حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک همچنان پرفروش‌ترین برند تراشه موبایلی است، کوالکام در حال کم کردن فاصله

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

رقابت در بازار چیپست گوشی‌های هوشمند بسیار شدید است و شرکت ها تلاش می کنند در عملکرد و سهم بازار پیشرو باشند. کوالکام و اپل در حال حاضر از نظر عملکرد در بخش پرچمدار پیشتاز هستند، اما بر اساس داده‌های موسسه Counterpoint این مدیاتک است که در مجموع سهم بیشتری از کل بازار جهانی تراشه‌های موبایلی دارد.

پرفروش‌ترین برند تراشه موبایلی

مدیاتک به لطف موفقیت تراشه Dimensity 9200 خود در بخش پرچمدار و مشارکت با تولیدکنندگان اصلی چینی مانند Vivo و Oppo، سهم بازار ثابتی در حدود 35 تا 40 درصد را در سه ماهه اخیر حفظ کرده است. هر چند سهم اندکی از این عدد مربوط به تراشه مذکور می شود و مشخصا مدیاتک در رده تراشه‌های اقتصادی تا میان‌رده پیشرو است.

انتظار می‌رود که کل بازار در سه ماهه چهارم سال 2022 به دلیل شرایط اقتصاد کلان جهانی و کاهش تقاضا بازار چین، شاهد افت باشد.

کوالکام با افزایش هم خود از بازار در حال نزدیک شدن به مدیاتک است. اختلاف ۱۶ درصدی این دو برند با هم در چارک دوم سال ۲۰۲۱ حالا و در چارک سوم سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

چیپست های اسنپدراگون این شرکت در بخش پریمیوم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و کوالکام اخیراً همکاری نزدیک‌تر با سامسونگ را برای خانواده گلکسی اس 23 اعلام کرده است. با این حال، انتظار می رود که سهم بازار کوالکام در سه ماهه چهارم 2022 به دلیل شرایط اقتصاد کلان جهانی، کاهش سرعت خرید محصولات مصرفی و تقاضای ضعیف تولیدکنندگان چینی کاهش یابد.

سهم اپل در مدت کمی بیشتر از ۱ سال حدود ۲ درصد افزایش داشته که دلیل آن عرضه آیفون 14 پرو جدید با چیپست A16 بایونیک است.

سهم هواوی نیز کم کم به صفر میل می کند ولی سامسونگ با پافشاری برعرضه محصولات میان رده با تراشه اگزینوس توانسته ۲ درصد افزایش سهم را تجربه کند. برند UNISOC هم در حال تقلا برای کسب سهم است و افت و خیرهای متعدد دارد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف تراشه ساز در بازار موبایل چیست؟ کدام برند را ترجیح می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)