حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کدام شرکت ها دارای بیشترین حق اختراع ثبت شده در امریکا و در سال ۲۰۲۲ هستند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع

حق اختراع یا Patent برای ثبت ایده‌ها در جهت دریافت حق استفاده و مالکیت معنوی آن‌ها استفاده می‌شود. شرکت‌های فناوری یکی از چهره‌های فعال در این زمینه هستند. شاید برای شما جالب باشد که کدام شرکت ها دارای بیشترین حق اختراع ثبت شده در امریکا و در سال ۲۰۲۲ هستند.

بیشترین حق اختراع ثبت شده در امریکا

پس از تقریبا 3 دهه، شرکت International Business Machines Corp یا همان IBM معروف، جایگاه اول را در تعداد پتنت های ثبت شده در ایالات متحده از دست داد. این عنوان در سال 2022 به شرکت کره‌ای سامسونگ رسیده است. طبق گزارش ها، عدم ثبت بیشترین تعداد حق اختراع در یک سال، نشان دهنده تغییر در استراتژی این شرکت است.

بر اساس گزارش ها، سامسونگ الکترونیکس در سال 2022 تعداد 8513 پتنت کاربردی در ایالات متحده به ثبت رساند که نزدیک به تعداد سال قبل است. شرکت LG Electronics همچنین شاهد افزایش 5 درصدی در ثبت اختراعات بوده و به 4580 ثبت اختراع می‌رسد. این تعداد آنها را در رتبه سوم لیست قرار داد. از سوی دیگر، IBM با ثبت 4743 پتنت در سال 2022 به رتبه دوم سقوط کرد که نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش داشته است.

این چرخش غیرمنتظره پس از آن رخ می دهد که IBM به عنوان شرکتی با بیشترین پتنت به مدت 29 سال (تا سال 2021) مقام اول را به خود اختصاص می‌داد. با این حال، سقوط قابل توجه در ثبت اختراع در نیمه هادی ها، حافظه سخت افزاری و غیره، آی بی ام را به مقام دوم رساند.

این کاهش نشان دهنده تغییر استراتژی آی‌بی‌ام است که در سال 2020 آغاز شد. داریو گیل رئیس بخش تحقیقات IBM گفت:

“ما تصمیم گرفتیم که دیگر کسب رتبه برتر در تعداد ثبت اختراعات را دنبال نکنیم، بلکه به عنوان یک نیروگاه مالکیت معنوی باقی بمانیم و همچنان یکی از قوی ترین پورتفولیوها در جهان را در اولویت فناوری‌های خود داشته باشیم.”

مقامات IBM همچنین گفتند که آنها به کسب سودهای کلان از حقوق مالکیت معنوی ادامه می دهند که در بازه زمانی 1996 تا 2022 به حدود 27 میلیارد دلار رسید. گزارش شده است که این شرکت تمرکز خود را به سمت محاسبات ابری ترکیبی، تراشه های هوش مصنوعی، امنیت سایبری و محاسبه کوانتومی تغییر داده است.

تا سال 2021 سامسونگ با فاصله زیادی از IBM عقب بود. از سال 2017، هر سال بیش از 8000 پتنت جدید ثبت کرده است که عمدتاً بر روی سیستم های نمایش بصری و ارتباطات صوتی متمرکز شده است. اما در سال 2022 سرانجام از IBM پیشی گرفت و رتبه اول را در این فهرست به دست آورد. تا جایی که به دیگر برندها مربوط می شود، تویوتا (3056 پتنت) چهارم، کانن (3046 پتنت) پنجم و TSMC (3038 پتنت) در جایگاه ششم قرار گرفتند.

نظر شما درباره ثبت این تعداد حق اختراه چیست؟ تقریبا و به صورت میانگین روزانه ۲۳ حق اختراع توسط سامسونگ در سال ۲۰۲۲ و در امریکا ثبت شده است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)