حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اشاره به مشکلات پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل در یک گزارش جدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

اخیرا Wayne Ma’s Information گزارشی طولانی را منتشر کرده است که جزئیات چالش‌ها و مشکلات فنی و رهبری که اپل در طول توسعه هدست واقعیت افزوده خود که مدت‌ها شایعه‌ی آن به‌بیرون درز کرده بود را، بیان می‌کند. گفته می‌شود اپل قرار است از هدست AR/VR خود تا پایان سال 2023 رونمایی کند.

مشکلات پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل

این گزارش ادعا می‌کند که تیم اپل که بر روی این هدست کار می‌کند، به رهبری Mike Rockwell، مدیر سابق دالبی، مرتباً مجبور بودند برای دریافت کمک در پروژه‌ی خود، با سایر بخش‌های شرکت رقابت کنند. از اواسط سال 2017، این تیم همچنین در ساختمان‌های اداری در سانی‌ویل، کالیفرنیا که چندین مایل دورتر از دفتر مرکزی اپل بودند، کار کردند که ظاهراً “به حفظ نامرئی بودن گروه نسبت‌به سایر بخش‌های اپل کمک کرد.”

 به‌عنوان‌مثال، در اوایل سال 2018، یکی از اعضای تیم راکول از گروه مهندسی سخت‌افزار دوربین اپل خواست تا یک ویژگی سخت‌افزاری را اضافه کنند که سرعت گرفتن تصاویر توسط دوربین‌های هدست و بازپخش آن‌ها را در نمایشگر افزایش دهد. گروه Rockwell می‌خواست این ویژگی را در یک نمونه اولیه از هدست پیش از یک نسخه آزمایشی مهم برای 100 کارمند برتر اپل، به نام T100، قرار دهد. به یکی از اعضای گروه راکول گفته شد که هدست در اولویت نیست و گروه او باید تا عرضه آیفون XS در اواخر همان سال صبر کنند.

مشکلات پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل

مشکلات پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل

این گزارش می‌افزاید که تیم باتری‌های قابل‌تعویض را برای این هدست درنظر گرفت که کاربران را قادر می‌ساخت تا حداکثر هشت ساعت در روز از آن استفاده کنند، اما این ایده درنهایت به‌دلیل پیچیدگی‌های موجود کنار گذاشته شد. بر اساس این گزارش، از سال 2021، این هدست دارای باتری بود که می‌توانست «چند ساعت، مطابق با محصولات مشابه» دوام بیاورد.

گزارش کامل بسیاری از چالش‌های دیگر را تشریح می‌کند و برای علاقه‌مندان به توسعه هدست اپل خواندنی ارزشمند است.

مارک گورمن، تاکاشی موچیزوکی و دبی وو از بلومبرگ، پیش از این نیز مشکلاتی را که اپل در رابطه با این هدست با آن روبرو بوده است، از داغ‌شدن بیش‌ازحد گرفته تا چالش‌های دوربین و نرم‌افزار، بیان کرده‌اند. گورمن گفت که این هدست از دو تراشه استفاده می‌کند که حداقل یکی از آن‌ها با تراشه M1 Pro در جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی برابری می‌کند.

The Information سال گذشته تصویری از هدست فرضی اپل را بر اساس “نمونه اولیه مراحل آخر توسعه” به‌اشتراک گذاشت. در این گزارش ادعا شده است که این هدست دارای یک گیره خمیده با مواد توری نرم، هدبندهای قابل‌تعویض و نمایشگر دوگانه 8K خواهد بود. به‌گفته‌ی افشاگر صنعت نمایشگر، راس یانگ، حتی ممکن است نمایشگر سومی نیز برای این هدست وجود داشته باشد.

دیدگاه شما پیرامون مشکلات پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی