حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل خرید و اشتراک فروشگاه گوگل پلی را برای کاربران روسی به حالت تعلیق درآورد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سیاست، گوگل

گوگل پیشتر اعلام کرده بود که تبلیغات و اپلیکیشن های رسانه های دولتی روسیه را در پلتفرم های خود از جمله فروشگاه گوگل پلی کاهش می‌دهد. این تصمیم به عنوان پاسخی از گوگل به تهاجم این کشور به اوکراین بود. با این حال، این هفته، این شرکت اقدامات بیشتری را در مورد روسیه انجام داده است. در واقع این بار این شرکت سیستم صورت‌ حساب فروشگاه Google Play را برای کاربران اندروید در روسیه متوقف کرده است!

 

در بیانیه رسمی گوگل، این شرکت بیان می‌کند که به دلیل قطع در سیستم پرداخت، گوگل پلی، سیستم صورت‌ حساب خود را برای کاربران روسیه از 10 مارس 2022 متوقف کرده است. گوگل توضیح داده است که این بدان معناست که کاربران نمی‌توانند برنامه‌ ها و بازی‌ ها را از این فروشگاه خریداری کنند. آنها نمی‌توانند پرداخت اشتراک را انجام دهند. حتی کاربران حالا از هرگونه خرید درون برنامه ای کالا های دیجیتال را از طریق فروشگاه گوگل پلی در روسیه منع شده‌اند. البته برنامه های رایگان برای دانلود و نصب در فروشگاه Play در دسترس خواهند بود.

گوگل خرید و اشتراک فروشگاه گوگل پلی را برای کاربران روسی به حالت تعلیق درآورد

اشتراک های فعلی فروشگاه گوگل پلی چطور؟ 

در مورد اشتراک های موجود کاربران در فروشگاه Google Play، گوگل به اطلاع آنها می‌رساند که متاسفانه اشتراک ها قابل تمدید نبوده و لغو خواهند شد. با این حال، گفتنی است که اشتراک های موجود مانند اشتراک 1 ماهه یا یک ساله که کاربران روسی اندروید قبل از این اقدام گوگل خریداری کرده بودند، تا پایان دوره صورتحساب مذکور ادامه خواهند داشت. این شرکت همچنین تصریح می‌کند که همچنان به دوره‌ های مهلت خرید اشتراک (دمو های برنامه ها) احترام می‌گذارد. بنابراین هرگونه آزمایش رایگان کاربران تا زمانی که پرداخت‌ ها انجام نشود به کار خود ادامه خواهد داد.

در یادداشت پایانی، گوگل همچنین بیان می‌کند که وضعیت به سرعت در حال تغییر است. این شرکت کاربران را تشویق می‌کند تا منابع گوگل را برای آخرین به‌روزرسانی اخبار این شرکت در این مورد دنبال کنند. زیرا وضعیت هر لحظه ممکن است تغییر کند و لازم است کاربران در صورت تغییر وضعیت از آن باخبر شوند.

حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور بخاطر حمله به اوکراین

با ادامه کاهش ارزش روبل روسیه در بازار های مبادلات ارزی، و با اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه، روز به روز شرکت ها و نهاد های بیشتری از روسیه خارج می‌شوند یا این کشور را تحت فشار قرار می‌دهند. این تصمیم فقط به دلیل محکوم کردن تهاجم روسیه به اوکراین نیست. بلکه در سمت دیگر ماجرا آنها تقریبا چاره دیگری ندارند.چرا؟ وضع شدیدترین تحریم‌ های داخلی و بین‌المللی و نتیجتاً کاهش شدید ارزش روبل روسیه منجر به سود کمتری برای شرکت‌ های چند ملیتی می‌شود. بنابراین این شرکت ها به تدریج در حال خروج از این کشور هستند تا از ضرر های بیشتر جلوگیری کنند.

 

نظر شما راجع به تحریم های گوگل در روسیه چیست؟ با توجه به اینکه این تحریم های جدید به جای دولت این کشور مردم عادی را هدف گرفته است، آن را منطقی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری