حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات جدید سنسور پرچمدار سونی افشا شد: IMX866 با رزولوشن 50 مگاپیکسلی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سونی، شایعات

خبر امروز به سنسور پرچمدار سونی از سری ۸۰۰ یا ۹۰۰ اشاره دارد، که تصویربرداری گوشی‌ های اندرویدی پرچمدار را در آینده به سطحی بالاتر می‌رساند. در افشای امروز، Digital Chat Station ادعا می‌کند که چگونه یکی از این سنسور های نسل بعدی 50 مگاپیکسلی نسبت به نسل قبلی خود IMX766 بهبود یافته است. مشخصات ادعایی او حاکی از بهبود عملکرد در نور کم و بهبود کیفیت تصویر در مقایسه با نمونه موجود است.

او به سنسور های جدید سری IMX800 اشاره می‌کند که ممکن است در دستگاه‌ هایی مانند خانواده ویوو X80 و یا پرچمدار آينده شیائومی یعنی شیائومی 12 اولترا در آینده نزدیک مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر، این افشاگر مشهور اطلاعات به تازگی این ادعا ها را با جزئیات بسیار وسوسه‌ انگیزتر جذاب‌تر کرده است.

با توجه به گزارش جدید، سونی یکی از این سنسور های جدید را با نام IMX866 روانه بازار خواهد کرد. این نام برای سنسور جدید سونی منطقی است، زیرا آن را به جانشین مستقیم IMX766 تبدیل می‌کند.

برخی از مشخصات IMX866

پس از آن، او گفت که این سنسور با نام IMX866 اکنون از نظر طراحی و قابلیت‌ ها در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار متفاوت توصیف می‌شود. هرچند  این دو ممکن است وضوح یکسانی برابر با 50 مگاپیکسل داشته باشند. با این حال، مدل جدیدتر در حال حاضر به یک چینش پیکسلی از نوع RGBW بر خلاف RGGB در IMX766 مجهز شده است.

سری 800 اکنون با یک ترفند جدید و جالب، مخصوص سنسور های موبایل، ارائه می‌شود. در واقع اندازه این سنسور 1/1.49 اینچ پیش بینی شده است، اما فقط زمانی که برای ضبط ویدیو با نسبت تصویر 16:11 استفاده می‌شود. با این حال، برای عکس‌ها می‌توانید آن را به نسبت تصویر ۴:۳ تغییر دهید. بنابراین ظاهراً IMX866 به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند به‌ عنوان یک حسگر با مناطق مفیدی با اندازه متفاوت عمل کند. در مقابل اما IMX766 تحت هر شرایطی در اندازه 1/1.56 اینچ است.

به نقل از منبع، این ویژگی جدید، که احتمالاً به عنوان یک با نامی شبیه به «فناوری فریم دوگانه» توسط سازندگانی مانند Vivo به بازار عرضه می شود، ممکن است به این حسگر جدید اجازه دهد تا میزان نور مورد نیاز را برای هر حالت بهینه کند.

جزئیات جدید سنسور پرچمدار سونی افشا شد: IMX866 با رزولوشن 50 مگاپیکسلی

احتمالاً کار سونی به یک سنسور پرچمدار عادی ختم نشود! 

شاید شما با دیدن مشخصات IMX866 و به خصوص اندازه آن از تحقق شایعه سنسور جدید سونی با اندازه بسیار بزرگ دلسرد شوید، اما صبر کنید! دیجیتال چت استیشن علاوه بر این، حرف های دیگری برای گفتن دارد. او می‌گوید با وجود IMX866 با مشخصات خیلی خوب، این سنسور با تمام مشخصات خود حتی ممکن است به طور کامل تحت الشعاع گزینه‌ های جدیدتری قرار گیرد. گزینه هایی که او می‌گوید در فناوری حسگر موبایل سونی برترین خواهند بود. شاید همچنان باید منتظر سنسور حدود 1 اینچی سونی باشیم. او به طور ویژه اکنون با حرف های خود نشان می‌دهد که سری پیچیده‌تری با نام IMX900 نیز در راه است.

پیش از این تصور می‌شد که سنسور پرچمدار سونی با اندازه‌‌ی بسیار بزرگ و نامی از سری IMX8xx در راه خواهد بود. اما با حرف های جدید او گویا نام این سنسور به سری IMX9xx تعلق دارد. در عوض سنسور بالارده سونی با نام IMX866 روانه بازار ها خواهد شد.

 

نظر شما چیست؟ به باور شما این شایعات به حقیقت می‌پیوندند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری