حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور IMX989 سونی، نام عجیبی که احتمالا با شیائومی 12 اولترا می‌شنوید

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، سونی، شایعات، شیائومی

هفته گذشته بود که برای شما در ترنجی نوشتیم که سنسور های پرچمدار سونی در راه هستند. اما نام سنسور IMX989 برای اولین بار امروز شنیده می‌شود. شما کاربران عزیز می‌دانید که سونی یک سنسور با نام IMX866 در دست تولید دارد. همچنین یک سنسور قوی‌تر نیز در کنار آن است که این شرکت از افشای اطلاعات آن جلوگیری می‌کند. اما ساعاتی پیش اخباری مبنی بر اینکه سونی سنسور دوربین دیگر را که از نام آن ممکن است قدرتمند ترین سنسور این شرکت باشد، احتمالاً IMX989 می‌نامد. با ترنجی در بررسی مشخصات شایعه شده این سنسور پرچمدار همراه باشید.

 

مشخصات سنسور IMX989

بر اساس اطلاعات افشا شده قبلی توسط Digital Chat Station که شما دوست‌داران تکنولوژی احتمالاً نام او را حداقل یک بار شنيده‌اید، سونی یک سنسور 50 مگاپیکسلی در سری IMX9 دارد. امروز اما این افشاگر اطلاعات خود را تکمیل کرد و گفت که می‌توان آن را IMX989 نامید. او اضافه می‌کند که اندازه این سنسور نزدیک به 1 اینچ (فرضی) است.

سنسور IMX989 سونی، نام عجیبی که احتمالا با شیائومی 12 اولترا می‌شنوید

افشاگر می‌گوید سنسور IMX989 اندازه‌ای در حدود یک اینچ دارد

او پیش از این اعلام کرده بود که سنسورهای سری IMX9 برای اولین بار در گوشی هوشمند آینده شیائومی 12 اولترا معرفی خواهند شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که قدرتمند ترین پرچمدار دوربین محور شیائومی مجهز به قابلیت‌ های عظیم عکاسی باشد که حسگر تقریباً 1 اینچی IMX989 را نیز در خود جای می‌دهد. این شرکت همچنین در یک قدمی استفاده از تکنولوژی های شرکت لایکا در کد های دوربین خود است.

اما نکته عجیب این سنسور شاید برای شما هم نامگذاری آن باشد. در حالی که IMX789 بزرگترین رقم در تولیدات موبایلی سونی تاکنون بوده است، جهش به عدد 989 عجیب به نظر می‌رسد. هرچند سنت سونی در این نیست که اعداد یکان و دهگان لزوماً به معنای برتری سنسور ها بر يکديگر باشند، اما جهش دو رقمی صدگان در نام این سنسور، ارزش انتظار برای آن را دارد! باید ببینیم که سونی و شیائومی صرفاً برای پر کردن تیزر های تبلیغاتی برنامه ریخته‌اند، یا اینکه واقعا ارتقا شایسته‌ای را در این سنسور شاهد هستیم.

مشخصات شیائومی 12 اولترا

تاکنون شایعات در مورد این دستگاه بیان کرده‌اند که پرچمدار شیائومی با نمایشگر 6.73 اینچی آمولد 2K با تکنولوژی ساخت E5 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی ارائه می‌شود که از فناوری LTPO 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

تنظیمات دوربین نیز در پشت شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصاویر، یک سنسور 48 مگاپیکسلی فوق عریض، و در نهایت یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم 120 برابری است.

در زیر بدنه این دستگاه نیز تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ساخت TSMC وجود خواهد داشت. پرچمدار شیائومی از باتری 4900 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. منبع می‌گوید این گوشی همچنین دارای اسپیکر های استریو و استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب است. همچنین با اندروید 12 خارج از جعبه بوت می‌شود.

هنوز هیچ تایید رسمی از سوی شیائومی در مورد این دستگاه وجود ندارد. اما شایعه می‌شود که این پرچمدار در اواخر سه ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد. بنابراین مدت زیادی با دیدن واقعیت های پیرامون این دستگاه فاصله نداریم.

 

منتظر همکاری شیائومی با لایکا و سونی هستید؟ به نظر شما ابن همکاری به اندازه همکاری هوآوی با این شرکت ها موفق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

یک اینچ
۲.۵۶ سانت 😐
اگه همه چی دست ب دست هم بده میشه شاهکار ولی بعید بدونم بنظرم اپل بهتر میتونه خروجی بگیرع یا گوگل تا شیائومی

rad 007

سونی با اختلاف بهترین سنسورهای دوربین را تولید می‌کنه… سامسونگ با آن همه تبلیغ و بزرگنمایی که در ابتدا روی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خودش داشت الآن همین سنسور ۱۰۸ در گوشی های رده پایین و میان رده استفاده میشه!!!!!!! هر کسی هم از سامسونگ سنسور پرچمدار خرید برای گوشی های پرچمدارش سال بعد رفت به طرف سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری