حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه توسعه برنامه دوربین Expert RAW از زبان متخصصان شرکت سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه نرم‌افزاری است که الگوریتم عکاسی و نرم‌افزارهای مربوط به آن جزو قدرتمندترین نمونه‌ها موجود است. اخیرا سامسونگ به ارائه توضیحاتی درباره نحوه توسعه برنامه دوربین Expert RAW پرداخته است. با ترنجی همراه باشید.

نحوه توسعه برنامه دوربین Expert RAW

برنامه RAW Expert سامسونگ برای دوربین‌های سری گلکسی S22 و گلکسی S21 به شما امکان می‌دهد به جای تکیه بر الگوریتم‌های محاسباتی داخلی در حالت خودکار که اکثر ما هنگام کار کردن با دوربین از آن استفاده می‌کنیم، کنترل سطح DSLR روی بسیاری از عملکردهای اصلی دوربین داشته باشید. علاوه بر سری S، برنامه دوربین Expert در آوریل ۲۰۲۲ برای گلکسی زد فولد ۳ نیز منتشر خواهد شد و در ادامه برای گلکسی S20 اولترا، گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی زد فولد ۲ نیز تا اواخر امسال عرضه می‌شود

دو نفر از مسئپلین اصلی توسعه این برنامه یعنی حمید شیخ، رئیس تیم تصویربرداری هوشمند در آزمایشگاه نوآوری پردازنده‌های موبایل (MPI) تحقیقات سامسونگ آمریکا (SRA) و گیریش کولکارنی، رئیس گروه راه‌حل‌های دوربین در موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ در هند- بنگلور (SRI-B)، به ارائه توضیحاتی مفصل و کامل درباره نحوه پیدایش و توسعه اپلیکیشن دوربین RAW Expert سامسونگ پرداختند.

برنامه Expert RAW دقیقا چه کاری می‌کند و مزایای اصلی آن برای کاربران چیست؟ برنامه Expert RAW به کاربران این امکان را می‌دهد که کنترل کامل تجربه عکاسی با موبایل خود را مانند یک عکاس حرفه‌ای در دست بگیرند. این برنامه داده‌های بسیار جامع‌تری را برای هر تصویر می‌گیرد که می‌تواند برای بهبود عکس‌ها و ارتقای هنرمندانه آن‌ها با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر مانند Adobe Lightroom (که یک برنامه کاربردی برای عکاسان حرفه‌ای است) استفاده شود.

حمید می‌گوید که برای بهبود تجربه کلی دوربین، ما از نزدیک با برنامه‌های ادوبی کار کردیم تا Expert RAW را با Lightroom پیوند دهیم. نتیجه کار این است که حالا عکاسان کنترل کاملی بر تجربه خلاقانه خود دارند. عکاسان تازه کار همچنین می‌توانند از قابلیت‌های تنظیم خودکار برای کنترل دوربین استفاده کنند و سپس از مقادیر پیش‌فرض مخصوص سامسونگ در لایت روم نیز استفاده نمایند. در هر دو مورد، ادغام دقیق این دو برنامه تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه Girish می‌گوید که Expert RAW یک جهش حماسی و رو به جلو برای عکاسی است. این دستاورد اساسا یک استودیوی حرفه‌ای را در جیب شما قرار می‌دهد. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید و چه فقط یک کاربر عادی که می‌خواهد محتوای شگفت انگیزی را ثبت کند، هرکسی می‌تواند با Expert RAW از دوربین درجه یک گلکسی S22 نهایت استفاده را ببرد. این تصاویر با کیفیت عالی و دامنه داینامیکی بالا در فرمت RAW و به صورت چند فریمی می‌گیرد که ویرایش دقیق پس از عکس برداری و ارائه نتایج حرفه‌ای را امکان پذیر می‌کند.

با Expert RAW، افراد می‌توانند اطلاعات بسیار بیشتری را در یک عکس ثبت کنند. از جزئیات تاریک گرفته تا هایلایت‌های روشن. همچنین این برنامه نویز را به شدت کاهش می‌دهد و وضوح و جزئیات را هم افزایش می‌دهد. اگر به دنبال کنترل‌های خلاقانه و هنرمندانه‌ای هستید، می‌توانید تنظیمات خود را برای معیارهایی مانند ISO، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، EV و فوکوس انتخاب کنید و حتی لنزهایی را که می‌خواهید برای سوژه و صحنه خود استفاده نماید نیز انتخاب کنید. در نهایت، چون فایل‌ها هنگام عکس‌ برداری با فرمت JPEG و DNG ذخیره می‌شوند، می‌توانید مستقیما به برنامه Adobe Lightroom در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود بروید و به راحتی آن‌ها را ویرایش کنید.

چه چیزی باعث می شود تا برنامه Expert RAW یک انتخاب حرففه‌ای برای عکاسی با موبایل باشد؟

به گفته PhoneArena، این دو متخصص سامسونگ، از بازخورد کاربران، به ویژه از دوستان عکاس حرفه‌ای خود که می‌خواستند کنترل بهتری بر فرآیند عکس‌ برداری دوربینی که روی گوشی خود حمل می‌کنند، داشته باشند، برای توسعه برنامه Expert RAW الهام گرفتند. از سوی دیگر، آن‌ها باید منتظر جهش‌هایی در قابلیت‌های محاسباتی و هوش مصنوعی پردازنده‌های موبایل امروزی باشند که اکنون محاسبات پیچیده‌ی چنین پردازش تصویری را ممکن می‌سازد. توسعه‌ دهندگان این اپلیکیشن به اهمیت ساخت این برنامه برای آینده دوربین‌های گوشی نیز اشاره کردند.

حمید می‌گوید که تجربه دوربین یکی از مهم‌ترین تجربیاتی است که کاربر با گوشی هوشمند خود دارد. تکنولوژی سامسونگ همواره در لبه برترین کیفیت دوربین قرار داشته است و شکاف بین مصرف کنندگان، عکاسان حرفه‌ای یا علاقه‌مندان به تصویر برداری را همواره پر کرده و نیاز آنان را به خوبی پاسخ داده است.

سامسونگ اپلیکیشن دوربین Expert RAW را برای دستگاه های بیشتری عرضه می‌کند

فکر می‌کنم با عرضه برنامه Expert RAW، کاربران متوجه می‌شوند که تجربه عکاسی آن‌ها از نظر کنترل خلاقانه و بیان هنری یک جهش کوانتومی خواهد داشت. من انتظار دارم که افراد بیشتری این تجربه جدید را ارزشمند بدانند زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا دوربین خود را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی کنند. یعنی دقیقا همانطور که آن‌ها می‌خواهند و نه بر اساس آنچه که برخی مهندسان دیگر برای آن‌ها انتخاب کرده‌اند.

در ادامه Girish می‌گوید که به عنوان یک برنامه، این پلتفرم فرآیند عکس برداری RAW را با کنترل دقیق دوربین، لنز و ویرایش تصویر با Adobe Lightroom را ساده کرده است. این برای هر کاربری است که مایل به داشتن دوربین قدرتمندتری است، می‌تواند قدرت واقعی یک دوربین Expert RAW را نمایش دهد تا او جنبه‌های خلاقانه خود را کشف کند.

همکاری در توسعه برنامه Expert RAW برای بهره‌ برداری از تخصص مهندسی آزمایشگاه نوآوری پردازنده‌های موبایل سامسونگ در بخش تحقیقاتی آمریکا، تا توسعه فناوری 3DISP که مبتنی بر هوش مصنوعی است و برای تولید داده‌های خام (برای زمانی کاربران آن را در برنامه‌های ویرایشی بارگذاری می‌کنند) است، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

سامسونگ حالت Pro برای دوربین تله فوتو Galaxy S21 Ultra را از طریق برنامه Expert RAW اضافه می‌کند

از سوی دیگر، گروه راه حل‌های دوربین در موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ، با تجربه کاربر نهایی که تمام این فناوری محاسباتی باید در آن جا تعبیه شود، وظیفه داشت برنامه دوربین Expert RAW را به نمونه‌ای عالی از چنین همکاری‌های بین تیمی تبدیل کند. برنامه دوربین Expert RAW را می‌توان از فروشگاه سامسونگ دانلود کرد تا هر کسی که سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ یا اس ۲۱ دارد بتواند از آن استفاده نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان