حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کدام تراشه موبایل مصرف انرژی بهینه‌تری دارد؟

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، تست، مقایسه

بهینه بودن یک تراشه همانقدر مهم است که قدرتش اهمیت دارد. اگر شما یک تراشه قوی اما غیربهینه داشته باشید، مشکلات متعددی در زمینه مصرف انرژی و تولید گرما خواهید داشت. به تازگی تستی منتشر شده که به ما می‌گوید از بین تولیدات جدید، کدام تراشه موبایل مصرف انرژی بهینه‌تری دارد؟

بهینه‌ترین تراشه موبایل

تراشه‌های جدید و به خصوص تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ در بحث ردیابی پرتو برای بازی‌های به‌روز طراحی می‌شوند. بیاید با این تست شروع کنیم. بنچمارک 3DMark و تست SolarBay به بررسی این ویژگی می‌پردازد:

پیش از هر چیز باید بگویم که منبع با نگاه ویژه به تراشه پرچمدار جدید مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۳۰۰ این جداول را ارائه کرده است. در نتیجه به همین دلیل ردیف این تراشه به رنگ دیگری دیده می‌شود.

همانطور که می‌بینید، بدون شک تراشه‌های موبایلی نسل جدید دنیای اندروید توانسته‌اند امتیار بسیار جذاب و حتی نزدیک به تراشه مدعی اپل M2 داشته باشند. با این حال در این بین اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ کمتری انرژی را برای این پردازش مصرف کرده و تقریبا ۲ برابر بهینه‌تر از تراشه اپل M2 است. پس از آن تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار دارد.

این نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ یعنی Xclipse 940 که مبتنی بر معماری RDNA 3 AMD توسعه یافته، واقعا یک تلاش قابل دفاع از سوی سامسونگی هاست.

تست بعدی Wildlife Extreme از بنچمارک 3DMark است که بررسی قدرت پردازش‌های گرافیکی کمی ساده‌تر می‌پردازد.

همانطور که می‌بینید، در این تست بهینه‌ترین تراشه در مصرف انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است اما بالاترین توان ممکن ابتدا توسط اپل M2 و سپس مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ ارائه می‌شود. عملکرد تراشه مدعی اپل A16 نیز در این تست قابل توجه است که هم توان پایین‌تری دارد هم بهینگی کمتری ارائه می‌کند.

تست بعدی بنچمارک GFXBench 3.1 و تست Aztec با رزلوشن 1440p است.

همانطور که می‌بینید اینجا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهینه‌ترین تراشه است. قوی‌ترین تراشه پس از اپل M2 تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ ثبت می‌شود.

و در نهایت نتایج بنچمارک GFXBench با رزلوشن 1080p را با هم می‌بینیم:

در این تست بهینه‌ترین عملکرد به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌رسد و بالاترین توان به اپل M2 که پس از آن دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک قرار می‌گیرد. مجددا نگاهی به عملکرد تراشه‌های نسل قبل و بهینه‌بودن بسیار پایین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ نیز جالب است.

نظر شم درباره عملکرد این تراشه‌های موبایلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)