حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به استفاده از تراشه Dimensity 9000 در سری Galaxy S خود ترغیب شده بود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، مدیاتک

به‌تازگی گزارش شده است که سامسونگ احتمال داشت با مدیاتک همکاری کند تا تراشه Dimensity 9000 را به پرچمداران سری Galaxy S خود بیاورد. با توجه به اینکه شرکت تایوانی با عرضه این تراشه، بازار SoC رده‌بالای اندروید را غافلگیر کرد، رقبا بیش از گذشته به این شرکت توجه کردند. متأسفانه اما، درنهایت معامله بین این دو شرکت محقق نشد که یکی از دلایل آن، عدم توانایی مدیاتک در تولید انبوه این چیپست و تأمین تقاضای بالای سامسونگ بوده است.

استفاده سامسونگ از تراشه Dimensity 9000

زمانی که Dimensity 9000 در سال 2021 معرفی شد، مدیاتک تعداد کافی از این تراشه را تولید نکرد تا به‌طور گسترده برای چندین مشتری در دسترس باشد. افشاگر Revegnus در X تخمین زده است که این شرکت تنها 10 میلیون چیپست از این نوع را تولید کرد.

با توجه به اینکه سامسونگ سالانه حدود سه برابر این میزان سری گلکسی S خود را عرضه می‌کند، این معامله درنهایت لغو شد. بااین‌حال، فرصت‌های دیگری برای سامسونگ برای شراکت با مدیاتک برای تراشه آینده‌اش وجود داشت. با Dimensity 9300 نیز این امکان وجود داشت، اما سازنده چیپست پیش از آن تمام محموله‌های موجود را به مشتریان چینی خود اختصاص داده بود.

علاوه‌بر این، با تولید حدود 30 تا 35 میلیون دستگاه، موجودی مدیاتک Dimensity 9300 همچنان برای سامسونگ ناکافی بوده است. همچنین، حتی اگر این شرکت به نحوی موفق به تولید تعداد تراشه‌های قابل‌توجهی برای غول کره‌ای شود، این‌طور نیست که کوالکام بیکار بنشیند، زیرا این شرکت نیز از قبل قراردادی چندساله با سامسونگ امضا کرده بود تا تأمین‌کننده چیپست پرچمداران شرکت کره‌ای تا گلکسی S25 یا گلکسی S26 باشد. درواقع، 40 درصد از درآمد تراشه‌های گوشی‌های هوشمند کوالکام در سه‌ماهه چهارم 2023 به‌لطف سامسونگ بوده که نشان‌دهنده رابطه تجاری همزیستی بین این دو برند است.

استفاده سامسونگ از تراشه Dimensity 9000

استفاده سامسونگ از تراشه Dimensity 9000

با توجه به اینکه قیمت هر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حدود 200 دلار برآورد می‌شود، برای سامسونگ یا هر شرکت دیگری این میزان بسیار گران است و با توجه به اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 حتی نسبت‌به نسل قبلی خود گران‌تر نیز خواهد بود، ممکن است اوضاع برای شرکت کره‌ای در آینده سخت شود. بااین‌حال، همان‌طور که در بالا گفته شد، این یک رابطه همزیستی است، به این معنی که سامسونگ و کوالکام هر دو برای پیشرفت در این بازار رقابتی به یکدیگر نیاز دارند.

آیا فکر می‌کنید سامسونگ باید مدیاتک را به‌عنوان تأمین‌کننده تراشه گوشی‌های پرچمدار خود جدی بگیرد؟ با توجه به اینکه چیپست‌های اگزینوس این شرکت هنوز از رقبا عقب هستند و اگر چیپست‌های پرچمدار دیمنسیتی با قیمت کمتری نسبت به مشابه اسنپدراگون خود به فروش برسند، سامسونگ ممکن است وسوسه شود که از این تراشه در گوشی‌های سری گلکسی اس خود استفاده کند.

نظر شما درباره ترغیب سامسونگ در مقطعی از زمان به استفاده از تراشه Dimensity 9000 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی