حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون در برخی محصولات سامسونگ تا زمان تقویت تراشه‌های اگزینوس

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، کوالکام

دیروز برای شما نوشتیم که احتمالا گلکسی اس ۲۴ با تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ در کره عرضه خواهد شد. این نشان می‌دهد که شاید سال ۲۰۲۳ یک استثنا در استفاده انحصاری سری گلکسی S از تراشه اسنپدراگون کوالکام باشد. در گزارشی جدید می‌شنویم که استفاده انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون در برخی محصولات سامسونگ تا زمان تقویت تراشه‌های اگزینوس ادامه خواهد داشت.

غیبت تراشه‌های اگزینوس تا چه زمانی ادامه دارد؟

از سال گذشته شایعه شده بود که سامسونگ به طور انحصاری از پردازنده اسنپدراگون در سری گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد. چند ماه پیش، یکی از مدیران کوالکام تایید کرد که پردازنده‌های این شرکت در دستگاه‌های بیشتری از گوشی‌های هوشمند گلکسی استفاده خواهد شد.

اکنون، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که سامسونگ تا زمانی که چیپ‌های اگزینوس بهبودیافته‌اش آماده شوند، از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

طبق گزارشی از Daum Money، سامسونگ به طور انحصاری از پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 در سری Galaxy S23، Galaxy S23 Plus و Galaxy S23 Ultra و در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. این گزارش همچنین ادعا می کند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مورد استفاده در سری گلکسی اس 23 نسخه معمولی آن نیست. در عوض، این یک نسخه با کلاک بالاتر است که برای سری گلکسی S23 بهینه شده است، اما این گزارش دقیقاً نشان نمی دهد که چه بهینه سازی به جز کلاک بالاتر اعمال شده است.

همکاری سامسونگ و کوالکام

همکاری سامسونگ و کوالکام

سال گذشته، سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 در تعداد بیشتری از گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 22 استفاده کرد و چیپست Exynos 2200 سری گلکسی S22 در بازارهای کمتری مورد استفاده قرار گرفت، چرا در مقایسه با نمونه کوالکام، تراشه جدید سامسونگ کمی ضعیف‌تر بود و در عملکرد کلی GPU به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 عمل نکرد. با این حال، اخیراً مشخص شد که Exynos 2200 عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 2 در raytracing برای بازی ها دارد.

طبق شنیده‌ها سامسونگ در حال ایجاد تغییرات ساختاری در تیم سازنده چیپست های اختصاصی خود است. پیش از این، تراشه‌های اگزینوس سامسونگ توسط زیرمجموعه این شرکت به نام System LSI طراحی شده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ تیمی از مهندسان خود را برای ساخت یک چیپست رده بالا که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی طراحی شده، ایجاد کرده است. انتظار می رود اولین تراشه این تیم در سال 2025 عرضه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تصمیم سامسونگ صحیح است؟

گلکسی اس ۲۴ با تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ در کره عرضه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)