حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف فعالیت Infosys در روسیه و خارج شدن از خاک این کشور

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست

همانطور که اطلاع دارید، حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش شدید تحریم‌ها علیه این کشور شد. به دنبال این تحریم‌های همه جانبه، شرکت‌های بزرگ و مختلف جهان اقدام به متوقف کردن فعالیت خود در این کشور و حتی خروج از خاک روسیه کردند. در آخرین مورد نیز شاهد توقف فعالیت Infosys در روسیه و خارج شدن از خاک این کشور هستیم. با ترنجی همراه باشید.

توقف فعالیت Infosys در روسیه به دنبال تحریم سراسری این کشور

اینفوسیس (Infosys) یک شرکت هندی است که در سطح بین‌الملل، در زمینه خدمات مشاوره‌ اقتصادی، تکنولوژی اطلاعات و مهندسی فعالیت می‌کند. شعبه اصلی این شرکت در بنگلور هند واقع شده‌است. اینفوسیس به دنبال سایر شرکت‌های فناوری جهان که تجارت در روسیه را متوقف کرده‌اند، اعلام کرده است که با مشتریان روسی تجارت نخواهد کرد.

روز چهارشنبه، ۱۳ آوریل، این شرکت چند ملیتی فناوری و اطلاعات هندی، اعلام کرد که دیگر با مشتریان روسی کار نخواهد کرد. تحریم روسیه توسطاین شرکتی، در بحبوحه تهاجم این کشور به اوکراین رخ می‌دهد. اکنون Infosys در حال آماده شدن برای انتقال تجارت خود به خارج از روسیه و جستجوی گزینه‌های جایگزین است. این تصمیم با حرکت و خروج چندین همتای جهانی این شرکت مانند SAP SE و Oracle همزمان شده است.

هوآوی هم به صف تحریم کنندگان روسیه پیوست: فعلاً تحریم تجهیزات مخابراتی

نوکیا نیز اخیرا اعلام کرده که دیگر در روسیه کار نخواهد کرد. تصمیم Infosys برای توقف همکاری با مشتریان روسیه در شرایطی است که پارلمان انگلیس در حال بررسی سهام آکشاتا مورتی در شرکت بزرگ فناوری اطلاعات هند است. برای کسانی که اطلاعی ندارند، مورتی، همسر ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس و دختر بنیانگذار Infosys، یعنی Narayana Murthy است. بنابر گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، این شرکت فعال در روسیه مراکز خود را در مسکو تعطیل خواهد کرد.

قابل ذکر است که مورتی ۰.۹۳ درصد از سهام اینفوسیس را در اختیار دارد. در ۱۳ آوریل، سالیل پرخ، مدیر عامل Infosys، نتایج سال مالی ۲۰۲۲ را اعلام کرد. پس از اعلام این خبر، او به رسانه‌ها گفت که این شرکت در حال حاضر با مشتریان روسی تجارت نمی‌کند. علاوه بر این، وی در ادامه گفت که این شرکت قصد ندارد در آینده نزدیک نیز با آن‌ها تجارت کند. همچنین این شرکت تمام کارهای خود را از مراکز روسی خود که حدود کمتر از صد کارمند است، تغییر می دهد.

چرا این شرکت تصمیم به پایان دادن تجارت خود در این کشور شد؟!

به گفته پرخ، این شرکت کارهای خود را به مراکز واقع در خارج از روسیه انتقال خواهد داد. علاوه بر این، او تصریح کرد که این شرکت تنها با تعداد ناچیزی از مشتریان جهانی در روسیه کار می‌کند. پارک همچنین اضافه کرد که این کار بر تجارت کلی، به ویژه Infosys تاثیری نداشته است. با این حال، او در مورد سهام آکشاتا مورتی در این شرکت که دولت انگلیس در حال بررسی آن است، اظهار نظری نکرده است. برخی کارشناسان بر این باورند که جنگ روسیه و اوکراین احتمالا شرکت‌های فناوری اطلاعات را مجبور می‌کند تا تمام کارهای خود را به هند منتقل کنند. این موضوع ممکن است در روزهای آینده رخ دهد.

توقف فعالیت Infosys در روسیه

این شرکت‌ها می توانند به زودی پس از توقف سرمایه گذاری خود در اروپای شرقی، تجارت خود را به هند انتقال دهند. جهت یادآوری، حتی هواوی که خود تحت شدیدترین تحریم‌های جهان است، اکنون تجارت خود را در روسیه نیز متوقف کرده است. علاوه بر این، در بحبوحه همه‌گیری کرونا، سرمایه‌ گذاری‌های بزرگی در حوزه امنیت سایبری و رایانش ابری صورت گرفته است.

به گزارش GizChina، این موضوع منجر به افزایش شدید تقاضا برای خدماتی شده است که شرکت‌هایی همچون Infosys یا TCS (خدمات مشاوره تاتا) و همچنین Wipro آن را ارائه می‌دهند. در نتیجه، طبق گزارش Gadgets 360، این شرکت‌ها میلیاردها دلار در قالب قراردادهای تجاری جدید به دست آورده‌اند.

تحریم روسیه توسط اسپاتیفای اعمال شد؛ تحریم‌های ضد روسی سنگین‌تر از همیشه

علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، اعلام کرد که روسیه از سال ۲۰۲۵ آژانس‌های دولتی در این کشور را از استفاده از نرم‌افزارهای خارجی منع خواهد کرد. گذشته از این، کارشناسان ادعا می‌کنند که روسیه ممکن است فشار قیمت گذاری را نیز تجربه کند. همچنین، ممکن است از نظر معاملات جدید دچار کاهش شدیدی در حوزه تجارت شود. ایالات متحده، اروپا و انگلیس بازارهای بسیار بزرگی برای شرکت‌هایی هستند که خدمات مشاوره فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان