حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مارک زاکربرگ با انتقاد از اپل بیان داشت که اکوسیستم متاورس باید یک محیط باز باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت افزوده (AR)

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هرگز نظرات خود را در مورد برخی از تصمیمات اپل پنهان نکرده است؛ به‌خصوص پس از اینکه کمپانی ساکن کوپرتینو قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن را معرفی کرد. این بار، مارک زاکربرگ از اپل و هدست واقعیت ترکیبی شایعه‌شده این شرکت انتقاد کرده و بیان می‌کند که متاورس باید یک محیط کاملا «باز» باشد.

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

درحالی‌که هدست AR/VR اپل تا سال 2023 معرفی نخواهد شد، متا روز سه‌شنبه از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرد. Meta Quest Pro با سنسورهای پیشرفته برای ردیابی صورت و برخی فناوری‌های چشمگیر دیگر عرضه می‌شود. زاکربرگ در مصاحبه‌ای با The Verge بیان کرد که چرا معتقد است اکوسیستم VR متا بهتر از چیزی خواهد بود که اپل روی آن کار کرده است.

برای زاکربرگ، نگرانی اصلی داشتن بهترین سخت‌افزار نیست، بلکه داشتن یک اکوسیستم باز است. مدیرعامل متا گفت که این شرکت در یک “رقابت فلسفی” با اپل است زیرا هر دو شرکت روی آینده چیزی که او متاورس می‌نامد، کار می‌کنند.

این مدیر اجرایی از مثال رایانه شخصی در مقابل مک و همچنین اندروید در مقابل iOS استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه اپل سعی می‌کند کاربران را در اکوسیستم خود قفل کند درحالی‌که سایر پلتفرم‌ها با هم می‌توانند از “مزایای مثبت آنچه ایجادشده” استفاده کنند. او استدلال کرد که متاورس باید “قابلیت تعامل” باشد و توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مختلف ساخته شود.

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

به‌گفته‌ی زاکربرگ، اپل می‌تواند با هدست واقعیت ترکیبی شایعه‌شده خود، هم به رقبا و هم به مصرف‌کنندگان آسیب برساند، زیرا این شرکت درحال‌حاضر کنترل کاملی بر آیفون دارد که توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. او در مورد اپل گفت: «کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند آنقدرها که ادعا می‌کنند بشردوستانه نیستند.»

متا با شرکایی مانند مایکروسافت، Autodesk و Accenture برای ساخت پلتفرم متاورس خود همکاری کرده است. Meta Quest Pro جدید یکی از محصولات این شرکت به‌منظور در دسترس قرار دادن متاورس برای افراد بیشتر است.

نظر شما درباره ادعای مارک زاکربرگ پیرامون محدودیت اکوسیستم واقعیت ترکیبی آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی