حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اخراج هزاران کارمند متا؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج حاصل از بحران اقتصادی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی، مشکلات

شرکت متا که پیش‌تر آن را با نام Facebook می‌شناختیم، گویا این روزها چندان وضعیت مناسبی ندارد و مشکلات زیادی برای این کمپانی معروف به وجود آمده است. بر اساس اخبار به دست آمده، گویا اخراج هزاران کارمند متا، برنامه این شرکت برای کنترل نتایج حاصل از بحران اقتصادی است. با ترنجی همراه شوید.

اخراج هزاران کارمند متا؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج حاصل از بحران اقتصادی

بر اساس اخبار دریافتی، گویا متا آماده اخراج هزاران کارمند خود در نتیجه بحران اقتصادی است. برای شرکت مارک زاکربرگ، این اولین بار است که چنین رخدادی اتفاق می‌افتذ. این شرکت که مالک فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است، قصد دارد کارمندان خود را کاهش دهد. خبرگزاری وال استریت ژورنال گزارش داده است که این شرکت کالیفرنیایی، به زودی هزاران کارمند را اخراج خواهد کرد. این رسانه گزارش می‌دهد که اعلامیه‌ای باید از روز چهارشنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۲ به نقل از افراد مطلع انجام شود.

متا هشداری صادر کرده است و از کارکنان خواسته تا برنامه‌های سفر خود را به تعویق بیندازند. حجم اخراج‌ها گویا یک رکورد در تاریخ شرکت متا است. این شرکت که قبلا با نام فیس بوک شناخته می‌شد، از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۴ به صورت موازی رشد کرد و به تدریج به کارکنان خود اضافه نمود. مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در این بخش، متا تعداد زیادی از افراد را در طول شیوع ویروس کرونا استخدام کرد.

اخراج هزاران کارمند متا

در واقع، این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حدود ۲۷۰۰۰ نفر را استخدام کرده است. تعداد کارکنان متا در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۵۳۴۴ نفر افزایش یافته است و در کل، ۸۷۰۰۰ نفر تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ در کشورهای مختلف جهان، برای Meta کار می‌کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این کارمندان اخراج خواهند شد. اما وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که این ممکن است بزرگ‌ترین برنامه اخراج کارکنان یک شرکت حوزه فناوری باشد.

این برنامه اخراج کارکنان، در پاسخ به عملکرد بد مالی این کسب و کار انجام می‌شود. متا درآمد ۲۷.۷۱ میلیارد دلاری خود را در پایان اکتبر گزارش کرد که ۴ درصد کمتر از سال قبل است. همچنین سود خالص این شرکت تنها در یک سال، به میزان ۵۰ درصد کمتر شده است. این یافته‌ها بیشتر به کاهش درآمد ناشی از تبلیغات اینترنتی و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی که برای متاورس انجام شده است، نسبت داده می‌شود.

اخراج هزاران کارمند متا

بیش از ۲۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در دو سال گذشته برای توسعه Horizon Worlds انجام شده است. این بخش از متا مرتبط با گروه و فناوری واقعیت مجازی است. در نتیجه، حالا متا برای سرمایه گذاران به عنوان یک گودال مالی گسترده ظاهر می‌شود. مارک زاکربرگ قبلا در یادداشتی ذکر کرده بود که برنامه تعدیل کارکنان به زودی اجرایی خواهد شد. با این حال، وی احتمال اخراج قابل توجه کارکنان را رد کرده بود.

بنیانگذار فیس بوک نیز با بیان چند چیز تلاش کرده بود که یافته‌ها را دست کم بگیرد. وی گفته بود که ما با یک محیط ناپایدار در اقتصاد کلان، افزایش رقابت، مسائل مربوط به هدف گذاری تبلیغات و افزایش هزینه برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت خود روبرو هستیم، اما باید بگویم که به نظر می‌رسد محصولات ما بهتر از آنچه که برخی از بررسی‌ها می‌گویند، کار خواهند کرد.

علیرغم اظهارات زاکربرگ، ارزش بازار متا پس از انتشار نتایج فصلی یک بار دیگر کاهش یافت. سرمایه این شرکت در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، متا قصد دارد با اخراج کردن تعدادی از کارمندانش در ماه‌های آینده، حداقل ۱۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهد. برنامه‌های دیگری برای اقدام در این راستا نیز وجود خواهد داشت.

اخراج هزاران کارمند متا

به گفته GizChina، در نتیجه این بحران اقتصادی، متا تنها شرکتی نیست که برخی از کارکنان خود را رها کرده است. اکثر کارمندان توییتر در سراسر جهان هفته گذشته اخراج شده‌اند. ایلان ماسک، مالک فعلی این شبکه اجتماعی، تمام تلاش خود را می‌کند تا هزینه‌های کسب و کار را کاهش دهد تا وضعیت مالی آن‌ها بدتر نشود. وی ادعا می‌کند که توییتر هر روز میلیون‌ها دلار ضرر می‌کند. همین اتفاق برای اوبر، Lyft و شرکت پرداخت آنلاین Stripe نیز رخ داده که ۱۴ درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است.

۱۳ درصد از کارکنان این شرکت نیز به طور کلی اخراج شده‌اند. از سوی دیگر، شرکت آمازون خوشحال است که استخدام در دفاتر خود را متوقف می‌کند. پاتریک کولیسون، مدیرعامل استرایپ، پس از اخراج کارمندان خود گفت که ما با تورم مداوم، شوک‌های حوزه انرژی، نرخ‌های بهره بالاتر، کاهش بودجه سرمایه‌گذاری و بودجه کمتر برای استارت‌آپ‌ها مواجه هستیم. به گفته نیل ساندرز، تحلیلگر مالی، این اخراج‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که روزهای سخت فعلی در حوزه توسعه به پایان نرسیده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان