزان قیمت، شاهد افزایش ناچیز سهم بازار در سه ماهه دوم سال 2023 بود که ناشی از تقاضای فزاینده برای تراشه‌های LTE آن در دستگاه‌هایی با قیمت کمتر از 99 دلار بود.

هواوی Hisilicon که در حال حاضر کمتر از ۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، ممکن است با یک تراشه جدید به بازار بازگردد. تحلیلگران Counterpoint حجم فروش این تراشه حدود 2 تا 4 میلیون دستگاه در سال 2023 پیش بینی می کنند که عمدتاً بخش میان رده را هدف قرار می دهد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف تراشه‌ساز چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)