حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت سخت افزار واقعیت مجازی سامسونگ به تناسب اندام و بازی اشاره دارد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، واقعیت مجازی

سامسونگ احتمالا در حال آماده شدن برای عرضه یک هدست واقعیت مجازی با محوریت تناسب اندام و گیمینگ است. غول فناوری کره جنوبی با این پتنت، خود را برای رقابت با اپل ویژن پرو آماده می‌کند. پتنت مورد بحث جزئیات هیجان انگیزی را درباره هدست VR سامسونگ افشا می‌کند.

هدست VR سامسونگ می‌تواند به سایر گجت های پوشیدنی متصل شود.

اپل، ویژن پرو را یک رایانه محیطی می‌نامد و هدستش را به شکلی طراحی کرده تا کاملا مستقل از سایر دستگاه‌ها فعالیت کند. سخت افزار واقعیت مجازی اپل حتی به کنترلر هم نیاز ندارد و برای تعامل با رابط کاربری از حرکات دست‌ها و چشم‌های کاربر استفاده می‌کند.

به گزارش androidheadlines، سامسونگ به تازگی، پتنتی در دفتر مالکیت معنوی کره جنوبی ثبت کرده است. موضوع پتنت «روش‌های ارتباطی و دستگاه‌های استفاده کننده از آواتار‌ها در فضای مجازی» است. بنظر می‌رسد سامسونگ رویکرد منحصر به فردی در رابطه با دنیای VR دارد.

هدست مورد اشاره می‌تواند با استفاده از چندین سنسور از محیط اطرافش داده جمع آوری کرده و با استفاده از آن، آواتار های مجازی به کاربر نشان دهد. پتنت همچنین به موضوع اشاره می‌کند که دستگاه VR سامسونگ می‌تواند به گجت‌های پوشیدنی دیگر این شرکت مانند گلکسی واچ، هدفون‌ها و… متصل شود.

هدست، از حسگرهای موجود در سایر دستگاه‌های پوشیدنی داده دریافت می‌کند. به عنوان مثال در پتنت به ضربان قلب و کالری مصرفی اشاره شده است. خود دستگاه نیز می‌تواند سنسور‌هایی مانند شتاب سنج، ژیرسکوپ، دوربین و حسگر مادون قرمز داشته باشد. وظیفه این سنسور‌ها آگاهی از حرکت کاربر و موقعیت او در لحظه است.

همچنین در پتنت به این موضوع نیز اشاره شده که اطلاعات پس پردازش، در قالب یک رابط کاربری گرافیکی به شخص نمایش داده می‌شود.

سامسونگ اعلام کرده که کاربران هدست آینده این شرکت قادر خواهند بود با محیط اطراف خود تعامل کنند و آواتار‌های سه بعدی را در دنیای واقعی مشاهده کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند آمار و جزئیات ورزش خود را در لحظه با دیگران به اشتراک بگذارند.

آیا سامسونگ در حال آماده سازی یک اکوسیستم واقعیت مجازی است؟

پتنت واقعیت مجازی سامسونگ

پتنت واقعیت مجازی سامسونگ

پتنت ثبت شده توسط سامسونگ بسیار کلی است و علامت سوال‌های زیادی در ذهن ایجاد می‌‌کند. اما نکته جالبی که درباره این سند وجود دارد، عدم استفاده از کلمه «هدست» و صرفا استفاده عبارت گجت‌های پوشیدنی است. بنظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد یک اکوسیستم گسترده با مرکزیت هدست واقعیت مجازی خود توسعه بدهد.

همانطور که در ترنجی برای شما نوشتیم، چشم بادامی‌های قصد دارند با همکاری گوگل و کوالکام یک هدست XR (واقعیت توسعه یافته) تولید کنند. پتنت‌ مورد بحث نیز احتمالا به همین محصول اشاره دارد و رویکرد این شرکت را برای ورود به عرصه متاورس، توضیح می‌دهد. با توجه به این موضوع، شاید سامسونگ هدست VR خود را بعنوان یک دستگاه تناسب اندام معرفی و کند و از اکوسیستم قدرتمند محصولات پوشیدنی‌اش برای ارائه یک تجربه یکپارچه استفاده کند.

نظر شما چیست؟ آیا به آینده سامسونگ در حوزه متاورس امیدوار هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر