حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اپلیکیشن دوربین Expert RAW را برای دستگاه های بیشتری عرضه می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، دوربین، سامسونگ

به کمک قابلیت های اپلیکیشن دوربین Expert RAW، سامسونگ برنامه ای ایجاد کرده است که ویژگی های زیادی را برای عکاسان تازه کار ارائه می دهد، از جمله کنترل های دستی کامل و امکان ذخیره تصاویر به فرمت RAW که در ابتدا محدود به گوشی های پرچمدار مانند Galaxy S21 Ultra و Galaxy S22 Ultra بود. اما این برنامه به زودی در دستگاه های دیگر نیز در دسترس خواهد بود. متأسفانه، Expert RAW به عنوان یک ویژگی انحصاری سامسونگ صرفاً در گوشی های گلکسی این شرکت باقی خواهد ماند و سایر کاربران اندرویدی امکان استفاده از آن را ندارند.

سامسونگ در کانال اجتماعی خود در کره جنوبی اعلام کرده است که در دسترس بودن برنامه دوربین Expert RAW خود را گسترش خواهد داد. از 6 اسفند ماه 1400، برنامه Expert RAW برای دستگاه‌ های بیشتری در دسترس خواهد بود، که در حال حاضر در گلکسی S20، گلکسی S21، گلکسی S22 و سری گلکسی نوت 20 به همراه Galaxy Z Fold 3 5G قابل دسترسی است. با این حال، در دسترس بودن این اپلیکیشن توسعه یافته توسط سامسونگ، بسته به منطقه متفاوت است.

احتمالاً سامسونگ اپلیکیشن دوربین را به دستگاه های بیشتری در بازار بومی خود، يعنی کره جنوبی، نسبت به مکان های دیگر خواهد آورد. امیدواریم سامسونگ Expert RAW را در سطح جهانی نیز به گستردگی منتشر کند. بسیاری از ویژگی ها و رفع اشکال به نسخه کره جنوبی برنامه محدود شده است. با این حال، می‌توانید سعی کنید نسخه کره جنوبی برنامه Expert RAW را نصب کنید. به همین دلیل بود که زمانی که سامسونگ آن را برای Galaxy S21 Ultra در بازار کره جنوبی منتشر کرد، بسیاری از کاربران در سطح جهانی نیز آن را بر روی دستگاه های خود نصب کردند.

قابلیت های Expert RAW

قابلیت های Expert RAW

متأسفانه، سامسونگ تأکید می کند که برنامه Expert RAW را به گوشی های هوشمند پرچمدار خود محدود می کند و گوشی های میان رده مانند سری گلکسی A فعلاً شانسی برای دریافت رسمی این اپلیکیشن ندارند. این برنامه به شما امکان می دهد تصاویر را در حالت 16 بیت DNG ذخیره کنید و همچنین حاوی پروفایل هایی برای دوربین های مختلف برای ویرایش عکس در نرم افزار های ویرایش تصویر دسکتاپ است. Expert RAW از کنترل های دستی کامل نیز در کنار سایر ویژگی ها پشتیبانی می کند. برای کسانی که پرچمدار سامسونگ دارند و مایل هستند که این برنامه را امتحان کنند، باید بگویم که این برنامه از فروشگاه گلکسی قابل دانلود است، پس در اپ استور Google Play به دنبال آن نباشید.

 

شنیده ها حاکی از افزایش مناسب کیفیت تصاویر توسط این برنامه در بعضی سناریو های تصویر برداری است. اگر از این برنامه استفاده کردید حتماً کاربران دیگر را از نظرات خود بهره‌مند کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری