حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی Project Cambria شرکت متا را ببینید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | واقعیت مجازی

کم کم وقت آن است که گذار از پلتفرم “تخته های شیشه‌ای” را که تبدیل به “ادامه دستمان” شده است را به پلتفرم “هدست های پوشیدنی” که “ادامه چشمانمان” خواهند بود، آغاز کنیم. برندهای بزرگ تشنه تصاحب آن “زمینه بزرگ” بعدی هستند و متا یکی از آن هاست. در همین راستا به تازگی ویدیویی منتشر شده که می توانید در آن هدست واقعیت مجازی Project Cambria شرکت متا را ببینید.

هدست واقعیت مجازی Project Cambria

سال گذشته متا شروع به ساخت پلتفرم Presence خود روی هدست Quest VR کرد که قابلیت‌های واقعیت ترکیبی محدودی دارد. به عنوان مثال می تواند صفحه کلید واقعی شما را در محیط کار مجازی شما نشان دهد. یا می تواند اشیاء مجازی را به مکان های واقعی متصل کند. به عنوان مثال، اگر یک تخته شطرنج مجازی روی میز قهوه خود قرار دهید، بین تجربه های متفاوت پوشیدن این هدست همان جا خواهد بود.

این شرکت در حال کار بر روی هدست بسیار پیشرفته تری است که در حال حاضر با نام “Project Cambria” شناخته می شود. این قابلیت‌های واقعیت ترکیبی Quest را به سطح بعدی می‌برد.

هدست جدید دوربین های بهتری خواهد داشت که امکان انتقال با وضوح بالا و تمام رنگ ها را فراهم می کند. حسگرها و الگوریتم‌های بهبودیافته می‌توانند نمایش دقیق‌تری از محیط شما را بازسازی کنند و به دنیای مجازی اجازه می‌دهند تا با دنیای واقعی به‌طور واقعی‌تر مطابقت داشته باشد و با آن تعامل داشته باشد.

 

در این ویدیو مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ را می بینید که Cambria را امتحان می کند. خود هدست شطرنجی است زیرا هنوز در حال تولید بوده اما این ویدیو به شما ایده می‌دهد که چه نوع تعاملاتی را می‌توانید انتظار داشته باشید. این دمو The World Beyond نام دارد.

World Beyond به‌عنوان نسخه‌ی نمایشی در Quest در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت تا به زودی آن را امتحان کنند، اما بدون قابلیت عبور رنگ، تجربه محدود خواهد بود. اگر Quest دارید، می‌توانید آن را از App Lab دانلود کنید.

 

 

همچنین این ویدیو خلاصه‌ای از دستاوردهای متا با کوئست و چگونگی بهبود کمبریا در فناوری حضور مجازی، که سنگ بنای متاورس است، را نشان می‌دهد.

هدست Project Cambria اواخر امسال عرضه می‌شود، اما ویژگی‌های نرم‌افزاری که برای ادغام دنیای مجازی و واقعی در کنار هم استفاده می‌شوند، زودتر منتشر می‌شوند تا توسعه‌دهندگان بتوانند برای ایجاد تجربیات واقعیت ترکیبی خود دست به کار شوند. Cambria یکی از چهار هدستی است که متا قصد دارد در چند سال آینده عرضه کند.

نظر شما چیست؟ منتظر آینده جذاب هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)