حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu اوپو Find X5 Pro با دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را ببینید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اوپو، بنچمارک، مدیاتک

این روز ها خبر های مقایسه پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و دیمنسیتی 9000 داغ داغ است. و امروز بالاخره بنچمارک Antutu اوپو Find X5 Pro در این دو نسخه منتشر شد. برای مرور باید بگویم اوپو هفته گذشته Find X5 Pro که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است را عرضه کرد. به دنبال آن اما نسخه دیگری گفته شد که این بار با پردازنده دیمنسیتی 9000 معرفی می‌شود.

در حالی که قبلاً ثابت شده بود که دیمنسیتی 9000 از نظر بنچمارک گیک‌بنچ از اسنپدراگون 8 نسل 1 بهتر عمل می کند، اکنون اما برای اولین بار امتیازات AnTuTu از هر دو نسخه را نیز داریم.

در اینجا لازم به ذکر است که نتایج ذکر شده محصول یک دور آزمایش نیست زیرا منبع می گوید که آنها چندین بار این آزمایش را اجرا کرده اند.

بنچمارک Antutu اوپو Find X5 Pro

در این تست که توسط IT Home انجام شده است، هر دو گوشی در حالت عملکرد پیشرفته قرار گرفته اند. اوپو Find X5 Pro مجهز به پردازنده دیمنسیتی 9000 موفق به کسب امتیازی فراتر از 1 میلیون شده است. چیزی که کمتر تراشه دیگری در دنیای اندروید تا به امروز موفق به کسب آن شده است. اما جالبتر از نتیجه مدیاتک، نتیجه Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 است که با امتیاز 990 هزار در رده دوم قرار دارد!

با این حال، کوالکام به تسلط خود بر فضای پردازنده گرافیکی، حداقل از نظر AnTuTu، ادامه داده است. زیرا Adreno 730 در آن به طور قابل توجهی بالاتر از Mali-G710 MC10 در دیمنسیتی 9000 است.

بنچمارک Antutu اوپو Find X5 Pro با دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را ببینید

بنچمارک Antutu اوپو Find X5 Pro با دیمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را ببینید

اوپو Find X5 Pro در واقع اولین گوشی هوشمندی است که با پردازنده دیمنسیتی 9000 عرضه می شود. این پردازنده از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می کند و دارای یک هسته فوق العاده Cortex-X2 در کنار 3 هسته بزرگ  Cortex-A710 و 4 هسته کوچک Cortex-A510 است که توسط ARM پشتیبانی می شود. این تراشه در بخش گرافیک نیز از Mali-G710 GPU استفاده می‌کند.

اکنون که مدیاتک با اولین تراشه پرچمدار واقعی خود برای گوشی‌ های هوشمند پیشرفت خود را در عمل ثابت کرده است، باید دید که آیا در تست‌ های کارایی باتری نیز به همین خوبی عمل خواهد کرد یا خیر. در روزهای آینده نیز باید منتظر این تست ها باشید، پس با ترنجی همراه باشید.

 

نتایج کسب شده توسط مدیاتک دیمنسیتی 9000 بر روی اوپو فایند ایکس 5 پرو بسیار قابل توجه هستند. به نظر شما این پردازنده در تست های حقیقی پایداری در مصرف باتری و قدرت هم می‌تواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب این که معلومه اسنپدراگون تو قسمت cpu کمتر امتیاز میگیره چون هسته های a710 رو روی 2.5 گیگاهرتز تنظیم کرده ولی دیمنسیتی روی ۲.۸۵ ، برتری دیمنسیتی بخاطر ساختش توسط tsmc هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری