حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خطر سختگیرانه ترین تحریم های آمریکا هوآوی را درپی همکاری با روسیه تهدید میکند

نوشته

1 سال قبل | 4 دیدگاه | سیاست، هواوی

از زمان حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های آمریکا بر علیه روسیه، هواوی مشارکت فعالی در حمایت از فناوری های همسایه شمالی خود داشته است. با این حال، اکنون که کشور روسیه با محدودیت‌ های بسیار سخت‌تری از سوی جامعه موسوم به «جامعه بین‌المللی» مواجه است، خطر قرار گرفتن زیر محدودیت‌ های جدید و بسیار سخت‌تر برای شرکت هوآوی چندین برابر افزایش می‌یابد. با ترنجی در بررسی این موضوع همراه باشید.

به گزارش منبع و به نقل از کارشناسان صنعت، اگر شرکت هایی مانند نوکیا و اریکسون تصمیم بگیرند که به طور کامل روابط خود را با روسیه قطع کنند، روسیه بیش از هر زمان دیگری به حمایت چین، به ویژه شرکت هایی مانند هوآوی نیاز خواهد داشت. آنها بر این باورند که پس از اتفاقات اخیر، این شرکت به همراه شرکت چینی ZTE نقش کلیدی در جایگزینی زیرساخت های شبکه در روسیه ایفا کردند.

مشخص است که هوآوی در نتیجه تحریم های اعمال شده علیه روسیه پس از شروع عملیات در اوکراین یکی از اولین ذی‌نفعان شد. به گزارش منبع و به نقل از MTS، فروش گوشی‌ های هوشمند هوآوی در دو هفته اول ماه مارس در روسیه، رکورد 300 درصد رشد را داشته است. در سمت دیگر اما سایر برند های چینی نیز رشد فروش خود را با درصد های فوق‌العاده‌ی سه رقمی ثبت کردند. در همین زمان اما هوآوی شروع به اجرای فعالانه پروژه های تجاری جدید در روسیه کرد.

هوآوی و شیائومی در خطر مواجهه با تحریم های آمریکا هستند

با این وجود، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شرکت‌ های چینی مانند هوآوی و شیائومی با ادامه فروش گوشی‌ های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی به این کشور، ریسک بزرگی را متحمل می‌شوند. اکثر محصولات آنها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از تکنولوژی های آمریکایی استفاده می‌کنند که به دلیل تنش جدید از تحویل به روسیه منع شده است. شاید با خود بگویید هوآوی که همین اکنون نیز تحت تحریم های آمریکاست اما برخلاف تصور شما باید بگویم در عین حال هوآوی هنوز در ایالات متحده فضایی برای نفس کشیدن دارد، برخلاف ZTE که در واقع تحت تحریم کامل قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان غربی، امروزه تقریبا هیچ مسیر قانونی صادراتی برای تکنولوژی های شرکت های چینی به روسیه وجود ندارد. از نظر تئوری، می توان تصور کرد که هواوی می‌تواند راهی برای تولید گوشی های هوشمند و سایر تولیدات خود بدون ابزار و نرم افزار های آمریکایی پیدا کند. اما این موضوع اکنون در حد حرف است و عملاً هنوز نمی‌توان از استفاده از نیمه هادی های ساخته شده با ابزار های آمریکایی اجتناب کرد.

این روز ها هواوی سخت کار می‌کند تا از وابستگی به تراشه های آمریکایی خلاص شود. این شرکت در تلاش است تا تحریم ها را در مورد تجارت خود با به دست آوردن توانایی تولید تراشه های میانرده با عملکرد قابل مقایسه با سایر رقبا دور بزند. با این حال، تنها در سال میلادی گذشته، فروش کالا های مصرفی این شرکت 50 درصد و درآمد کل آن 29 درصد نسبت به سال پیشین کاهش یافت.

خطر تحریم های آمریکا هوآوی را تحدید می‌کند

روسیه نیازمند تکنولوژی های چین است

روسیه به فناوری های چینی نیاز دارد. خصوصاً پس از آنکه سامسونگ و اپل تقریبا نیمی از بازار گوشی های هوشمند روسیه را رها کردند. از سمت دیگر هم نوکیا و اریکسون از تامین تجهیزات مخابراتی خودداری کردند. بنابراین این کشور به منابع جدیدی نیاز دارد، آنهم اگر فقط بخواهد زیرساخت شبکه را در وضعیت فعلی حفظ کند.

طبق برخی گزارش ها، هواوی و ZTE در حال حاضر 40 تا 60 درصد از بازار تجهیزات شبکه بی‌سیم در روسیه را در اختیار دارند و با سهمی بیشتر بقیه رقبا مانند نوکیا و اریکسون هستند. علاوه بر این، احتمال همکاری در بازار گوشی های هوشمند نیز منتفی نیست. زیرا اخیراً سازنده روسی BQ اعلام کرده است که در حال بررسی استفاده از سیستم عامل Harmony OS به جای اندروید است. با این حال، تاکنون هواوی گفته است که هیچ برنامه‌ای برای به اشتراک گذاری سیستم عامل خود در خارج از چین ندارد.

در همین حال اما در سکوتی ترسناک، ایالات متحده همچنان هواوی و سایر شرکت های چینی را به دقت زیر نظر دارد. واشنگتن تاکنون چندین مجوز صادراتی را به تامین کنندگان خارجی واگذار کرده است که به آنها اجازه می دهد با هواوی تجارت کنند. اما ایالات متحده می تواند به راحتی چنین مجوز هایی را لغو کند. هواوی می‌گوید در حال «تحلیل کامل» تحریم های جدید است. این شرکت از اظهار نظر در مورد برنامه های روسیه خودداری می کند، زیرا خطر اعمال سختگیرانه ترین تحریم های آمریکا بسیار نزدیک است.

 

نظر شما چیست؟ هوآوی و شیائومی از خطر اعمال تحریم های بیشتر آمریکا جان سالم به در می‌برند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

آدمی.ن من اینو خوندم
comment image

هواوی
دوباره 😂😂😂
بلای بعضی از مردم از مزایای دیگران است
در تلاش ایالات متحده آمریکا برای خنثی کردن چین از حمایت روسیه در جنگ با اوکراین، آمریکا امتیازات بیشتری داد.پس از افزایش مالیات بر محصولات چین، اخبار یا شایعاتی به گوش می رسد که تصاویری مبنی بر لغو ممنوعیت برخی چینی ها از سوی آمریکا تقویت می شود. شرکت هایی مانند هواوی و زد تی ای که می توانند از خدمات و برنامه های گوگل، علاوه بر سرویس های نسل پنجم 5G، بدون قصد استفاده کنند.
تبریک به طرفداران هواوی 🤩
تصویر نسخه جهانی گوشی تاشو هوآوی در فروشگاه آن در بارسلون اسپانیا است.

persepolis

#چین #آمریکا #روسیه #اوکراین
بدبختی مردم بر سر منافع مردم، در تلاش ایالات متحده آمریکا برای خنثی کردن چین از حمایت روسیه در جنگ با اوکراین، ایالات متحده آمریکا با برداشتن تعرفه بر بسیاری از قطعات وارداتی از آنجا، جنگ اقتصادی خود را با چین کاهش داد. که باعث کاهش قیمت بسیاری از محصولات چینی در بازار آمریکا خواهد شد.

persepolis

آقای ادمین یا بشری این متنه با این فرق داره

ali karimi

سلام، دراین شکی نیستش چه روسیه چه آمریکا یا اینجوری بگم کل دنیا به فناوری چین محتاج هستند،بعصی وقتها واقعا زورم میاد که جرا آمریکا باید تو هرکاری دخالت کنه یا بقول خودمون فوضولی کنه،تو بعضی از موارد دخالت کنی موردی نیستش ولی بعضی از موارد واقعا فوضولی حساب میشه، دوره ترامپ بدون هیچ مدرکی فقط با حرف هوآوی بدبخت رو تحریم کردن حالا هم ازش میخوان با روسیه تجارت نکنه، خب هم میایین تحریمش میکنید هم بهش دستور میدید این میشه قلدری،اگه از اول تحریمش نمیکردین و الان ازش میخواستین که با روسیه هیچ تجارتی نداشته باشه بازم یچیزی، شیائومی که فعلا شانس آورده و به نسبت هواوی کمتر خطری از جانب آمریکا تحدیدش میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری