حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برندهای سازنده تراشه موبایلی در چارک پایانی سال ۲۰۲۳ چطور عمل کردند؟

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، عملکرد تجاری شرکت ها

بازار تراشه‌های موبایلی شاید چیزی نباشد که خیلی دقیق و نزدیک آن را دنبال کنید. با این‌حال تحولات آن می‌تواند جالب باشد. به تازگی گزارشی منتشر شده که به ما نشان می‌دهد برندهای سازنده تراشه موبایلی در چارک پایانی سال ۲۰۲۳ چطور عمل کردند.

عملکرد برندهای سازنده تراشه موبایلی

موسسه Canalys گزارشی در مورد بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2023 و با تفکیک فروشنده پردازنده منتشر کرده است. تجزیه و تحلیل این موسسه نشان داد که مدیاتک تایوانی در سه ماهه پایانی سال گذشته، با افزایش 21 درصدی نسبت به سایر رقبا، تراشه دستگاه‌های بیشتری را تامین کرده است.

از نظر درآمد، این اپل است که در سه ماهه چهارم 2023 رتبه اول را از آن خود می‌کند. این طبیعی است چون موبایل‌های مجهز به تراشه‌های این برند فقط آیفون هستند که قیمت بالایی دارد. در مجموع استفاده از این تراشه‌ها 87 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت آمریکایی به ارمغان آورد که 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این گزارش فقط شامل دوره اکتبر-دسامبر 2023 است و جزئیات مربوط به کل سال مالی را شامل نمی شود. برندهای مدیاتک، اپل و کوالکام سه برند چیپست برتر در بازار جهانی بودند، در حالی که HiSilicon متعلق به هواوی با ۷ میلیون تراشه درآمد ۷ میلیارد دلاری داشت. البته این درآمد برای این میزان فروش کمی عجیب به نظر می‌رسد و خیلی زیاد است.

یکی دیگر از شگفتی‌های چین این است که گوشی‌های دارای تراشه Unisoc شاهد افزایش 24 درصدی سالانه هم در درآمد و هم در حجم بودند. نیمی از گوشی های دارای این تراشه تحت چتر گروه Transsion بودند که شامل برندهای Infinix، Tecno و iTel می شود و در بازارهای نوظهور محبوب هستند.

سامسونگ اما شاهد کاهش 48 درصدی در فروش گوشی‌های دارای تراشه اگزینوس بود که درآمد سه ماهه آن را به 5 میلیارد دلار کاهش داد. این یعنی 44 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. البته این موضوع طبیعی است چون در سری Galaxy S سال گذشته تراشه اگزینوس داشت و میان‌رده‌های بیشتری از سامسونگ با تراشه مدیاتک عرضه شدند.

انتظار داریم در نیمه اول سال 2024 افزایش جزئی داشته باشیم، زیرا گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس با اگزینوس 2400 شاهد افزایش فروش بودند، در حالی که گلکسی A55 و گلکسی A35 با اگزینوس 1480 در این ماه وارد بازار می شود.

نظر شما درباره تحولات بازار تراشه‌های موبایلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)