حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر غیررسمی اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی را تماشا کنید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، رندر، سونی

اکسپریا وان مارک ۴ سونی می تواند یکی از محصولات قابل توجه سال ۲۰۲۲ باشد. ما هنوز هیچ داده رسمی درباره طراحی آن نداریم. با این حال می توان حدس زد که ژاپنی ها نزدیک به طراحی نسل های قبل حرکت کنند. اگر دوست دارید طراحی احتمالی پرچمدار ۲۰۲۲ سونی را ببینید، بیاید رندر غیررسمی اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی را تماشا کنیم.

رندر غیررسمی اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی

هفته گذشته، اولین رندر سونی Xperia 1 IV منتشر شد. تصاویر نشان می‌دهند که مدل پرچمدار جدید بسیاری از المان‌های طراحی را از مدل قبلی خود یعنی Xperia 1 III ادامه داده است. نسل قبلی پرچمدار Sony در همین بازه زمانی سال گذشته معرفی شد، بنابراین بسیاری انتظار دارند که نسل چهارم سری Xperia 1 ماه آینده میلادی رونمایی شود.

بر اساس تمام اطلاعات موجود رندری از Xperia 1 IV منتشر شده که با هم در ادامه آن را می بینیم و کمی درباره پرچمدار آتی سامورایی ها صحبت خواهیم کرد.

 

 

طراحی Sony Xperia 1 IV بدون سوراخ نمایشگر

سونی سال هاست که مسیر خود را ادامه می دهد و اغلب انتخاب های جسورانه ای دارد. اگرچه این امر تا به امروز به افزایش فروش منجر نشده است، گوشی های اکسپریا با سایر گوشی های اندرویدی متفاوت به نظر می رسند. این فقط مربوط به نسبت صفحه نمایش با نسبت تصویر کشیده نیست، انتخابی که منجر به یک دستگاه نسبتاً باریک و کشیده می شود بلکه سونی همچنین یکی از معدود تولید کنندگان اندروید است که دوربین سلفی را درون سوراخ نمایشگر قرار نمی دهدو حاشیه یکپارچه بالا را برای این موضوع انتخاب می کند.

طراحی Sony Xperia 1 IV

طراحی Sony Xperia 1 IV

در عوض، Xperia 1 IV دارای یک حاشیه باریک در بالا و پایین است. این حاشیه به اندازه کافی بزرگ است تا دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه را در خود جای دهد. طراحی کلی متقارن به نظر می رسد و نسبت به نسل های قبلی بیشتر اصلاح شده است. لبه های گوشی صاف تر از قبل است، روندی در سری آیفون 12 و آیفون 13 شروع شد و حالا همه جا دیده می شود. البته از حق نگذریم سونی یکی از برندهایی است که از اولین پرچمدرا مستقل‌ش یعنی Xperia Z این اعتقاد طراحی را داشت. به همین دلیل من لزومی نمی بینم بازگشت به آن طراحی را لزوما دنباله‌رو بودن اپل بنمامم، شما چطور فکر می کنید؟

انتظار می رود Xperia 1 IV دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 باشد. مانند نسل قبلی خود، صفحه نمایش تخت با وضوح 4K بسیار بالا و پشتیبانی از HDR ارایه می شود. رفرش ریت 120 هرتز نیز دوباره در دسترس خواهد بود. این گوشی هوشمند برای تماشای فیلم و بازی ایده آل است. شیشه مقاوم Corning Gorilla Glass Victus از صفحه نمایش در برابر خط و خش و ضربه محافظت می کند.

شیشه گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) رسما معرفی شد: نمایشگر لبه خمیده مقاوم تر

سونی مجدداً پرچمدار جدیدش را با حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور ارایه می کند، همان طراحی که خودش پایه گذارش بود. بسیاری دیگر از گوشی های رده بالای اندرویدی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند. از سوی دیگر، سونی تصمیم می‌گیرد این مورد را در دکمه پاور که در سمت راست دستگاه قرار دارد ارایه کند. کلیدهای تنظیم صدا دقیقاً بالای آن قرار دارند.

پایین تر یک دکمه اضافی وجود دارد. این به عنوان یک دکمه شاتر عمل می کند، زمانی که از دوربین در حالت افقی استفاده می کنید ایده آل است. این امر به شما کمک می کند تا دستگاه را بیشتر کنترل کنید، بنابراین ضبط ها واضح تر به نظر می رسند. سمت چپ بدون دکمه است. دکمه Google Assistant که هنوز در Xperia 1 III یافت می شود در مدل جدید حذف خواهد شد.

اکسپریا ۱ مارک ۴

اکسپریا ۱ مارک ۴

محفظه سیم کارت از پایین قابل دسترسی بوده، پورت USB Type-C و همچنین بلندگوی دوم نیز در اینجا قرار داده شده است. بلندگوهای استریو روی لبه پایین و بالای نمایشگر است که در ترکیب با بسیاری از فناوری‌های صوتی از جمله 360 Reality Audio و Dolby Atmos تجربه صدای بسیار غنی را ارائه می‌کنند. احتمالا Xperia 1 IV همچنین به جک 3.5 میلی متری هدفون مجهز خواهد شد. سونی یکی از معدود تولیدکنندگانی است که هنوز این جک صوتی را در مدل های رده بالای خود عرضه می کند.

ابعاد احتمالی 164.7 در 70.8 در 8.3 میلی متر بوده و در قسمت برجستگی دوربین 9.5 میلی متر ضخامت دارد. همانطور که سال هاست به تولیدات سازنده ژاپنی عادت کرده ایم، این گوشی هوشمند دارای گواهی ضد آب بودن IP68 است.

دوربین سه گانه با لنز تله فوتو در اکسپریا وان مارک ۴

هنوز خیلی چیزها در مورد سیستم دوربین نامشخص است. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ممکن است دوباره عرضه شود. یک دوربین سه گانه در پشت قابل تصور است و طراحی آن مشابه مدل قبلی‌ش خواهد بود اما اینکه آیا بخش سخت افزاری هم ثابت باقی می ماند هنوز مشخص نیست. واضح است که یک لنز تله فوتو دوباره در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، می توانید فرض کنید که از اپتیک ZEISS استفاده شده است.

اگر به یاد داشته باشید Xperia 1 III دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز زوم ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/2.3-f/2.8 (۷۰-۱۰۵ میلی‌متر) بود. لنز تله فوتو زوم اپتیکال 2.9x و 4.4x را امکان پذیر می کند. شایعاتی مبنی بر ارتقاء دوربین اصلی و لنز تله فوتو منتشر شده است. با این حال، جزئیات در این مورد دوربین اکسپریا ۱ مارک ۴ نیست. امیدواریم این به روز رسانی خوشایند باشد، زیرا به دلیل وضوح پایین، تصاویر جزئیات نسبتا کمی را نشان می دهند، به خصوص زمانی که آنها را در یک صفحه نمایش بزرگ مشاهده می کنید.

دوربین اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی با ارتقا قابل توجه ارایه خواهد شد

حالت شب نیز ممکن است در این سری ارایه شود، چرا که اکثر تلفن های رده بالا اکنون این ویژگی را دارند. این موضوع هنوز در مورد گوشی های فعلی سونی اکسپریا ارائه نمی شود، به طوری که عکس های عصر و شب جزئیات نسبتا کمی را به خصوص در قسمت های تاریک عکس نشان می دهند.

گوشی هوشمند پرچمدار ۲۰۲۲ سونی با اندروید 12

سونی یک پردازنده جدید و فوق العاده قدرتمند در اختیار این پرچمدار قرار خواهد داد. این چیپست سریع کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 است. احتمالاً 12 گیگابایت رم مجدداً در اختیار این تراشه خواهد بود. حافظه داخلی نیز ممکن است ثابت باقی بمانند و با انتخاب حافظه‌های ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی در کنار کارت حافظه microSD ارایه شود.

کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 | اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شد

البته Sony Xperia 1 IV از اتصال 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی روی اندروید 12 اجرا خواهد شد. طراحی “Material You” گزینه های شخصی سازی بیشتری را ارائه می دهد و همچنین گزینه های بیشتری در زمینه حفظ حریم خصوصی وجود دارد.

متاسفانه سونی در ارایه آپدیت اندروید خیلی درخشان عمل نمی کند. مدل پرچمدار فعلی تنها می تواند روی 2 به روز رسانی سیستم عامل اندروید حساب کنند. امیدواریم سیاست به‌روزرسانی اصلاح شود و پرچمدار جدید حداقل 3 ارتقا اندروید دریافت کند. دو سال آپدیت واقعا منسوخ شده است، سامسونگ اکنون 4 سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و 5 سال به روز رسانی امنیتی ارائه می دهد. اپل این کار را حتی بهتر انجام می دهد، مدل های آیفون می توانند روی ۵ یا ۶ سال به روز رسانی iOS حساب کنند.

هنوز در مورد ظرفیت باتری و گزینه های شارژ سریع تردید وجود دارد. مدل پرچمدار فعلی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 واتی مجهز شده است. شایعاتی از چین مبنی بر تجهیز Xperia 1 IV به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی منتشر شده است که می تواند با حداکثر توان شارژ 45 وات شارژ شود. شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می شود. گویا سونی همچنان یک شارژر را در بسته فروش قرار خواهد داد. علاوه بر این، یک قاب نیز درون جعبه پیش بینی شده است تا بتوانید به بهترین شکل از گوشی محافظت کنید.

زمان عرضه Xperia 1 IV سونی کی خواهد بود؟

در هفته های آینده، بدون شک جزئیات بیشتری در مورد نسل چهارم Xperia 1 منتشر خواهد شد. احتمالا این دستگاه در دو رنگ سبز مات و مشکی عرضه می شود. امید است که قیمت آن دوباره افزایش پیدا نکند. Xperia 1 II با قیمت 1200 یورو به بازار عرضه شد و Xperia 1 III حدود 100 یورو افزایش قیمت را برای نسخه استاندارد با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشت.

انتظار می رود که معرفی رسمی حوالی فروردین ۱۴۰۱ انجام شود. بر اساس سال های گذشته، احتمال زیادی وجود دارد که پس از معرفی تا زمان عرضه شاید ۳ ماه زمان نیاز باشد.

نظر شما چیست؟ پرچمدار جدید سونی برای شما جذاب ظاهر می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)