حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ پرو اپل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و آیفون ۱۵ لنز پریسکوپی را دریافت خواهند کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز پیش‌بینی‌های خود پیرامون مشخصات دوربین آیفون ۱۴ و حتی جانشین آن در سال ۲۰۲۳ را ارائه کرده است. طبق گفته‌های وی، اپل با پرش در استفاده از لنز پریسکوپی در آیفون سری ۱۴، این لنز را در آیفون ۱۵ بکار گرفته و برای نسل ۱۴ تنها به استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی لنز اصلی دوربین اما با کیفیت بسیار عالی، بسنده می‌کند.

لنز پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون

در یادداشت سرمایه‌گذار که توسط 9to5Mac مشاهده شده، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سنسور 48 مگاپیکسلی را برای آیفون جدید نیمه‌دوم سال ۲۰۲۲ و لنز «پریسکوپی» برای آیفون سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرده است. کو بیان می‌کند که «بروزرسانی مداوم لنز دوربین آیفون در دو سال آینده به سهم بازار، درآمد و رشد سود Daliguang کمک می‌کند.»

این اولین بار نیست که تحلیلگر اپل می‌گوید که سری آیفون 14، افزایش مگاپیکسل را تجربه خواهد کرد. در بهار گذشته، Kuo گزارش داد که «دوربین‌های استاندارد پشتی آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس به 48 مگاپیکسل ارتقا یافته که 4 برابر بیشتر از سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 12 است».

به‌نظر می‌رسد که کو مطمئن است که دوربین 48 مگاپیکسلی فقط برای مدل‌های Pro گران‌تر طراحی شده‌اند.

نه‌تنها این، بلکه هفته گذشته تحلیلگر دیگری به نام جف پو نیز از گزارش Kuo حمایت کرده و بیان کرد: «دو مدل آیفون ۱۴ پرو مجهز به سیستم دوربین پشتی سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو سنسور 12 مگاپیکسلی برای لنزهای Ultra Wide و Telephoto خواهد بود.»

لنز پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون

لنز پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون

با این حال، توجه به این نکته مهم است که داشتن مگاپیکسل بیشتر لزوماً به این معنی نیست که وضوح خروجی نهایی 48 مگاپیکسل خواهد بود، همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم:

 درحالی‌که مگاپیکسل بیشتر ازنظر تئوری به معنای جزئیات بیشتر هنگام نمایش عکس‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تر است، انجام این کار در همان اندازه سنسور دارای یک نقطه‌ضعف بزرگ می‌باشد. انباشتن پیکسل‌های بیشتر در یک فضا به این معنی است که هر پیکسل باید کوچک‌تر شده و این باعث افزایش نویز در سطوح نور کم می‌شود.

 وقتی به این فکر می‌کنید که چه تعداد از مهم‌ترین عکس‌های ما در نور نسبتاً کم گرفته شده‌اند، این یک مشکل بزرگ است. بچه‌هایی که در داخل خانه بازی می‌کنند، شام با نور شمع، فوت کردن شمع‌های کیک تولد با دوستان در رستوران‌ها، خوابیدن نوزادان، این‌ها همه نمونه‌هایی از سناریوهایی هستند که می‌خواهید بهترین کیفیت عکس‌ها را در نور کم بگیرید.

 اپل به‌طور مداوم جنگ‌های مگاپیکسلی را نادیده گرفته است و در عوض پیکسل‌های بزرگ را برای ارائه بهترین عکس‌های ممکن در نور کم هدف قرار داده است.

در مورد لنز پریسکوپ در آیفون 15، این اولین باری نیست که در مورد آن صحبت می‌کنیم. حتی شایعه شده بود که آیفون 13 دارای این لنز پریسکوپ است و تحلیلگر مینگ چی کو پیش‌تر اشاره کرده بود که ممکن است این فناوری در سال 2022 وارد بازار شود. اکنون وی می‌گوید که لنز پریسکوپی زودتر از سال 2023 در دسترس نخواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی لنز اصلی دوربین آیفون ۱۴ و ارائه لنز زوم پریسکوپی سری برای سری آیفون ۱۵ اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی