حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با اتهام به متا، به دریافت کارمزد 50 درصدی خریدهای متاورس توسط این شرکت انتقاد کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

اپل با وجود انتقاداتی مبنی‌بر دریافت کارمزد 30 درصدی خرید‌های اپ استور، اکنون به طرح متا برای دریافت تقریباً 50 درصد کمیسیون برای خرید دارایی‌های دیجیتالی که در داخل متاورس انجام می‌شود، پاسخ داده و با اتهام به این شرکت، این تصمیم را ریاکارانه خوانده است.

اتهام ریاکاری اپل به متا

دیروز، فاش شد که متا که پیش‌تر با نام فیس بوک شناخته می‌شد، قصد دارد برای خرید دارایی‌های دیجیتالی که در داخل به‌اصطلاح “metaverse” انجام می‌شود، کمیسیون 47.5 درصدی دریافت کند.

این کارمزد 47.5 درصدی، درحقیقت شامل 30 درصد کارمزد سخت‌افزاری علاوه‌بر هزینه 17.5 درصدی پلتفرم خواهد بود. در پاسخ به این طرح، سخنگوی اپل، Fred Sainz به MarketWatch گفت که فیس بوک به‌سادگی ریا می‌کند و درحالی‌که از هزینه‌های پلتفرم خود اپل شکایت دارد، می‌خواهد حتی بیشتر از خود سازندگان هزینه‌ی اشتراک و کارمزد دریافت کند.

متا بارها و بارها اپل را به‌دلیل دریافت 30 درصد کمیسیون از توسعه‌دهندگان برای خریدهای درون‌برنامه‌ای در اپ استور انتقاد کرده است که این شرکت از کسب‌وکارهای کوچک و سازندگان به‌عنوان قربانی در هرلحظه استفاده می‌کند. اکنون، خود متا به‌دنبال این است که از همان سازندگان به‌میزان قابل‌توجهی بیشتر از هر پلتفرم دیگری هزینه دریافت کند. اعلامیه تازه‌ی این شرکت، ریاکاری متا را آشکار می‌کند. این نشان می‌دهد که درحالی‌که آن‌ها به‌دنبال استفاده رایگان از پلتفرم اپل هستند، با خوشحالی از سازندگان و کسب‌وکارهای کوچکی که از پلتفرم خود استفاده می‌کنند، هزینه دریافت می‌کند.

اتهام ریاکاری اپل به متا

اتهام ریاکاری اپل به متا

فیس بوک و مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ، بارها اپ استور اپل و کارمزد 15 تا 30 درصدی خریدهای درون‌برنامه‌ای را ضدرقابتی و انحصاری خوانده‌اند.

زاکربرگ در ژوئن 2020 بیان کرد که فیس بوک رویدادهای آنلاین پولی، اشتراک‌ها، نشان‌ها و سایر محصولات را تا سال 2023 برای سازندگان رایگان خواهد کرد و پس از آن، متا کمیسیونی را اعلام خواهد کرد که «کمتر از 30 درصدی است که اپل و دیگران می‌گیرند. ” این کمیسیون کمتر هنوز اعلام نشده است و حداقل در مورد “متاورس”، وعده زاکربرگ برای دریافت کارمزد کمتر از اپل یک شکست و بدقولی تلقی می‌شود.

نظر شما درمورد چرخش متا و دریافت کارمزد سنگین از خریدهای صورت‌گرفته در داخل متاورس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

جنگ دزدان و راهزنان :)))))))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی