حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ حالت Pro برای دوربین تله فوتو Galaxy S21 Ultra را از طریق برنامه Expert RAW اضافه می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | دوربین، سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است پشتیبانی از حالت Pro برای دوربین تله فوتو اختصاصی Galaxy S21 Ultra را از طریق برنامه جدید Expert RAW به این گوشی اضافه می‌کند.

حالت Pro برای دوربین تله فوتو Galaxy S21 Ultra سامسونگ

در اقدامی عجیب، این شرکت کره‌ای از انتشار یک اپلیکیشن مستقل به‌منظور فعال کردن پشتیبانی از حالت Pro برای لنز زوم تله فوتو در گوشی گلکسی اس 21 اولترا خود خبر داده است. انتظار می‌رفت یک بروزرسانی نرم‌افزاری به‌سادگی این گزینه را در برنامه دوربین پیش‌فرض اضافه کند، اما سامسونگ تصمیم گرفته که آن را در یک اپلیکیشن مستقل ارائه کند.

حالت Pro در برنامه پیش‌فرض دوربین در گوشی‌های گلکسی S21، تنها با لنزهای عریض و فوق عریض کار می‌کند. بنابراین، هر زومی که در اینجا بدست می‌آورید، کاملاً دیجیتالی است؛ این موضوع زمانی ناامیدکننده جلوه می‌کند که بدانید Galaxy S21 Ultra یکی از بهترین لنزهای زوم را در تلفن‌های هوشمند امروزی دراختیار دارد. درحالی‌که بعید به‌نظر می‌رسد اکثر مردم اغلب اوقات از حالت Pro Mode استفاده کنند، شیوه سامسونگ یک راه‌حل برای کسانی است که می‌خواهند از همه لنزها بهره برده و کنترل اختصاصی بر روی آنها داشته باشند.

حالت Pro برای دوربین تله فوتو Galaxy S21 Ultra سامسونگ

حالت Pro برای دوربین تله فوتو Galaxy S21 Ultra سامسونگ

درحال‌حاضر، برنامه Expert RAW فقط در Galaxy Store و با ریجن کره جنوبی در دسترس است. با حالت Pro Mode، هنگام استفاده از سطوح زوم پیشرفته دوربین تله‌فوتوی Galaxy S21 Ultra، می‌توانید به‌طور کامل به کنترل‌های شاتر دسترسی داشته، سطوح ISO و نوردهی را تنظیم، هیستوگرام‌های زنده را مشاهده و سطوح برجسته، سایه و اشباع را تنظیم کنید. همچنین شمار دیگری از تنظیمات دستی نیز در این برنامه وجود دارد.

برنامه دوربین Expert RAW همچنین از HDR با قابلیت ذخیره تصاویر در فرمت‌های JPEG بدون اتلاف کیفیت و 16 بیت Linear DNG RAW پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که یکپارچه‌سازی Adobe Lightroom نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است، زیرا شما همچنین می‌توانید تصاویر RAW را مستقیماً در برنامه ویرایش تصویر از طریق جابجایی درون دوربین باز کنید. حتی پروفایل‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده تا تجربه ویرایش راحت‌تری داشته باشید.

نکته ناامیدکننده اما اینجاست که برنامه Expert RAW در نسخه بتا خود قرار داشته و درحال‌حاضر، تنها با گوشی Galaxy S21 Ultra دارای Android 12 به‌همراه One UI 4.0 سازگار است. تا زمان نگارش این مطلب، هنوز هیچ خبر رسمی در مورد زمانی که برنامه Expert RAW برای مناطق دیگر منتشر شود، از سوی سامسونگ به‌اشتراک گذاشته نشده است.

دیدگاه شما پیرامون اضافه کردن حالت pro به دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ ازطریق یک برنامه اختصاصی مجزا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فقط همینو بگم حتی تو حالت اتو هم از اپ اصلی خود گوشی عکسای به وضوح بهتری میگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی