حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ برگزاری رویداد Meta Connect 2022 مشخص شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت متا که در یکی دو سال اخیر به خاطر مسئله متاورس، نام خود را از فیسبوک به متا تغییر داد، در تلاش است تا به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت سرگرمی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی شناخته شود. اکنون نیز تاریخ برگزاری رویداد Meta Connect 2022 مشخص شده است. با ترنجی همراه باشید.

تاریخ برگزاری رویداد Meta Connect 2022 مشخص شد

متا به تازگی اعلام کرده است که رویداد Meta Connect 2022 در ۱۱ اکتبر برگزار می‌شود و ما در نهایت ممکن است نگاهی اجمالی به هدست واقعیت مجازی بعدی این شرکت داشته باشیم که در اخبار و شایعات با نام Project Cambria شناخته شده است. اگرچه ممکن است رویداد Meta Connect امسال به اندازه رویداد سال گذشته، مهم نباشد، به این علت که باعث شد این شرکت جاه طلبی‌های  جسورانه خود در دنیای متاورس را اعلام کند و نام خود را نیز از فیس بوک به متا تغییر دهد، اما باید نگاه بهتری به جانشین متا Oculus Quest 2 یا به اصطلاح Project Cambria داشته باشیم که در آن این هدست واقعیت مجازی جدید رونمایی می‌شود.

لازم به ذکر است که اگرچه متا به صراحت نگفته است که Cambria به احتمال زیاد رسما Quest Pro نامیده می‌شود، اما این هدست در این مراسم حضور خواهد داشت و پیش از این نیز به شدت به آن اشاره شده است. برای شروع، این شرکت در رویداد 2021 Connect Meta قول داده بود که شاهد عرضه Cambria در سال ۲۰۲۲ باشیم که تنها چند ماه تا پایان این وعده فاصله دارد.

تاریخ برگزاری رویداد Meta Connect 2022

همراه با نمایش امسال که به شرکت کنندگان نگاهی هدست بعدی این شرکت خواهد داد، باید منتظر ارائه برنامه‌های جدید این شرکت در راه کسب تجربه‌های جدیدتر کاربران و عرضه محصولات متنوع باشیم. می‌توان با خیال راحت حدس زد که کامبریا قرار است مدتی روی صحنه نمایش داده شود. اما این همه چیز نیست. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، هنگام حضور در Joe Rogan Experience گفت که هدست VR بعدی متا را در ماه اکتبر خواهیم دید.

به‌علاوه یک پست در صفحه فیس‌بوک زاکربرگ می‌گوید که می‌گوید تاریخ ۱۱ اکتبر، رویداد Meta Connect برگزار می‌شود. در تصویری ما او را در حالی می‌بینیم که هدست واقعیت مجازی متا را پوشیده است که هیچ شباهتی به Quest 2 ندارد، اما بسیار شبیه به رندر Project Cambria Meta است که رندرهای آن در سال ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشته شده بود. بنابراین، ما تقریباً مطمئن هستیم که متا هدست VR بعدی خود را در رویداد اکتبر به نمایش خواهد گذاشت. اما آیا این هدست، محصول رقیب خود یعنی اپل را شکست خواهد داد؟

آیا هدست واقعیت مجازی اپل به زودی معرفی خواهد شد؟  در زمان نگارش این خبر، فقط چند ساعت تا رویداد بعدی اپل فاصله داریم باقی مانده است که تقریبا به طور قطع رویداد معرفی آیفون ۱۴ خواهد بود. اما فراتر از بهترین گوشی هوشمند جدید اپل، احتمالا اپل واچ سری ۸ و ایرپاد پرو ۲ مورد انتظار را نیز خواهیم دید. آیا این همه محصولات جدید اپل خواهند بود؟ اپل همچنین (نه چندان) مخفیانه روی هدست واقعیت مجازی خود کار می‌کند. چیزی که ما آن را هدست خلاقانه واقعیت مجازی اپل می‌نامیم، به باور برخی شاید بالاخره امروز شاهد معرفی آن باشیم.

تاریخ برگزاری رویداد Meta Connect 2022

به گفته TechRadar، با توجه به اینکه هدف هدست‌های واقعیت مجازی بعدی اپل و متا به ظاهر جمعیت‌ شناسی یکسانی دارند (افرادی که تجربه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بالایی دارند که با هزینه‌های بالاتر هدست محدود نمی‌شوند)، منطقی است که اپل ممکن است بخواهد از متا جلوتر باشد و زودتر شروع به کار کند و قبل از اینکه متا بتواند محصول خود را در چشم همگان بی رقیب نشان دهد، اپل این کار را کند. متاسفانه، احتمالا چنین نخواهد بود. زیرا همه چیز در رویداد امروز، در مورد آیفون ۱۴ است.

در حالی که این فقط حدس و گمان ما است، اما چند نکته برای تایید آن وجود دارد. ابتدا بیشتر شایعات به عرضه هدست واقعیت مجازی اپل در سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کردند. اپل تمایل دارد محصولات خود را در بازه زمانی نسبتا کوتاهی معرفی و عرضه کند، بنابراین بعید است که این هدست را امروز معرفی کند و چند ماه قبل از عرضه آن به فروش برساند. علاوه بر این، با توجه به اینکه آیفون یک دستگاه مهم در اکوسیستم اپل است، نمی‌خواهد با رونمایی از این هدست، عظمت این محصول جدید تحت الشعاع قرار دهد.

این هدست از نظر دستگاه‌های اپل بسیار منحصر به‌ فرد است و تقریبا محصولاتی را که در کنار آن عرضه می‌شود تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیفون ۱۴ و هدست واقعیت مجازی از نظر پوشش رسانه‌ای رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و این موضوع می‌تواند باعث شود یکی از آن‌ها یا هر دو دستگاه به اندازه‌ای که نیاز دارند در کانون توجه قرار نگیرند. درعوض، احتمالا باید تا اکتبر منتظر بمانیم تا هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی شود، یعنی زمانی که متا Project Cambria را به نمایش بگذارد. پس از آن مسابقه ای بین اپل، سونی (با هدست پلی استیشن VR 2) و ByteDance با هدست Pico 4 و Pico 4 Pro برگزار شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان