حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل با تلاش دولت چین در حال انجام است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

این روزها، فضای سیاسی با فضای تکنولوژی پیوند عجیبی خورده است و اگرچه تصمیمات چند وقت اخیر اپل برای کاهش تولیدات خود در چین ظاهرا به خاطر مشکلات عدیده‌ای در خطوط تولید چین است، اما گویا مسائل دیگری نیز در آن دخیل است. با این حال اکنون افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل با تلاش دولت چین در حال انجام است. با ترنجی همراه باشید.

افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل با تلاش دولت چین در حال انجام است

همانطور که می‌دانید، اپل مدت‌ها پیش پذیرفته بود که حجم تولید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو برای سه ماهه جاری به دلیل مشکلاتی در تاسیسات ژنگژو فاکسکان در چین کاهش خواهد یافت. قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در منطقه‌ای که بزرگ‌ترین شرکت مونتاژ کننده آیفون اپل، یعنی فاکسکان، شلوغ‌ترین خطوط مونتاژ آیفون خود را در آن دارد، باعث شد تا کارگران از محیط کارخانه فرار کنند.

گیر افتادن در کارخانه و کار در تمام طول شبانه روز بسیاری از کارکنان را به عصبانی کرده است و باعث شده تا کارخانه را ترک کنند. حالا اما ارتش و حزب کمونیست چین در حال استخدام کارگران برای مدیریت خطوط مونتاژ آیفون هستند. معمولا این زمانی از سال است که تاسیسات ژنگژو فاکسکان سخت کار می‌کنند تا هر چه بیشتر از آیفون‌های اپل تولید کند و فصل خرید تعطیلات در پیش است.

افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل

اکنون نیویورک پست گزارش می‌دهد که در تلاش برای به دست آوردن هر چه بیشتر سهم تولید آیفون، دولت چین از کهنه سربازان ارتش و اعضای حزب کمونیست می‌خواهد جهت استخدام کارگران برای کارخانه ژنگژو فاکسکان کمک کنند. ارتش سهمیه‌های استخدامی را به کهنه سربازان تازه استخدام شده و اعضای حزب این کشور داده است. مقدار سهمیه ناشناخته است، اما احتمالا مانند همان غرامتی است که استخدام کنندگان برای هر کارگر جدید ثبت نام می‌کنند.

چین به این کهنه سربازان و اعضای حزب کمونیست گفته است که به فراخوان دولت پاسخ دهند و به از سرگیری خطوط تولید کمک کنند. تقریبا دو هفته پیش فاکسکان پاداش جدیدی را برای جذب کارگران جدید اعلام کرد. کارگرانی که کارخانه فاکسکان را بین ۱۰ اکتبر تا ۵ نوامبر ترک کرده‌اند، در صورت بازگشت به کارخانه، یک پاداش ۵۰۰ یوانی (معادل ۶۹ دلار) دریافت خواهند کرد. کارگران جدید ساعتی ۳۰ یوان (معادل ۴ دلار) دستمزد خواهند گرفت.

طبق گزارش PhoneArena، به کسانی که تا اواسط این ماه به خطوط تولید بازگردند، وعده ۳۰۰۰ یوان (۴۲۰ دلار) اضافی داده شده است (اگر حداقل ۳۰ روز کاری را به پایان برسانند). طبق گزارش این خبر، کارخانه ژنگژو معمولا مسئول تولید ۵۰ درصد از دستگاه‌های آیفون در سراسر جهان است. اعتراف اپل در مورد کمبود تولید در اوایل این ماه شامل این موضوع بود که اکنون این شرکت انتظار دارد آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس کمتر از آنچه قبلا پیش‌بینی شده است تولید گردد و مشتریان زمان انتظار بیشتری را برای دریافت محصولات جدید خود تجربه خواهند کرد.

افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل

اپل به دنبال کاهش وابستگی خود به چین بوده و فاکسکان اعلام کرده است که به دنبال چهار برابر کردن تعداد کارگران کارخانه خود در هند از ۱۷.۰۰۰ نفر به ۷۰.۰۰۰ در دو سال آینده است تا مدل‌های آیفون را تولید کنند. برخی از اقدامات توصیف شده در این داستان که توسط دولت چین انجام می‌شود ممکن است با ترس از جابجایی اپل مرتبط باشد. آدام سگال، یکی از اعضای شورای روابط خارجی به نیویورک تایمز گفته است که این یک طنز بزرگ است.

لی کیانگ، موسس و مدیر اجرایی گروه حقوق کار چینی مستقر در نیویورک، دیده بان کار چین، به تایمز گفته که بسیار نادر است شاهد استخدام انبوه با استفاده از قدرت دولت در مقیاس وسیع باشیم. لی خاطرنشان می‌کند که فاکسکان مقدار زیادی مالیات به دولت می‌پردازد و یک کارفرمای بزرگ است. چند روز پیش، به شما گفتیم که دیوید وگت، تحلیلگر UBS، یادداشتی برای کاربران نوشته. وی در آن خبر گفته است که زمان انتظار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس در ایالات متحده و چین به سطوح فوق العاده طولانی‌تری رسیده است.

در ایالات متحده، میانگین زمان انتظار برای یک مدل آیفون ۱۴ پرو ۳۴ روز است. در چین نیز زمان انتظار برای همین مدل‌ها با ۱۰ روز افزایش به میانگین ۳۶ روز رسیده است. این تحلیلگر در ادامه گفته است که ۳۵ تا ۴۰ درصد از دستگاه‌های آیفون در سه ماهه تعطیلات ماه دسامبر تولید می‌شوند. اگر فاکسکان نتواند به اندازه کافی کارگر برای تامین خطوط مونتاژ آیفون در ژنگژو جذب کند، کمبودها در طول فصل تعطیلات و سه ماهه اول تقویم سال ۲۰۲۳ شدید خواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره افزایش کارگران خط تولید محصولات اپل با تلاش دولت چین چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان