حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای Xperia 1 IV منتشر شد؛ مقاومت سونی در برابر تغییرات صنعت طراحی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، رندر، سونی، شایعات، موبایل

گوشی‌های اکسپریا یاد و خاطره شیرینی در اذهان کاربران دارند، اما نه برای همیشه. از زمانی که سونی رفته رفته تسلط خود را بر بازار از دست داد و حضور محصولات خود را محدود کرد، دیگر کمتر نام این برند را می‌شنویم. به تازگی رندرهای Xperia 1 IV منتشر شده است که مقاومت سونی در برابر تغییرات صنعت طراحی گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

رندرهای Xperia 1 IV منتشر شد؛ تقریبا همان طراحی قدیمی و قبلی…!

برخلاف ال‌جی که بازار گوشی‌های هوشمند را به کلی کنار گذاشته است و حتی اچ‌تی‌سی که گوشی‌هایش در سال‌های اخیر از پیشگامان صنعت موبایل به محصولات کم اهمیت این بازار تبدیل شده‌اند، سونی همچنان به تولید دستگاه‌های تلفن همراه گران‌ قیمت و با قیمت‌های بلندپروازانه ادامه می‌دهد.

بدیهی است که غول فناوری ژاپن، وسعت مجموعه گوشی‌های هوشمند خود را در مقایسه با روزهای اول خود به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در حالی که به نظر می‌رسد حجم تولید کم تا متوسط ​​اکسپریا L یا اکسپریا R راه زیادی را طی نکرده‌اند، اما اکسپریاهای پرچمدار 1 و 5 به زودی شاهد افزوده شدن اعضای جدیدی به خانواده خود خواهند بود.

یک رقیب غیر معمول برای گلکسی S22 اولترا

خوب یا بد، گوشی‌های اندرویدی پرچمدار امروزه بسیار شبیه به هم هستند. این روندی کاملا معمول است. این محصولات با نمایشگرهای منحنی و سوراخ دوربین در مرکز صفحه و حاشیه‌های نازک و باریک در دسترس هستند، در حالی که شاهد حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسکنرهای اثر انگشت کنر دستگاه و حتی درگاه‌های کارت حافظه microSD هستیم، اما سونی چندان از این رویه پیروی نمی‌کند.

از بسیاری جهات، Xperia 1 IV (تلفظ: اکسپریا ۱ مارک ۴) که به تازگی رندر آن منتشر شده است، ترکیبی از طراحی گذشته است که برخی از مصرف‌کنندگان قدیمی احتمالا از آن به عنوان طرحی تازه در فرمی قدیمی استقبال می‌کنند. اگر از طراحی‌هایی با صفحه‌های مسطح و بلند و با قاب‌های بالا و پایین نسبتا آشکار استقبال می‌کنید، پس بهتر است تا آوریل یا می صبر کنید. زمانی که انتظار می‌رود گوشی بعدی سونی به طور رسمی معرفی شود.

رندرهای Xperia 1 IV

حداقل در نگاه اول، پرچمدار بعدی سونی تقریبا شبیه به نسل قبلی خود با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است. ظاهرا این دستگاه همان اندازه صفحه نمایش را حفظ می‌کند. همچنین یک سوراخ در خارج از مرکز، سنسور اثرانگشت کنار دستگاه (جاسازی شده در دکمه پاور گوشی) و سه دوربین عقب که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند (و از شاسی دستگاه خارج شده‌اند) قابل رویت هستند.

این گوشی با طراحی جعبه‌ای و لبه‌های تیز، ظاهرا جک هدفون را در خود نگه می‌دارد و در عین حال دکمه اختصاصی دستیار گوگل را نیز حذف کرده است. ابعاد کلی این دستگاه نیز بسیار آشنا به نظر می‌رسد. جایی که اندازه آن ۱۶۴.۷x۷۰.۸x۸.۳ میلی‌متر است. این بدان معنی است که ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی Xperia 1 III نیز بعید است که تغییر بزرگی را متحمل شود.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

به طور خلاصه، Xperia 1 IV می‌تواند همان چیزی باشد که گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ (خوب یا بد) آن را ندارد. یعنی در حالی که بدنه باریک‌تر و نازک‌تری دارد اما قدبلندتر از رقیب ۶.۸ اینچی خود است. همچنین ابعاد صفحه نمایش آن نیز به طور قابل توجهی کمتر است.

مشخصات و قیمت Sony Xperia 1 IV

اگرچه اطلاعات منتشر شده، بیشتر طراحی این دستگاه را نشان می‌دهد، اما به طرز عجیبی به جزئیات دیگر نیز اشاره دارد. حداقل چند حدس فنی وجود دارد که می‌توانیم بدون ترس از اشتباه بودن، به آن اشاره کنیم.

در حالی که شایعه‌ای جذاب، اخیرا خبر از استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس (که هنوز عرضه نشده است) در Xperia 5 IV را منتشر کرده بود، اما بعید به نظر می‌رسد که در نهایت این تراشه را بتوان در اکسپریا 1 مارک IV دید.

رندرهای Xperia 1 IV

گوشی Xperia 1 IV در مقایسه با رم ۱۲ گیگابایتی استفاده شده در Xperia 1 III، با رم ۱۲ گیگابایتی و صفحه نمایش OLED 4K HDR، جای زیادی برای بهبود در بخش نمایشگر و حافظه ندارد، اما حداقل روی کاغذ، این سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عقب می‌توانند نسبتا دستخوش تغییرات و بهبودهای زیادی شوند.

به گفته PhoneArena، این اطلاعات تنها چیزی است که در حال حاضر می‌توانیم درباره این دستگاه پیش‌بینی کرد. قیمت نسخه پایه دستگاه مذکور حدود بیش از ۱۰۰۰ دلار در ایالات متحده خواهد بود. توجه داشته باشید که Xperia 1 III هنوز هم برچسب قیمتی بسیار زیاد ۱۳۰۰ دلاری را یدک می‌کشد و دلیلی وجود ندارد که از نسل بعدی آن، چیزی مقرون‌ به‌صرفه‌تر انتظار داشته باشیم. احتمالا سونی بتواند پرچمدار جدید خود را در مدت کوتاهی پس از رونمایی از آن عرضه کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان