حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت اپل به دسته بازی مخصوص با قابلیت اتصال به آیفون و آیپد اشاره دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل به‌آرامی درحال سرمایه‌گذاری بر روی محتوای بازی با محوریت Apple Arcade است؛ اما هنوز بازار کاملی وجود دارد که این شرکت می‌تواند آن را بررسی کند و شاید تاکنون نیز برای ورود به آن تلاش‌هایی کرده باشد. آخرین پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت برنامه‌های احتمالی برای معرفی دسته بازی مخصوص به خود با قابلیت اتصال به آیفون و آیپد را دارد.

پتنت دسته بازی مخصوص اپل

پتنت‌های مربوط به کنترلرهای بازی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات‌متحده و اداره ثبت اختراعات اروپا در دو هفته گذشته به اپل اعطا شده است. پتنت‌های ثبت‌شده که اولین بار توسط Patently Apple مشاهده شده، نشان می‌دهند که این پروژه هنوز درمرحله‌ی آزمایشی قرار دارد؛ زیرا تصاویر آن، انواع مختلفی از دسته‌های بازی را نشان می‌دهد. اولین ثبت اختراع در 31 مارس منتشر شده و اختراع دوم نیز مربوط به 10 آوریل می‌باشد.

در یکی از طرح‌های مفهومی که توسط تیم مهندسی اپل بررسی شده است، این شرکت لوازم جانبی مشابه Joy-Con Nintendo Switch را نشان می‌دهد که در آن کنترلر به دو قسمت مختلف جدا می‌شود که می‌توانند به کناره‌های دستگاه متصل شوند. این کنترلر همچنین می‌تواند با iPhone و iPad، در جهات عمودی یا افقی، کار کند.

پتنت دسته بازی مخصوص اپل

پتنت دسته بازی مخصوص اپل

مورد دوم منحصراً برای آیفون طراحی شده است و به‌عنوان یک قاب تاشو با دکمه‌های داخل آن استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، کیس مذکور دارای یک صفحه‌نمایش داخلی کوچک برای نمایش محتوای اضافی بازی یا حتی یک صفحه‌کلید لمسی است.

آخرین پتنت، سومین کنترلر بازی را با طراحی جوی استیک کلاسیک نشان می‌دهد. این یکی با تمام دستگاه‌های اپل مانند آیفون، آیپد و مک ازطریق بلوتوث جفت شده و دارای یک سوئیچ ویژه برای فعال کردن حالت بازی در دستگاه یا حتی پاسخ دادن به تماس درحین بازی است.

شایان‌ذکر است که این اولین بار نیست که شایعه شده اپل کنترلر بازی مخصوص به خود را عرضه می‌کند. در سال 2020، افشاگر توییتری @L0vetodream ادعا کرد که اپل درحال کار بر روی یک جوی استیک بوده است؛ اما از آن زمان تاکنون چیزی بیشتر از این گفته نشد. البته، یک محصول در این دسته، اکنون با عرضه‌ی Apple Arcade و Apple TV کاملاً منطقی است.

نظر شما درباره پتنت دسته بازی مخصوص اپل و عرضه احتمالی این دستگاه از سوی غول فناوری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی