حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تنظیمات بخش Focus در iOS 16 احتمالا با نرم‌افزارهای قدیمی سازگاری نخواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، شایعات

در چند روز اخیرا اخبار مهمی درباره iOS 16 و تغییرات خاص و مهمی که این نسخه به همراه دارد، منتشر شده است. گویا حالا مشخص شده است که تنظیمات بخش Focus در iOS 16 احتمالا با نرم‌افزارهای قدیمی سازگاری نخواهد داشت. با ترنجی همراه باشید.

تنظیمات بخش Focus در iOS 16 دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد

ممکن است در مورد دیدگاه‌های اخیر تحلیلگر معتبر محصولات اپل یعنی مارک گورمن که در مورد آپدیت iOS 16 و این واقعیت که برخی بهبودهای مهم در سیستم اعلان‌های این نسخه وجود خواهد داشت، شنیده باشید. اکنون کدهای که توسط 9to5Mac در نسخه بتای iOS 15.5 یافت شده است، اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع به ما می‌دهد که گزارش اولیه گورمن را تایید می‌کند.

اینطور که پیداست، iOS 16 می‌تواند تغییرات بزرگی در حالت فوکوس ایجاد کند. البته هنوز دو ماه تا معرفی iOS 16 توسط اپل، فاصله داریم (که در طول WWDC که به عنوان یک کنفرانس آنلاین از ۶ ژوئن تا ۱۰ ژوئن برنامه ریزی شده است) برگزار می‌شود. اما آ‌ن‌ها در حال حاضر برخی از شایعات هیجان انگیز هستند که ما را برای به آپدیت بعدی سیستم عامل آیفون هیجان زده می‌کنند.

مارک گورمن اخیرا اظهار داشت که iOS 16 برخی آپدیت‌ها را برای بخش اعلانات آیفون ارائه می‌دهد و اکنون، کدهای موجود در نسخه بتا اپل نیز این موضوع را تایید می‌کند و چند مورد احتمالی دیگر از این اطلاعات هیجان انگیز نیز منتشر شده است.

تنظیمات بخش Focus در iOS 16

منابع موجود در کدهای macOS 12.4 که در ماه جاری برای توسعه دهندگان منتشر شد، نشان می‌دهد که این شرکت چشمان خود را به تغییرات بزرگی برای حالت فوکوس گذاشته است. اگر نمی‌دانید حالت فوکوس چیست، این ویژگی با iOS 15 معرفی شده است و به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و اعلان‌هایی را که می‌خواهید در زمان‌های مختلف روز ببینید را مدیریت کنید. به عنوان مثال در حالت خواب یا در حین کار یا شخصی آن‌ها را تنظیم نمایید.

اکنون به نظر می‌رسد iOS 16 سفارشی‌ سازی‌های بیشتری را به حالت فوکوس می‌آورد که با iOS 15 سازگار خواهند بود. نکته کشف‌ شده اساسا یک پیام هشدار است که به کاربر می‌گوید حالت فوکوس انتخابی نیاز به آپدیت نرم‌افزاری برای فعال کردن دارد. علاوه بر این، پیام هشدار می‌گوید که ممکن است برخی از تنظیمات در دستگاه‌های دیگری که نسخه نرم‌افزار جدیدتری دارند، از بین برود.

اپل iOS 16 را با پیشرفت‌هایی در نوتیفیکیشن‌ها و ردیابی سلامت اما بدون تغییر طراحی معرفی می‌کند

به زبان ساده، به عنوان مثال، اگر هنوز آیپد خود را آپدیت نکرده‌اید و تغییراتی در تنظیمات فوکوس ایجاد کرده‌اید، آیفون شما (اگر قبلا آن را به iOS 16 آپدیت کرده‌اید) همان تنظیمات را نخواهد داشت. به نظر می‌رسد که نسخه جدید فوکوس، پیکربندی جدیدتر و کاملا متفاوتی خواهد داشت و در صورت استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی‌تر، نمی‌تواند با سایر دستگاه‌های اپل شما همگام شود.

اخطار مذکور احتمالا به این صورت باشد: دستگاهی با نرم‌افزار جدیدتر، این نسخه فوکوس را آپدیت کرده است تا از پیکربندی جدیدی استفاده کند که این دستگاه از آن پشتیبانی نمی‌کند. برای ادامه ویرایش اعلان‌ها در این دستگاه، جدیدترین نسخه نرم‌افزار را آپدیت کنید یا از فهرست مجاز برای این Focus استفاده کنید.

اما این همه ماجرا نیست. طبق گزارش‌ها، اپل همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌های جدید برای Apple News است و به نظر می‌رسد برخی از محتوای نمایش داده شده در برنامه خبری به iOS 16 نیاز دارند و با iOS 15 کار نمی‌کند. اطلاعات اضافی رشته‌ای را در کدها نشان می‌دهد که لیستی خاص را درون خود دارد که احتمالا شامل دستگاه‌هایی است که نمی‌توانند آپدیت شوند. همانطور که می‌توانیم فرض کنیم، مدل‌های قدیمی‌تر که از iOS 16 پشتیبانی نمی‌کنند، مانند هر سال نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

به گفته PhoneArena، در حال حاضر، iOS 15 حتی بر روی آیفون 6s که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد نیز پشتیبانی می‌شود. تصور اصلی بر این است که iOS جدید آیفون 6s را از لیست آیفون‌های پشتیبانی شده خود حذف خواهد کرد. اما باید دید چه زمانی که اپل به طور رسمی این موضوع را اعلام می‌کند. نکته جالب دیگری که گورمن در گزارش خود برای عرضه iOS 16 به آن اشاره کرد، یک رابط چندوظیفه ای جدید برای iPadOS 16 است. این مورد می‌تواند تجربه آیپد را تا حد زیادی بهبود بخشد زیرا رابط کاربری با حالت چندوظیفه‌ای مسلما تواناترین رابط کاربری موجود در تبلت نیست. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های جدید ردیابی سلامت قرار است با watchOS 9 معرفی شوند.

همانطور که قبلا اشاره شد، خواهیم دید که iOS 16 در طول WWDC 2022 که از دوشنبه ۶ ژوئن ۲۰۲۲ تا جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، برگزار خواهد شد. باید دید این رویداد چه چیزهای جدیدی را به همراه خواهد داشت. در طول کنفرانس، اپل iOS 16 را به صورت عمومی معرفی خواهد کرد. اما خود آپدیت برای آیفون‌های پشتیبانی شده و آیفون‌های جدید احتمالا در پاییز امسال منتشر می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، WWDC 2022 یک کنفرانس آنلاین خواهد بود و به احتمال زیاد یک سخنرانی کلیدی خواهد داشت که طی آن اپل سیستم عامل جدید را با جزئیات به نمایش خواهد گذاشت. احتمالا به‌زودی پس از معرفی، اطلاعاتی دریافت خواهیم کرد که کدام آیفون‌ها آن را پشتیبانی می‌کند. نظر شما در مورد تنظیمات بخش Focus در iOS 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان