حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اروپا ممکن است در کمتر از یک ماه آینده اقدام به بستن فیسبوک و اینستاگرام کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شبکه‌های اجتماعی

آیا ممنوعيت استفاده و بستن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا ممکن است؟ آیا برنامه های ساخت شرکت متا به طور کامل از قلمرو اروپا ناپدید می‌شوند؟ این سوالاتی بود که به دنبال اقدامات شوک‌آور انجام شده توسط ایرلند مطرح می‌شود. این کشور به تازگی انتقال داده از کشور خود به ایالات متحده را مسدود کرده است. همچنین از همسایگان خود می‌خواهد که همین کار را انجام دهند. بنابراین، بدون توافق در هفته های آینده، شبکه های اجتماعی متا می‌توانند در این قاره ممنوع شوند.

منابع معتقدند که ایرلند از فیس بوک کینه‌ای دارد. تنها چند ماه پس از اعمال جریمه 17 میلیون یورویی برای این شبکه اجتماعی؛ این کشور به تازگی اقدامی را اعلام کرده است که به خوبی می تواند کارت های قدرت را در قاره اروپا دوباره توزیع کند. در واقع، اگر اتحادیه اروپا به طور خاص نگران حفاظت از داده های ساکنان خود است، ایرلند به وضوح این موضوع را جدی می‌گیرد.

اروپا ممکن است در کمتر از یک ماه اقدام به بستن فیسبوک و اینستاگرام کند

اروپا در حال حاضر در حال بررسی ممنوعیت و بستن فیسبوک و اینستاگرام است

روز گذشته کمیسیون حفاظت از داده ها تصمیم بی‌سابقه‌ای را اتخاذ کرد. این تصمیم در راستای جلوگیری از هرگونه انتقال داده بین اروپا و ایالات متحده بود. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا کمیسیون سند مورد نظر را به همه کشور های همسایه از جمله فرانسه ارسال کرده است. بنابراین تمام نهاد های اروپایی حفاظت از داده ها یک ماه فرصت دارند تا نظر خود را در این مورد اعلام کنند. پس از این مدت، در صورت موافقت آنها با این طرح، فیسبوک و اینستاگرام در این قلمرو ممنوع خواهند شد.

اختلاف بین متا و مقامات اروپایی موضوع جدیدی نیست. قبلاً و در سال 2020 نیز گروه مارک زاکربرگ تهدید کرده بود که خدمات خود را از این قاره پس از تصمیم مشابهی از ایرلند خارج می‌کند. اما خطر این بار با دخالت بقیه کشور های اتحادیه اروپا در مقیاسی بسیار بزرگتر وجود دارد.

 

آیا نهایتاً اروپا نیز در ادامه حرکات ایرلند فشار را بر روی متا بیشتر می‌کند؟ زمان پاسخ خواهد داد. دیدگاه شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری