حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور بخاطر حمله به اوکراین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست، گوگل

این روزها اخبار زیادی درباره حمله روسیه به اوکراین می‌شنویم. خواه یا ناخواه، بسیاری از این اخبار به نوعی با دنیای تکنولوژی مرتبط است. همانطور که می‌دانید موج شدیدی از تحریم‌های همه جانبه بر علیه روسیه شکل گرفته است. به تازگی و بر اساس اخبار منتشر شده، شاهد حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور بخاطر حمله به اوکراین هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور؛ برگ جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه

گویا گوگل با حذف اپلیکیشن مربوط به رسانه‌های دولتی روسیه مانند راشاتودی (RT) و اسپوتنیک از پلی استور، راه اپل را دنبال می‌کند. اپل زمانی که تصمیم به توقف فروش آیفون، مک‌بوک و سایر محصولات خود در روسیه گرفت، هر دو برنامه را از اپ استور خود حذف کرد. دلیل اینکه هر دو غول فناوری تصمیم به حذف برنامه‌های RT و Sputnik از فروشگاه برنامه خود گرفته‌اند، به این دلیل است که این دو رسانه دولتی در اتحادیه اروپا در نتیجه حمله روسیه به اوکراین، تحریم شده‌اند.

اوکراین از اپل می‌خواهد فروش محصولات و دسترسی به اپ استور در روسیه را متوقف کند

گویا این تحریم‌ها برای محدود کردن انتشار اطلاعات نادرست اعمال شده‌اند و با در دسترس نبودن برنامه‌های RT و اسپوتنیک، افراد کمتری پوشش آن‌ها را درباره حمله روسیه به اوکراین می‌خوانند. با این حال، آنا بلکینا (Anna Belkina)، معاون سردبیر راشاتودی، در بیانیه‌ای به رویترز گفت که شرکت‌های حوزه فناوری مانند اپل و گوگل که برنامه‌های توزیع محتوای رسانه آن‌ها را محدود کرده‌اند، هنوز به هیچ مدرکی مبنی بر گزارش‌های نادرست اشاره نکرده‌اند.

توقیف رسانه‌های روسی و حذف و سانسور آن‌ها

حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور

به درخواست دولت اوکراین، گوگل قبلا دانلود اپلیکیشن RT News را در این کشور ممنوع کرده بود. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای به TechCrunch توضیح داد که به دنبال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، نصب این برنامه در کشورهای اروپایی نیز ممنوع شده است. مطابق با تصمیمی که برای کاهش نشر اخبار و توقف موقت کسب درآمد و محدود کردن دسترسی رسانه‌های دولتی روسیه صورت گرفته است، برنامه‌های تلفن همراه برای کانال‌های خبری روسی مانند راشاتودی و اسپوتنیک دیگر در فروشگاه گوگل پلی در سراسر اروپا در دسترس نیستند.

مدیران اپل و گوگل می‌گویند که به نظارت شبانه روزی ادامه می‌دهند تا اقدامات سریعی انجام دهند. پیش از اجرای آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، گوگل کانال‌های یوتیوب راشاتودی و اسپوتنیک را نیز مسدود کرده بود. با این حال، کاربران اتحادیه اروپا همچنان می‌توانند با استفاده از VPN به آن‌ها دسترسی داشته باشند زیرا این شرکت فقط دسترسی به آن‌ها را مسدود کرده است.

حمایت ایلان ماسک از اوکراین با ارائه اینترنت استارلینک در این کشور

به گفته TechRadar، مایکروسافت همچنین برنامه RT را از فروشگاه مایکروسافت حذف کرده است رتبه هر دو منبع خبری را در موتور جستجوی خود Bing کاهش داده است. در همین حال، فیسبوک و تیک تاک هم اکنون شبکه‌های راشاتودی و اسپوتنیک را در اتحادیه اروپا مسدود کرده‌اند. به گفته کمیسیون اروپا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از هر دو شبکه راشاتودی و اسپوتنیک برای پیشبرد تهاجم این کشور به همسایه خود یعنی اوکراین استفاده کرده است.

نظر شما در مورد حذف رسانه های دولتی روسیه از گوگل پلی و اپ استور چیست؟ آیا اقدام به حذف و محدود کردن دسترسی به منابع خبری روسیه را کاری درست می‌دانید؟ با توجه به اینکه اهداف خاصی پشت این حرکت‌ها است، آیا فکر می‌کنید که در آینده این محدودیت‌ها برداشته شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان