حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو به دلیل قرنطینه کرونا در چین

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، چند سالی است که شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های اجباری، باعث ایجاد مشکلات زیادی در خطوط تولید کارخانجات شده است. این موضوع چندین بار به شرکت‌های بزرگی مانند اپل ضربه زده است و اکنون کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو به خاطر قرنطینه کرونا در چین حتمی خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو به خاطر قرنطینه کرونا در چین

به گزارش بلومبرگ، اپل اخیرا اعلام کرده است که تولید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس تحت تاثیر منفی قرنطینه چین بخاطر ابتلای کارگران به ویروس کرونا قرار گرفته است. با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، اکنون اصلا زمان مناسبی برای این اتفاق نیست، اما نکته اصلی این است که بزرگ‌ترین شرکت مونتاژ کننده آیفون، یعنی فاکسکان واقع در ژنگژو با ظرفیت کاهش یافته خود همچنان هم کار می‌کند.

کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو

اپل در بیانیه‌ای گفته است که انتظار داریم آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس کمتر از آنچه که قبلا پیش‌بینی می‌کردیم، عرضه شوند و مشتریان زمان انتظار بیشتری را برای دریافت محصولات جدید خود تجربه خواهند کرد. فاکسکان یک شرکت تولید کننده قراردادی مستقر در تایوان است که مسئولیت تولید اکثر واحدهای آیفون مونتاژ شده در هر سال را بر عهده دارد.

قرنطینه کرونا در چین می‌تواند دسترسی به آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس را کاهش دهد

وب سایت اپل نشان می‌دهد که سفارش مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر تحویل داده می‌شود. هفته گذشته، دولت چین برای منطقه‌ای که شامل تاسیسات ژنگژو فاکسکان است تا ۹ نوامبر وضعیت قرنطینه اعلام کرد. ویدئویی منتشر شده است که نشان می‌دهد کارگران فاکسکان در حال خروج دسته جمعی از این کارخانجات هستند. این مرکز در حال حاضر محل شیوع کووید و قرنطینه است.

طبق تحقیقات موسسه Counterpoint، کارخانه ژنگژو معمولا ۸۰ درصد از مدل‌های پایه آیفون ۱۴ و ۸۵ درصد از آیفون‌های ۱۴ پرو را تولید می‌کند. فاکسکان در وب‌سایت خود نوشته است که به دنبال آن است که دولت در تلاش‌های هماهنگ، برای پایان دادن به وضعیت همه‌گیری و از سرگیری تولید با ظرفیت کامل خود در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدام نماید.

کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو

مطابق با اظهارات اپل در مورد کارکرد کارخانه فاکسکان و کاهش ظرفیت تولید قابل توجه آن، این شرکت می‌گوید که پیش‌بینی درآمد سه ماهه چهارم خود را بخاطر مشکلات حال حاضر این شرکت کاهش می‌دهد. اپل همچنین امروز اعلام کرد که با فاکسکان همکاری می‌کند تا کارخانه را به سطح تولید عادی بازگرداند و در عین حال سلامت و ایمنی هر کارگری را تضمین کند. در ژنگژو، دولت چین به جز موارد پزشکی یا ضروری، به مردم و وسایل نقلیه امکان خروج از خیابان‌ها را صادر کرده است.

اکنون فاکسکان ممکن است برای یافتن کارگران و تجهیزات اضافی که برای ادامه فعالیت خطوط مونتاژ با سرعت بالا نیاز دارد، مشکل پیدا کند. در این نقطه از سال، Foxconn معمولا این خطوط را به طور کامل اجرا می‌کند تا با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، بیشتر از گذشته آیفون تولید کند. همین هفته گذشته به شما گفتیم که تولید آیفون در تاسیسات ژنگژو فاکسکان ممکن است تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

با وجود تقاضای زیاد برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، افت تولید می‌تواند ضربه بزرگی برای اپل باشد

این شرکت تا جایی که ممکن است خطوط مونتاژ را فعال نگه داشته است. فاکسکان کارخانه خود را در یک پروتکل بسته اداره می‌کند که ارتباط با خارج از این کارخانه را محدود می‌کند و کارگران را مجبور کرده است در کارخانه هم زندگی و هم کار کنند. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دارای ویژگی‌های ممتازی هستند که در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ارائه نشده است. به عنوان مثال، مدل‌های پرو از جدیدترین تراشه طراحی‌ شده اپل یعنی A16 Bionic استفاده می‌کنند.

کاهش عرضه سری آیفون ۱۴ پرو

به گفته PhoneArena، به جای بریدگی ناچ، مدل‌های پرو دارای سیستم اعلان جزیره پویا با قابلیت تغییر شکل و نمایش موارد چند وظیفه‌ای هستند. آن‌ها همچنین نمایشگرهای AMOLED بهتری نسبت به مدل‌های غیر پرو (با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) دارند. با توجه به اینکه برخی از تحلیلگران اشاره می‌کنند که تقاضا برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو از تقاضا برای گوشی‌های ارزان‌تر غیر پرو پیشی گرفته است، افت تولید می‌تواند ضربه بزرگی برای اپل باشد.

این موضوع به آن دلیل است که مشتریان امسال مدل‌های گران قیمت‌تر Pro را خریداری کرده‌اند که تفاوت‌های بسیار مهمی با نسخه غیر پرو دارند. در سناریوی بدتر، اپل ممکن است مجبور شود عرضه گوشی‌های گران‌تر خود را تا پایان فصل تعطیلات به تعویق بیندازد. به لطف برچسب‌های قیمتی چهار رقمی (بیش از ۱۰۰۰ دلار) بر روی گوشی‌های پریمیوم اپل، این شرکت توانسته است رکوردی جدید در فروش آیفون ایجاد کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان