حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی هم به صف تحریم کنندگان روسیه پیوست: فعلاً تحریم تجهیزات مخابراتی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سیاست، هواوی

سریال مهاجرت دسته جمعی شرکت های فناوری اطلاعات از روسیه و پیوستن به لیست تحریم کنندگان روسیه به دلیل حمله روسیه به اوکراین کماکان ادامه دارد. شرکت های بزرگ در حال خارج کردن دفاتر خود از این کشور هستند. حالا اما جدیدترین شرکتی که بخشی کار خود را در بازار روسیه به حالت تعلیق درآورده هوآوی است. این شرکت در ابتدا و در ماه گذشته، عرضه گوشی های هوشمند خود به روسیه را به نصف کاهش داد و معتقد بود که تجارت در آنجا در شرایط فعلی بسیار خطرناک است.

چرا؟ دلیل آن را در خبر زیر می‌بینید که هفته‌ای که گذشت برای شما در ترنجی نوشتیم.

خطر سختگیرانه ترین تحریم های آمریکا هوآوی را درپی همکاری با روسیه تهدید میکند

هوآوی از تحریم های بیشتر آمریکا واهمه دارد

در بخش ابتدایی خبر پیشین خواندیم که از زمان حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های آمریکا بر علیه روسیه، هواوی مشارکت فعالی در حمایت از فناوری های همسایه شمالی خود داشته است. با این حال، اکنون کشور روسیه با محدودیت‌ های بسیار سخت‌تری از سوی جامعه موسوم به «جامعه بین‌المللی» مواجه است. بنابراین خطر قرار گیری تحت محدودیت‌ های جدید و بسیار سخت‌تر برای شرکت هوآوی چندین برابر افزایش می‌یابد.

به همین دلایل ماجرای افزایش تحریم کنندگان روسیه ادامه دارد و اکنون هوآوی نیز قصد دارد دفتر روسیه خود را به طور کامل ببندد! یکی از افراد مطلع از این موضوع می‌گوید که این شرکت روند دریافت سفارشات را متوقف کرد. منبع می‌گوید این شرکت همچنین در حال آماده شدن برای بستن دفتر شرکت خود در روسیه است. این دفتر با تجهیزات مخابراتی و شبکه سر و کار دارد. کارمندان چینی نیز که در دفتر روسیه اقامت دارند و حتی بخشی از متخصصان روسی خاک روسیه را ترک خواهند کرد و بقیه در مرخصی خواهند بود.

در واقع، هواوی انعقاد قرارداد های جدید با اپراتور های مخابراتی روسیه برای تامین تجهیزات شبکه و سرور را متوقف کرد. در سال های اخیر، شرکت های مخابراتی در روسیه به طور فعال به فناوری های هواوی روی آورده بودند. به طور ویژه تجهیزات این غول چینی فناوری، حدود 33 درصد از کل ایستگاه های پایه تلفن همراه فعال در روسیه را تشکیل می‌دهند که مناطق بسیاری از این کشور را پوشش می‌دهد. خروج هواوی می‌تواند تأثیر منفی بر نگهداری و توسعه پروژه های موجود و پروژه های آینده در این کشور داشته باشد. در واقع به عنوان اولین تبعات می‌توان گفت که توسعه تکنولوژی 5G به صورت آشکارا کند خواهد شد.

هوآوی هم به صف تحریم کنندگان روسیه پیوست

هوآوی

تحریم روسیه توسط هوآوی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین

تعلیق فعالیت های هواوی در روسیه در درجه اول به دلیل جنگ در اوکراین و تبعیت از تحریم هایی که علیه این کشور وضع می‌شود صورت می‌گیرد. این شرکت چینی برای دستیابی به راه‌ حل‌ های این موضوع به زمان نیاز دارد. شاید هم پیدا کردن کشور های سومی که از طریق آنها بتوان تامین تجهیزات شبکه را ترتیب داد سودمند باشد. این راه حل ها برای استفاده از فناوری آمریکایی و دور زدن تحریم ها نیز ممکن است.

پیش از این، ایالات متحده مجوز های صادراتی لازم را صادر کرده بود که به شرکت های بین المللی اجازه می‌داد تجهیزات را برای هواوی تامین کنند. اما با توجه به جنگ در اوکراین و تحریم های موجود، صدور مجوز ها می تواند متوقف شود. با توجه به تجربه بد هوآوی که تجارت آن تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده قرار گرفت، بعید است که این شرکت بخواهد وضعیت دشوار خود را بدتر کند. البته این احتمال وجود دارد که اپراتور های مخابراتی روسیه به استفاده از تجهیزات و قطعات یدکی شرکت های دیگر مانند اریکسون روی بیاورند. اما خرید راه حل های شخص ثالث هزینه بیشتری خواهد داشت و همه آنها با نیازات موجود دقیقاً مطابقت ندارند. بنابراین مشکلات تامین تجهیزات شبکه می‌تواند آسیب جدی به شرکت های مخابراتی روسیه وارد کند.

در حال حاضر، هیچ تغییری در بخش کالا های مصرفی که شامل تبلت، لپ‌تاپ، گوشی‌ های هوشمند و سایر گجت‌ های هوشمند می‌شود، وجود ندارد. اما ممکن است در اینجا نیز کار متوقف شود تا هوآوی با آمریکا و اروپا درگیر نشود.

 

تنها یک هفته از خبر امکان تحریم هوآوی در صورت همکاری با روسیه می‌گذرد. اما حالا خبر رسیده که هوآوی نیز به لیست تحریم کنندگان روسیه پیوسته است. آیا این ماجرا ادامه دارد؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری