حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت شیائومی طراحی احتمالی گوشی پرچمدار آینده این شرکت را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون، حق اختراع، شیائومی

شیائومی دائماً درحال ثبت انواع اختراعات مربوط به تلفن‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی است. با این حال، درصد کمی از این پتنت‌ها موفق می‌شوند تا به مرحله تجاری‌سازی رسیده و به بازار عرضه شوند و تنها گذشت زمان نشان می‌دهد که چه سرنوشتی در انتظار ثبت اختراع بعدی این شرکت خواهد بود. حال، درخواست ثبت اختراع جدیدی از شیائومی مشاهده شده است که طراحی احتمالی گوشی پرچمدار آینده این شرکت را نشان می‌دهد. این حق اختراع همچنین، در سپتامبر سال گذشته به‌ثبت رسیده، اما اطلاعات مربوط به آن در زمان کنونی ظاهر شده است.

طراحی گوشی پرچمدار آینده شیائومی

اسناد ثبت اختراع شیائومی، یک تلفن هوشمند از سوی این شرکت را با گوشه‌های گرد نشان می‌دهد. در قسمت جلویی، ما شاهد نمایشگر این دستگاه هستیم که دارای لبه‌ها و گوشه‌های گرد و همچنین حاشیه‌های خمیده در کناره‌ها است. در اینجا، دوربین سلفی در گوشه سمت چپ بالا قرار داده شده است.

دوربین اصلی در پنل پشتی، ازنظر ابعادی بسیار حجیم بوده که احتمال استفاده از سنسور اصلی با سایز بزرگ را در این گوشی افزایش می‌دهد. در زیر لنز اصلی، یک سنسور کوچکتر مربوط به لنز اولتراواید و یک لنز پریسکوپی مخصوص بزرگنمایی اپتیکال وجود دارد. تکمیل‌کننده این مجموعه یک فلاش LED می‌باشد که در قسمت زیرین قاب دوربین جای گرفته است. با توجه به مجموعه سنسورها، دستگاه باید در سطح شاخص و پرچمدار باشد. اما آیا چنین تلفن هوشمندی در آینده ظاهر می‌شود؟ با توجه به ارائه آن در یک حق اختراع، نمی‌توان به‌صورت قطعی نظر داد و اطلاعات رسمی‌ای نیز در این مورد در دسترس نیست.

در 25 سپتامبر 2020، بخش موبایل شیائومی پکن حق اختراعی را در سیستم طراحی بین‌المللی لاهه، پایگاه داده طراحی صنعتی دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، ثبت کرد. اسناد و مدارک ارائه شده، نشان‌دهنده اینست که تلفن هوشمند جدید شیائومی در 15 اکتبر 2021 به‌صورت عمومی منتشر شده است.

طراحی گوشی پرچمدار آینده شیائومی

طراحی گوشی پرچمدار آینده شیائومی

این دستگاه، یک گوشی مدرن شیائومی با گوشه‌های گرد و صفحه‌نمایش خمیده بوده که قسمت چین نمایشگر آن بسیار باریک می‌باشد و فقط یک حاشیه کوچک در بالا و پایین قابل مشاهده است. همچنین یک سوراخ نمایشگر نیز در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین سلفی قرار داده شده و نمایشگر آن نیز نسبت به سری Mi 11 گردتر می‌باشد.

صفحه‌نمایش خمیده و لبه‌های باریک نمایشگر این موضوع را تداعی می‌کند که دستگاه مذکور، یک تلفن هوشمند رده‌بالاست. وقتی به دوربین سه‌گانه در پشت آن نگاه می‌کنیم، این موضوع تا حد زیادی تایید می‌شود.

تا حدودی قابل‌توجه است که شیائومی چنین دوربین عظیمی را در وسط دستگاه قرار داده است. سنسور دوربین‌های بزرگ و قاب دوربین‌های با این اندازه، معمولا فضای زیادی را اشغال می‌کنند؛ به‌همین دلیل است که تولیدکنندگان این لنزها را در گوشه‌ی بالا و سمت چپ دستگاه قرار می‌دهند تا فضای کافی برای جای دادن دیگر اجزای گوشی هوشمند و مخصوصا باتری دستگاه وجود داشته باشد. با وجود این، شماری از تلفن‌های هوشمند شیائومی با دوربین مرکزی در دسترس هستند؛ مانند Redmi Note 9T.

دو پتنت گوشی کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی منتشر شدند

نظر شما راجع‌به پتنت جدید کمپانی شیائومی حول طراحی احتمالی گوشی پرچمدار آینده این شرکت چیست؟ آیا از سبک طراحی پنل جلویی و پشتی این دستگاه رضایت دارید؟ در قسمت جلو که تفاوت چندانی با نمونه‌های حال‌حاضر مشاهده نمی‌شود، اما در پنل پشتی، بیشترین قسمت مورد توجه، همان انتقال جزیره دوبین به قسمت میانی قاب دستگاه است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی