حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا 1 مارک 4 از سنسور هایی متفاوت با موارد اعلام شده استفاده می‌کند!

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی

سونی اکسپریا 1 مارک 4 را به سه دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت این دستگاه مجهز کرده است؟ اما به نظر می‌رسد که منابع داستان دیگری را روایت می‌کنند! در واقع، اکسپریا 1 مارک 4 با سنسور های متفاوتی نسبت به مشخصات اعلام شده در روز معرفی، عرضه می‌شود. این دستگاه نه‌ تنها از هوآوی P30 Pro، بلکه از Xperia 1 II و Xperia 1 III نیز برخی از مشخصات خود را وام می‌گیرد. در ترنجی راجع به اقدامات عجیب سونی در اکسپریا 1 مارک 4 بیشتر خواهیم گفت.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 با اسنپدراگون 8 نسل 1 و زوم اپتیکال پیوسته رسما معرفی شد

اولین بررسی‌ ها از Xperia 1 IV، کمی بعد از دو هفته که از معرفی این گوشی هوشمند در بسیاری از مناطق می‌گذرد، منتشر شده است. بنا به دلایلی سونی با وجود تمرکز بر توانایی دوربین اکسپریا 1 مارک 4، از ارائه جزئیات بیش از حد‌ در مورد سنسور های دوربین در جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود امتناع کرد. خوشبختانه دو منبع به سنسور های دوربینی که سونی اکسپریا 1 مارک 4 بر آن‌ها تکیه دارد، پرداخته‌اند.

همانطور که تصویر زیر نشان می دهد، Xperia 1 IV فقط دارای سنسورهای ساخت سونی و مدل IMX است. با این حال، این شرکت تصمیم گرفته است که دستگاه را به برخی از سنسور های قدیمی تر، مانند IMX557 به عنوان دوربین اصلی اکسپریا 1 مارک 4 مجهز کند. برای اطلاع شما عزیزان در ترنجی، سونی سنسور IMX557 را همچنین در دستگاه های پرچمدار اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا 1 مارک 3 نیز گنجانده است. در حالی که قطعاً سونی در چند سال گذشته برخی بهبود های نرم افزاری انجام داده است، اما مشاهده این سنسور ها همچنان به این معنی است که  اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا 1 مارک 4 به یک سنسور مشترک 24 میلی متری با پیکسل های 1.8 میکرومتری و اندازه 1/1.7 اینچی مجهز شده‌اند. این موضوع می‌تواند برای برخی کاربران ناامید کننده باشد.

"مدل

اکسپریا 1 مارک 4 با چاشنی تصمیمات عجیب سونی عرضه می‌شود! 

علاوه بر این، منبع گزارش می‌دهد که سنسور تله فوتو در Xperia 1 IV از نوع IMX650 است. یک سنسور دوربین که آخرین بار در هوآوی P30 و P30 Pro دیده شده است. برای اطلاع شما باید بگوییم که IMX650 یک سنسور 40 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.7 اینچی است. این مشخصات برخلاف مشخصاتی است که روز معرفی این سنسور را 12 مگاپیکسلی و با اندازه 1/3.5 اینچی بیان می‌کرد. از طرفی ممکن است منبع نیز داده های نادرستی را گزارش کند، که البته با توجه تصاویر ارائه شده به عنوان مدرک، این احتمال بعید به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، برخی می‌گویند حتی ممکن است سونی از برش 12 مگاپیکسلی در IMX650 استفاده کند، مشابه کار های عجیب این شرکت در برش تصاویر در Xperia PRO-I.

با این حال، سونی IMX563 را به عنوان یک دوربین فوق عریض نیز در نظر می‌گیرد که جای IMX363 را در نسل گذشته پرچمدار سونی گرفته است. علاوه بر این، اکسپریا 1 مارک 4 از سنسور IMX663 به عنوان دوربین سلفی خود استفاده می‌کند که با آنچه که گوگل در Pixel 6 Pro استفاده می‌کند، مطابقت دارد. در جایگاه مقایسه، اکسپریا 1 مارک 3 و Xperia PRO-I از این سنسور به عنوان دوربین تله فوتو خود استفاده می‌کنند. در پایان اکسپریا 1 مارک 4 از IMX316 نیز به عنوان دوربین ToF خود استفاده می‌کند که رزولوشن 0.3 مگاپیکسلی دارد.

 

نظر شما راجع به این تصمیمات عجیب سونی چیست؟ روز معرفی مشخصات اشتباه اعلام شده‌اند یا شاهد یک تغییر در استفاده از سنسور های اعلام شده هستیم؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این سنسورها رو از اشغالی جمع میکنه برای پرچمدار خودش بعد سری imx800 برای دیگران

kazem940

آخه کی گوشی سونی میخره که حالا سنسور دوربینش جدید هست یا قدیمی ؟؟؟
درضمن اون موقع هم که جدیدترین سنسور بازار هم رو گوشیهای پرچمدارش مینداخت مالی نبودن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری