حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر جدید سری آيفون ۱۴ تفاوت بین چهار مدل این نسل را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، رندر، شایعات، موبایل

سری آیفون ۱۴ بی شک مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند امسال هستند. مدتی پیش چندین تصویر از طراحی احتمالی این دستگاه منتشر شده بود که به حذف ناچ و افزوده شدن یک پانچ هول دایره‌ای و بیضی شکل اشاره داشت. حالا تصاویر جدید سری آيفون ۱۴ تفاوت بین چهار مدل این نسل را نشان می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

تصاویر جدید سری آيفون ۱۴ منتشر شد…!

تقریبا تایید شده است که مدل‌های رده بالای آیفون‌های امسال، یعنی آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی، طراحی جدیدی دارند و همچنین مدل‌های معمولی، یعنی آیفون ۱۴ ۶.۱ و آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی، یک طراحی مشابه سری آیفون ۱۳ خواهند داشت. به گزارش ShrimpApplePro، یک حساب کاربری به نام Cosmic Ultra Machine تصاویر احتمالی دستگاه را که توسط سازندگان لوازم جانبی برای وی ارسال شده را منتشر کرده است. اگرچه این تصاویر، کل طراحی دستگاه را نشان نمی دهد، اما ظاهر بخش جلویی دستگاه را شامل می‌شود که برخی از شایعات قبلی را تایید می‌کند.

پیش از هرچیز، اپل پس از عملکرد ضعیف مدل مینی در بازار، ادامه تولید این محصول را به پایان رسانده و آن را با یک مدل غیر پرو مکس که بالاتر از مدل پایه قرار می‌گیرد، جایگزین خواهد کرد. نکته دیگری که به نظر تصاویر جدید را تایید می‌کند، این است که آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس برجستگی‌های قابل توجهی در بخش دوربین خواهند داشت. ابعاد برآمدگی دوربین ظاهرا به دلیل استفاده از حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید که قرار است جایگزین ماژول ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبلی شود، افزایش یافته است.

اگرچه این سنسور با وضوح بالاتر می‌تواند شهرت آیفون را به عنوان بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند افزایش دهد، اما تا ۳۵ درصد بزرگتر از سنسوری است که جایگزین حسگر نسل قبلی می شود و ارتفاع لنز 7P که روی آن قرار دارد نیز احتمالا ۵ تا ۱۰ افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، آیفون ۱۴ و آيفون ۱۴ مکس با برجستگی‌های دوربین نسبتا کوچک‌تری عرضه می‌شوند و برخلاف نسخه‌های Pro که دارای سه دوربین هستند، انتظار می‌رود که سیستم دوربین دوگانه داشته باشند.

احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو بالاتر رفت

نمایشگر گوشی‌ها در این تصاویر به‌طور دقیق نشان داده نشده، اما خوشبختانه اطلاعات زیادی درباره آن درز کرده است. مدل‌های Pro ظاهرا به جای بریدگی قدیمی خود، دارای حفره‌هایی به شکل دایره و بیضی خواهند بود و انتظار می‌رود که تنها مدل‌های پرو دارای صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باشند که توسط سامسونگ و ال‌جی تولید شده است. همچنین انتظار می‌رود که نسخه‌های پرو از تراشه پیشرفته‌تر A16 Pro بهره‌مند باشند.

تصاویر جدید سری آيفون ۱۴

انتظار می‌رود که مدل‌های معمولی و مکس آیفون ۱۴ همان ناچ و بریدگی نسل‌های قبلی صفحه نمایش را حفظ کنند و همچنین ممکن است فقط از تراشه A15 Bionic استفاده نمایند. اگرچه احتمالا اپل تغییراتی در آن ایجاد کرده و آن را به A16 Bionic تغییر نام خواهد داد. سری جدید ممکن است قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای را نیز داشته باشد و همچنین از حافظه رم پایه بیشتری نسبت به سری فعلی برخوردار شود.

یک افشاگر فاش کرد که کدام آیفون پس از آیفون ۱۴ عرضه خواهد شد

اپل پس از معرفی آیفون ۱۳ در سال گذشته، تولید آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون XR را متوقف کرد. گزارش جدیدی می‌گوید که این شرکت می‌تواند پس از معرفی سری آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر، تولید آیفون ۱۱ را متوقف کند. اپل در سال ۲۰۲۰ تولید آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را متوقف کرده بود و اکنون، در حال بررسی حذف تدریجی دو مدل باقی مانده از آیفون ۱۱ است.

به گفته PhoneArena، این خبر توسط  LeaksApplePro و به نقل از iDrop News منتشر شده است. اپل هنوز تصمیم خود را نهایی نکرده است و انجام این کار تا حد زیادی به آیفون SE بستگی دارد. آیفون SE 2022، ماه گذشته عرضه شد و اگرچه تراشه جدید A15 Bionic را در خود دارد و اتصال 5G را نیز ارائه می‌دهد، اما به دلیل طراحی قدیمی‌اش استقبال چندان زیادی ندارد. قیمت این گوشی از ۴۲۹ دلار شروع می‌شود و این شرکت نمی‌خواهد فروش آن توسط یکی از مدل‌های قدیمی‌تر به خطر بیفتد.

آیفون ۱۴ پرو اپل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و آیفون ۱۵ لنز پریسکوپی را دریافت خواهند کرد

iDrop News می‌گوید که تقاضا برای آیفون ۱۱ پس از عرضه آیفون SE افزایش یافته است، احتمالا به این دلیل که مردم ترجیح می‌دهند ۷۰ دلار بیشتر برای یک گوشی زیباتر با دو دوربین و یک تراشه نسبتا سریع خرج کنند. آيفون SE جدید صرفا به خاطر ارتباطات 5G، که در حال حاضر برای بسیاری از کشورها نیز چندان مفید نیست، انتخاب معقولانه‌ای نیست. تولید آیفون ۱۲ که قیمت آن از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود، احتمالا متوقف نخواهد شد. زیرا تا به امروز عملکرد خوبی از لحاظ فروش دارد و ظاهرا هزینه ساخت آن نیز ارزان‌تر است. اپل ممکن است پس از عرضه آیفون ۱۴ قیمت این دستگاه را به ۵۹۹ دلار کاهش دهد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام،طراحی دوربین جلو که یکی هول پانج هستش یکی هم کپسولی ضایست یعنی قشنگ نشده، یا همون کپسولی باشه فقط یا فقط هول پانج نه هردونا باهم، من خودم به شخصه از آیفون خوشم نمیاد چون همیشه گرون بوده و مختص یکسریع از اشخصاص هستش، ولی خب خود گوشیها عااین، چیپستش که عالیتر، اصلا کلا خوبه، ولی من بیشتر از فریم دورش خیلی خوشم میاد، صاف وپهن، یا مثل سری نوت سامسونگ از اینطور صفحه ووفریم بیشتر خوشم میاد، این سریع هم حالا طبق گفته ها قیمت ایفون ها خیلی زیاده یعنی سری 14

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان