حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قصد داشته سرویس بازی ابری خود را در کنار Apple Arcade معرفی کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سرگرمی، شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ در جدیدترین نسخه خبرنامه Power On خود می‌گوید که اپل درگذشته به فکر راه‌اندازی “سرویس بازی ابری” در کنار Apple Arcade بوده، اما درحال‌حاضر این برنامه را کنار گذاشته است.

سرویس بازی ابری اپل

یکی از خوانندگان گورمن اخیرا از وی پرسیده که آیا اپل قصد دارد یک سرویس بازی مبتنی‌بر فضای ابری را بر اساس Apple Arcade معرفی کند یا خیر؛ که گورمن در ادامه پاسخ داده و بیان می‌کند که خدمات بازی فعلی این شرکت تا حدی “منحصربه‌فرد است و به بازی‌هایی بستگی دارد که به‌طور بومی بر روی دستگاه خود اجرا می‌شوند و نه به‌صورت ابری.”

سپس، او کمی درباره پیش‌زمینه شرکت‌های دیگر که روی این تجربه جدید (که از آن با عنوان “Netflix for games” یاد می‌شود)، تمرکز کرده‌اند نیز توضیح می‌دهد:

 “مایکروسافت، انویدیا، گوگل و دیگران، سرویس‌های بازی‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند که از طریق فضای ابری اجرا می‌شود. این امکان پشتیبانی از طیف وسیع‌تری از بازی‌ها را فراهم می‌کند و تجربه‌ای شبیه به “Netflix for games” را ایجاد می‌کند. به‌طرز عجیبی اما، اپل به این رقبا اجازه نمی‌دهد تا در اپ استور به Apple Arcade بپیوندند. این شرکت می‌گوید این امر نه به این دلیل که آنها رقیب هستند، بلکه صرفاً به این دلیل است که سرویس‌های بازی ابری نمی‌توانند همه‌چیز را در دستگاه‌های این شرکت اجرا کنند.”

سرویس بازی ابری اپل

سرویس بازی ابری اپل

قسمت جالب ماجرا اما اظهارنظر گورمن است که در ادامه بیان می‌کند:

“با وجود این، این شرکت درگذشته درباره راه‌اندازی چنین سرویسی به‌صورت داخلی بحث کرده است.”

بنابراین، وقتی چند سال پیش اپل از Apple Arcade رونمایی کرد، می‌توانست رویکرد دیگری داشته باشد یا حداقل بسیار متفاوت ازآنچه امروز ظاهر شده، عمل کند. به‌تازگی، برخی شایعات نشان می‌دهند که اپل می‌تواند دستگاهی شبیه به Nintendo Switch را برای پلتفرم بازی خود آماده کند که بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اپل تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی از تعداد مشترکین سرویس Apple Arcade خود اعلام نکرده است. چیزی که ما به‌طورقطع می‌دانیم اینست که این شرکت استراتژی اصلی خود را به سمت آوردن بازی‌های کلاسیک از روزهای خوب گذشته به سرویس آرکید خود تغییر داده تا مشترکین، علاقه‌مند شوند و درنهایت نیز به‌نظر می‌رسد که این روش خوب پیش می‌رود.

تعداد بازی های سرویس اپل آرکید Apple Arcade از مرز ۲۰۰ عدد فراتر رفت

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از اپل آرکید استفاده کرده‌اید و از خدمات بازی آن لذت برده‌اید؟ دیدگاه شما درباره سرویس بازی ابری اپل چیست؟ به‌نظر شما این ایده در صورت به‌وقوع پیوستن، تا چه حد می‌توانست موفق ظاهر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی