حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۲۰ درصدی تولیدکنندگان محتوای روسی در یوتیوب تنها در ۲ ماه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، شبکه‌های اجتماعی

یوتیوب مانند هر شرکت دیگری، با تبعیت از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه صرفا باعث ضرر و زیان به این کشور نشده و بلکه خود نیز درگیر این موضوع می‌باشد. به طوری که اکنون ما شاهد کاهش ۲۰ درصدی تولیدکنندگان محتوای روسی در یوتیوب تنها در ۲ ماه هستم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کاهش ۲۰ درصدی تولیدکنندگان محتوای روسی در یوتیوب

اخیرا مشخص شده است که تعداد سازندگان محتوای فعال روسی زبان در پلتفرم یوتیوب در بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۲۰ آوریل، حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است. با توجه به نتایج مطالعه Brand Analytics، همچنین می‌توان به کاهش چشمگیر علاقه کاربران روسیه به خدمات اینستاگرام و TikTok اشاره کرد. آمار اصلی مشاهدات امروز، نشان دهنده کاهش ۲۱ درصدی تعداد سازندگان فعال محتوای روسی زبان یوتیوب است.

روسیه یوتیوب را به عنوان یک پلتفرم جنگ اطلاعاتی قلمداد می‌کند

این آمار مربوط به بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ (از زمان آغاز جنگ در اوکراین تا الان) است و این حتی علیرغم فیلتر نشدنی این پلتفرم ویدیو محور گوگل است. Brand Analytics در پیامی به این موضوع هم اشاره داشته است و گفته که توجه داشته باشید که بیشترین کاهش در تعداد تولید کنندگان در طول این دوره، مربوط به پلتفرم ویدیوی کوتاه TikTok است.

کاهش تولیدکنندگان محتوا به طور کلی ۸۷ درصد و کاهش محتوای آنان نیز ۹۳ درصد گزارش شده است. این پیامد مستقیم ممنوعیت تولید کنندگان محتوای روسی از ارسال ویدیو در تیک تاک است. همچنین این موضوع بخاطر عدم وجود امکانی برای سازندگان محتوا جهت کسب درآمد از این پلتفرم است که در این گزارش نیز به آن اشاره شده است.

کاهش ۲۰ درصدی تولیدکنندگان محتوای روسی در یوتیوب

اینستاگرام پس از TikTok، از نظر تعداد تولیدکنندگان محتوای روسی زبان بیشترین کاهش آمار را دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل این موسسه، ۵۶ درصد از سازندگان فعال روسی در این شبکه اجتماعی متعلق به متا، آن را ترک کرده‌اند و حتی میزان محتوای منتشر شده نیز ۵۵ درصد کاهش داشته است. چنین کاهشی به دلیل مسدود شدن اینستاگرام در روسیه و خارج شدن تولید کنندگان محلی از این پلتفرم محبوب می‌باشد.

در همان زمان، مهاجرت کاربران منجر به رشد ۲۲ درصدی شبکه اجتماعی VKontakte، از نظر تعداد تولیدکنندگان محتوا شده است و ۱۷ درصد نیز از نظر حجم مطالب منتشر شده، شاهد افزایش هستیم. در همین مدت تعداد تولید کنندگان محتوای تلگرام نیز ۲۴ درصد افزایش یافته و حجم مطالب ارسال شده ۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته GizChina، با توجه به داده‌های موجود، تحقیق Brand Analytics بر اساس مقادیر متوسطی انجام شده که با روند خطی مطابقت دارد. شاخص‌های ۲۴ فوریه و ۲۰ آوریل در این تحقیق به خوبی مقایسه شده است. کاربران فعال در جریان مطالعه، سازندگانی در نظر گرفته می‌شوند که حداقل یک پست، یک استوری، یک نظر یا یک فالوور را در روز داشته باشند.

مسدود کردن یوتیوب در روسیه چرا تا این لحظه رخ نداده است؟

نخست وزیر این کشور یعنی میخائیل میشوستین در اوایل این ماه به بخش دومای دولتی گفت که ولاگرهای ما باید پلتفرم‌های خارجی را ترک کنند و شاید به طور کلی این موضوع مشکلی ایجاد نکند. او همچنین گفت که مغز ما، بچه‌های ما و برنامه نویسان ما قادر به بهبود پلتفرم‌ها داخلی خود نیز هستند. به عنوان نمونه Rutube و VKontakte، نسخه روسی فیس بوک و یوتیوب به شمار می‌آیند. آقای میشوستین همچنین گفت آنچه که کم است، فرصت‌های موثر در درآمد زایی است. نظر شما در مورد کاهش ۲۰ درصدی تولیدکنندگان محتوای روسی در یوتیوب چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان