حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد اولیه تردز قابل توجه است: ۱۰ میلیون ثبت‌نام در ۷ ساعت اولیه

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

تردز را می‌توان تقریبا حیاط خلوت اینستاگرام دانست که سودای رقابت با توییتر را دارد. نرم‌افزاری که با وجود نام متفاوتش اما در عنوان خود اینطور معرفی می‌شود “ترندز، یک نرم‌افزار اینستاگرام” و حتی ورژن آن نیز با اینستاگرام تقریبا یکی و روی ۲۸۹ است. به دلیل درهم‌آمیختگی زیاد و هوشمندانه این دو پلفترم متا، باید گفت که عملکرد اولیه تردز قابل توجه است. آمار رسمی از ۱۰ میلیون ثبت‌نام در ۷ ساعت اولیه حکایت دارند.

عملکرد اولیه تردز در ۷ ساعت ابتدایی

متا از دیروز و به صورت تقریبا محدود Threads را به عنوان رقیب مستقیم توییتر راه اندازی کرد. کاربران می‌توانند متن، تصویر و ویدیوهایی به طول ۵ دقیقه را پست کنند. طبق انتظار می‌توانید پیام‌های دیگران را لایک کنید، نظر بدهید و پست‌های دیگران را بازنشر نمایید.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اعلام کرد که علیرغم دسترسی محدود، ۷ ساعت اول پس از عرضه این پلتفرم، شاهد ثبت نام ۱۰ میلیون نفر بوده‌اند. پیش از این به ۲ میلیون ثبت‌نام در ۲ ساعت اول و ۵ میلیون ثبت‌نام در ۴ ساعت اول را نیز اعلام کرده بود.

یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد که در هر ثانیه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر از بیش از ۱۰۰ کشور در این پلتفرم ثبت نام می کنند.

اگر Threads در اتحادیه اروپا راه‌اندازی می‌شد، احتمالاً این تعداد بیشتر می‌شد، اما قانون‌گذاران دیروز تأیید کردند که متا همچنان در تلاش است تا سرویس جدید را مطابق با GDPR کند و کاربران در اتحادیه اروپا باید برای ثبت‌نام در این پلتفرم کمی صبر کنند.

تردز

تردز

زاکربرگ ادعا می کند تردز فقط قصد ندارد جایگزینی برای توییترِ ایلان ماسک باشد. این اپ به زودی با پروتکل باز ActivityPub سازگار خواهد شد، به این معنی که با Mastodon و WordPress قابل همکاری خواهد بود و به انواع جدیدی از ارتباط بین افراد مجهز می‌شود که در برنامه‌های رایج رسانه‌های اجتماعی فعلی امکان پذیر نیست.

پلتفرم Threads در Apple App Store و Google Play Store و همچنین روی دسکتاپ در threads.net در دسترس است. ساده ترین راه ثبت‌نام، ورود با حساب کاربری و نام کاربری موجود در اینستاگرام است.

خود این سرویس به زودی ویژگی‌های بیشتری مانند پست‌های پیشنهادی، عملکرد جستجوی قوی‌تر و ناوبری آسان‌تر برای دنبال کردن ترندها در زندگی واقعی دریافت خواهد کرد. در حال حاضر این پلتفرم هشتگ ندارد و احتمالا به زودی همین یا چیزی مشابه آن را خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ تردز را تجربه کرده‌اید؟ نظر خود را با ما در میان‌بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)