حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک از شک خود برای توصیف متاورس از زبان یک فرد عادی و همچنین هیجان خود برای واقعیت افزوده می‌گوید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت افزوده (AR)

تیم کوک، مدیرعامل اپل، این هفته به اروپا سفر کرده و با نشریات مختلف رسانه‌ای مصاحبه کرده است. واقعیت افزوده یک موضوع درحال اجرا در بحث‌های کوک بوده است. این موضوعی است که او دوباره در مصاحبه با نشریه هلندی Bright که بخشی از اخبار RTL است، مطرح کرد. تیم کوک درجریان این مصاحبه بیان کرد: «من واقعاً مطمئن نیستم که یک فرد عادی بتواند به شما بگوید متاورس چیست؟»

اظهارنظر تیم کوک درباره متاورس

کوک با تکرار نظرات اخیر خود در اوایل هفته، بار دیگر اعلام کرد: «من فکر می‌کنم AR یک فناوری عمیق است که همه‌چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همان‌طور که گفتم، ما به‌زودی به گذشته نگاه می‌کنیم و به این فکر می‌کنیم که چگونه زمانی بدون AR زندگی می‌کردیم.»

کوک ادامه داد که «آن‌قدر طول نخواهد کشید» تا در جهانی زندگی کنیم که در آن تعجب می‌کنیم که چگونه بدون واقعیت افزوده عمل کرده‌ایم. کوک گفت که واقعیت مجازی نیز به‌دلیل فراگیر بودن، کاربردهای خود را دارد، اما جایگزینی برای زندگی واقعی نیست.

«این چیزی است که شما واقعاً می‌توانید در آن غوطه‌ور شوید و می‌توان از آن به روشی خوب استفاده کرد. اما من فکر نمی‌کنم که شما بخواهید تمام زندگی خود را به‌این‌ترتیب زندگی کنید. VR برای دوره‌های زمانی مشخص است، اما راهی برای برقراری ارتباط مناسب نیست. بنابراین من مخالف آن نیستم، اما من این‌گونه به آن نگاه می‌کنم.»

کوک در مورد “متاورس” فیسبوک گفت که درک مردم از یک محصول مهم است. او افزود: «من واقعاً مطمئن نیستم که یک فرد معمولی بتواند به شما بگوید متاورژن چیست.» متاورس کلمه‌ای است که قبل از فیس‌بوک نیز بوده و برای اولین بار در رمان علمی-تخیلی “برخورد برف” استفاده شد، اما فیس‌بوک آن را پذیرفت و تا جایی پیش رفت که نام شرکت خود را به “متا” تغییر داد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، گفته است که این شرکت متعهد به توسعه یک “متاورس” است که یک واقعیت دیجیتال آینده را تشکیل می‌دهد.

اپل سخت درحال کار روی هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود است که انتظار می‌رود در سال 2023 عرضه شود و به‌دنبال آن “عینک اپل” AR که می‌تواند در سال 2024 عرضه شود.

کوک همچنین در مورد اهمیت برنامه‌نویسی به‌عنوان یک زبان جهانی صحبت کرده و موضوعاتی مانند تغییرات آب‌وهوایی، بازیافت و سیاست را مطرح کرد. مصاحبه کامل کوک را می‌توانید در Bright با استفاده از Google translate برای کسانی که هلندی صحبت نمی‌کنند، بخوانید.

کوک این هفته همچنین زمانی را در لندن گذراند و از AFC ریچموند، خانه «تد لسو»، ایتالیا که در آن مدرک افتخاری در زمینه نوآوری و مدیریت بین‌المللی دریافت کرد و همچنین آلمان، جایی که جشنواره اکتبر را جشن گرفت و با توسعه‌دهندگان ملاقات کرد، گذراند.

اظهارنظر تیم کوک درباره متاورس

اظهارنظر تیم کوک درباره متاورس

هیجان مدیر اپل پیرامون واقعیت افزوده

تیم کوک، مدیرعامل اپل، طی سخنانی در Università Degli Studi di Napoli Federico II در ناپل، ایتالیا، گفت که خیلی زود، مردم تعجب خواهند کرد که چگونه زندگی خود را بدون واقعیت افزوده سپری کردند و بر تأثیر عمیقی که این امر بر مردم خواهد داشت تأکید کرد.

در دانشگاه، به کوک مدرک افتخاری در زمینه نوآوری و مدیریت بین‌المللی اعطا شده و همچنین برای یک جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان برگزار شد. کوک در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی‌بر اینکه چه فناوری‌های آینده او را بیشتر به وجد می‌آورد، به هوش مصنوعی اشاره کرد و آن را یک فناوری بنیادی و افقی خواند که همه‌چیز را در زندگی ما لمس می‌کند، از نوآوری‌های اپل واچ گرفته تا بسیاری دیگر. چیزهایی که اپل روی آن کار می‌کند.

کوک، مهم‌تر از آن، بر هیجان خود برای واقعیت افزوده تأکید کرد. کوک پیشنهاد کرد که تأثیر واقعیت افزوده بر جهان به‌اندازه خود اینترنت عمیق خواهد بود و گفت که مردم تعجب خواهند کرد که چگونه بدون آن زندگی می‌کنند. همان‌طور که او در مورد واقعیت افزوده صحبت می‌کرد، جریان مستقیم جلسه پرسش و پاسخ به‌طور ناگهانی قطع شد، بنابراین نظر کامل کوک در مورد این موضوع به‌طور عمومی مشخص نیست.

«من در مورد واقعیت افزوده بسیار هیجان‌زده هستم. چون فکر می‌کنم امروز اینجا گفتگوی عالی داشتیم، اما اگر می‌توانستیم آن را با چیزی از دنیای مجازی تقویت کنیم، مسلماً بهتر بود. بنابراین من فکر می‌کنم که اگر شما در آینده نزدیک به گذشته نگاه کنید، متعجب خواهید شد که چگونه زندگی خود را بدون واقعیت افزوده درست مثل امروز می‌گذارندید. ما تعجب می‌کنیم که چگونه افرادی مثل من بدون اینترنت بزرگ شدند و بنابراین من فکر می‌کنم که تأثیر آن می‌تواند همین‌قدر عمیق باشد.»

کوک در گذشته هیجان شخصی خود را برای واقعیت افزوده ابراز کرده و اشاره کرده است که اپل در حال کار بر روی محصولات AR/VR است. انتظار می‌رود اولین محصول AR/VR این شرکت، هدستی با نام «Reality Pro» باشد که در ماه ژانویه معرفی خواهد شد. این هدست چندین سال است که در حال توسعه بوده و اولین محصول جدید و بزرگ اپل از زمان معرفی «One more thing» اپل واچ در سال 2014 خواهد بود.

شایعه شده است که “Reality Pro” دارای طراحی سبک‌وزن، دو نمایشگر میکرو OLED 4K، ماژول نوری، دو پردازنده اصلی، اتصال Wi-Fi 6E، ردیابی چشم و موارد دیگر است. این هدست سیستم‌عامل realityOS را اجرا خواهد کرد که ظاهراً توسط گزارش‌های App Store تأیید شده است. انتظار می‌رود این دستگاه چیزی حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد و طبق گزارش‌ها، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری از آن نیز در دست ساخت است.

نظر شما درباره اظهارنظر تیم کوک درباره متاورس و هدست واقعیت افزوده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی