حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی به صورت رسمی مجاز اعلام شدند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، حتما درباره پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه اپ استور شنیده‌اید و اینکه چگونه اپل پس از ایجاد محدودیت‌ها فراوان، در نهایت آن‌ها را مجاز اعلام کرد. اکنون نیز پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی به صورت رسمی مجاز اعلام شده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی به صورت رسمی مجاز اعلام شدند

برخی از پلتفرم‌ها مدت‌هاست که استفاده از روش پرداختی غیر از روش پرداخت استاندارد فروشگاه را مجاز می‌دانند. اپل استور و گوگل پلی استور استثنا بودند. زیرا این دو، پلتفرم‌های مذکور را بسیار محدود می‌کردند. اما اکنون می‌توانیم به طور رسمی تایید کنیم که حداقل گوگل پلی، پرداخت‌های شخص ثالث را مجاز اعلام کرده است. بی شک این موضوع، خبر خوبی برای پلتفرم‌های پرداخت غیر رسمی خواهد بود. زیرا حالا فروشگاه گوگل پلی، روش‌های پرداخت شخص ثالث را از منابع دیگر نیز می‌پذیرد.

گوگل در مارس سال جاری، یک گزینه آزمایشی برای برنامه صورتحساب انتخابی کاربر را که برای اولین بار با همکاری Spotify راه اندازی شد، معرفی کرد و همه کاربران با دیدن آن شگفت زده شده بودند. حالا شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، روش‌های پرداخت جایگزین را در کنار روش‌های پرداخت موجود در فروشگاه Play وارد کنید.

پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی

اما اکنون این قابلیت در مرحله تست پلی استور قرار دارد. این شرکت، نرم افزار مذکور را در دسترس همه توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی (غیر از بازی) و سایر علاقه‌ مندان قرار داده است. همانطور که در وب سایت رسمی گوگل مشاهده می‌شود، استرالیا، هند، اندونزی، ژاپن و منطقه اقتصادی اروپا نیز بخشی از آن خواهند بود.

توسعه‌ دهندگان فروشگاه گوگل پلی باید سیستم‌های صورت‌ حساب جایگزین را در فرمی به نام فرم اعلامیه سیستم صورت‌ حساب جایگزین ثبت و اعلام کنند تا در این برنامه شرکت داده شوند. البته توسعه‌ دهندگان باید به پرداخت هزینه‌های لازم به شرکت گوگل ادامه دهند. اما اگر مکانیزم پرداخت جایگزین در حال استفاده باشد، کارمزدها ۴ درصد کاهش می‌یابد. هنگامی که این قابلیت به طور رسمی در ماه‌های آینده عرضه شود، اطلاعات بیشتر در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی

به گزارش GizChina، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفته است که اندروید همیشه یک سیستم عامل منحصر به فرد و آزاد بوده است و گوگل همچنان به تکامل پلتفرم خود و افزایش انتخاب‌های موجود برای توسعه دهندگان و کاربران خود ادامه می‌دهد. در حالی که این شرکت توانایی خود را برای سرمایه گذاری در این اکوسیستم حفظ می‌کند، در ماه‌های آینده با ادامه ساخت و تکرار این قابلیت با شرکای آزمایشی، موارد بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت..

تصمیم شرکت مستقر در Mountain View برای اجرای قابلیا پرداخت با پلتفرم‌های شخص ثالث در بسیاری از مناطق، اپل را تحت فشار قرار می‌دهد تا از این موضوع پیروی کند. به دنبال فشار قانون گذاران محلی، شرکت اپل اکنون صورت‌حساب‌های جایگزین را برای همه برنامه‌ها در کره جنوبی، برنامه‌های اصطلاحا Reader (مانند نتفلیکس و …) در ژاپن و برنامه‌های دوستیابی در هلند ارائه می‌کند. نظر شما کاربران ترنجی درباره مجاز اعلام شدن پلتفرم های پرداخت شخص ثالث به صورت رسمی در فروشگاه گوگل پلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان