حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا در حال ساخت یک ارز دیجیتالی با نام Zuck Bucks است

این روز ها متا با ارز دیجیتالی زاک باکس (Zuck Bucks) که از نام بنیانگذار متا و رئیس و مدیر عامل این شرکت مارک زاکربرگ نامگذاری می‌شود، سر و صدا به پا کرده است. این شرکت بجای فروش آزاد توکن ها به سمت تعبیه توکن‌ها در برنامه‌ هایی که کنترل مرکزی توسط خود شرکت خواهند داشت، تمایل دارد.

تجربه های مشابه و موفق این استراتژی توکن هایی هستند که در برنامه های بازی برای خرید و پرداخت استفاده می‌شوند. هم‌اكنون بازی های محبوبی وجود دارند که یک تجارت بزرگ را با فروش توکن های خود برای ارائه خدمات ایجاد کرده‌اند. بنابراین متا نیز ممکن است سعی کند این موفقیت را در سیستم و برنامه های خود تکرار کند.

فیسبوک بعد از تغییر اسم خود به متا به طور کامل از محصولات بلاک چین فاصله نگرفته است. در واقع این شرکت در حال بررسی انتشار و به اشتراک گذاری NFT ها در زیر مجموعه های خود مانند فیس‌بوک و اینستاگرام است. منبع می‌گوید که طبق یک یادداشت، این شرکت قصد دارد یک پروژه آزمایشی را در اواسط ماه می راه‌اندازی کند. همچنین کمی بعد، متا یک آزمایش را انجام خواهد داد که امکان عضویت در گروه های فیس‌بوک بر اساس مالکیت NFT ها و آزمایش دیگری را برای ضرب کردن NFT‌ ها در این برنامه ها فراهم می‌کند. قبلاً در مورد برخی از برنامه های متا برای پشتیبانی از NFT ها در فیس بوک و اینستاگرام شایعاتی شنیده می‌شد و زاکربرگ در ماه گذشته اعلام کرد که NFT ها به اینستاگرام نیز خواهند آمد. اما با خبر امروز این موضوع بیش از پیش قوت می‌گیرد.

متا در حال ساخت یک ارز دیجیتالی با نام Zuck Bucks است

متا در حال آماده سازی ارز دیجیتال زاک باکس است

متا در حال بررسی موضوعاتی موسوم «نشان های اجتماعی» یا «نشان های شهرت» است. این نشان ها ممکن است به عنوان یک جایزه، برای مثال، برای مشارکت‌ های معنادار در گروه‌ های فیس‌بوک به کاربران اهدا شوند. شخصاً مشابه این ویژگی را در شبکه اجتماعی چینی ویبو دیده‌ام. با این تفاوت که این لقب ها در آنجا هیچ اعتبار مادی‌ای ندارند. اما متا ممکن است به دنبال ارزش دادن به آنها برای استفاده های ویژه باشد. همچنين به نظر می‌رسد که این شرکت در حال بررسی خدمات مالی سنتی مانند وام های تجاری کوچک است.

سخنگوی متا، لورن دیکسون، گفت که این شرکت در حال حاضر نمی تواند مستقیماً اظهار نظر کند. با این حال، او تأیید کرد که به عنوان بخشی از توسعه فناوری‌ های متاورس، این سوال که پرداخت‌ ها و خدمات مالی در آینده چگونه می‌تواند باشد در حال بررسی است.

تمام این حرکات شرکت ها به سمت این نظام پرداخت جدید در حالی صورت می‌گیرد که سخت‌گیری های دولت ها در برابر عملکرد این نظام نیز روز به ‌روز بیشتر می‌شود. خواه برای متوقف کردن آن باشد و خواه برای ساماندهی و گسترش استفاده امن از آن در آینده.

 

نطر شما چیست؟ آیا ارز دیجیتالی متا با نام Zuck Bucks می‌تواند پرداخت های آسان‌تر درون‌برنامه‌ای را به شبکه های اجتماعی این شرکت مانند فیس‌بوک و اینستاگرام اضافه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری