حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل جدید تراشه های اپل هر ۱۸ ماه به‌روز می‌شوند؛ معرفی M2 در نیمه‌دوم ۲۰۲۲ و M2 Pro در ۲۰۲۳

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

طبق گزارش جدید منتشرشده توسط منبع تایوانی Commercial Times، اپل درنظر دارد تراشه‌های دسکتاپ خود را هر 18 ماه یکبار در مقایسه با چرخه ارتقا سالانه‌ی آیفون و اپل واچ بروزرسانی کند. درهمین‌راستا، تراشه جدید اپل M2 سال آینده و در نیمه‌دوم ۲۰۲۲ و نسخه پرو آن نیز در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد.

برنامه معرفی تراشه M2 و M2 Pro اپل

این گزارش که عمدتاً بازتاب اطلاعات گزارش‌شده پیشین است، بیان می‌کند که منابع صنعتی به چرخه ارتقاء 18 ماهه تراشه‌های سیلیکونی اپل اشاره کرده‌اند. بر این اساس، این گزارش ادعا می‌کند که نسل بعدی سیلیکون اپل، M2، در نیمه دوم سال 2022 و با کد Staten معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود تراشه‌های «‌M2‌ Pro» و «‌M2‌ Max» نیز در نیمه اول سال 2023 عرضه شوند. در این گزارش آمده است:

 طبق گفته منابع در صنعت زنجیره تأمین، اپل تراشه‌های خود در آینده را هر 18 ماه یکبار به‌روز می‌کند. در نیمه دوم سال 2022، اپل ابتدا پردازنده M2 را با نام رمز Staten و در نیمه اول سال 2023 معماری جدید پردازنده M2X را با نام رمز Rhodes عرضه خواهد کرد و دو پردازنده نسخه پرو و مکس نیز پس از آن از راه می‌رسند. پردازنده‌های سری M2 اپل همگی از فرآیند 4 نانومتری استفاده کرده و پس از یک چرخه 18 ماهه به پردازنده‌های سری M3 آپدیت می‌شوند. انتظار می‌رود که نسل M3 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC به تولید انبوه برسند.

برنامه معرفی تراشه M2 و M2 Pro اپل

برنامه معرفی تراشه M2 و M2 Pro اپل

پیش از استفاده اپل از تراشه‌های اختصاصی خود، این شرکت باید برای نوآوری و تولید تراشه‌های جدید به اینتل تکیه می‌کرد. جدول زمانی و توانایی اینتل برای ایجاد پردازنده‌های جدید، عواملی در جدول زمانی برای رایانه‌های جدید مک بودند. با این حال، اکنون با در اختیار داشتن کنترل بر چیپست استفاده‌شده در مک، اپل می‌تواند رایانه‌ها و تراشه‌های خود را هرچند وقت یک‌بار که لازم بداند به‌روزرسانی و ارتقا دهد. حتی با وجود این آزادی بیشتر، مشتریان معمولاً Mac خود را به‌اندازه آیفون یا اپل واچ خود ارتقا نمی‌دهند، بنابراین چرخه ارتقاء کمتر کاملا منطقی است.

اپل تراشه M1 به‌عنوان اولین چیپست سفارشی دستکاپ خود را در نوامبر 2020 معرفی کرد و کمتر از یک سال بعد در اکتبر سال جاری، خانواده M1 را با M1 Pro و M1 Max گسترش داد. طبق گزارش امروز، سناریوی مشابهی برای سال 2022 پیش‌بینی می‌شود که ابتدا M2 و سپس M2 Pro و ‌M2 Max در نیمه اول سال 2023 عرضه می‌شوند.

با نزدیک شدن به پایان سال، نیازی نیست مدت زیادی برای نسل بعدی مک‌های اپل صبر کنیم. شایعات حاکی از آن است که یک آیمک جدید 27 اینچی با mini-LED، طراحی جدید و پشتیبانی از ProMotion در بهار سال 2022 عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود مک بوک ایر جدید با طراحی مجدد در نیمه دوم سال عرضه شود.

نظر شما درباره چرخه آپدیت ۱۸ ماهه تراشه های اختصاصی اپل و عرضه M2 در اواخر ۲۰۲۲ و M2 Pro در سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی