حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو فناوری شارژ فوق‌سریع 240 واتی خود را به‌نمایش گذاشت: شارژ کامل در ۹ دقیقه

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | MWC، اوپو، عمر باتری

کمپانی اوپو امسال دست پر به کنگره جهانی موبایل (MWC 2022) آمد و علاوه‌بر معرفی جدیدترین فناوری شارژ فوق‌سریع SuperVooc خود با توان 150 وات که به‌زودی در یک گوشی هوشمند از سری نورد وان پلاس مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ پا را فراتر گذاشته و کانسپت شارژ حتی سریع‌تر از این مقدار با توان خیره‌کننده 240 واتی را نیز به‌نمایش گذاشت که می‌تواند باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت را تنها در 9 دقیقه به‌طورکامل شارژ کند. طبق گفته‌ی اوپو، این فناوری در مراحل اولیه توسعه خود بوده و نباید انتظار عرضه دستگاه‌هایی با پشتیبانی از آن را تا سال 2023 داشته باشید.

فناوری شارژ 240 واتی اوپو

آخرین نسخه از فناوری شارژ فوق‌سریع SuperVooc اوپو، اکنون به ایستگاه 240 واتی رسیده است؛ سرعتی که تابه‌حال مشابه آن را ندیده‌ایم (نزدیک‌ترین فناوری به آن، شارژ 200 واتی شیائومی است)؛ و این یعنی 240 وات پمپاژ مستقیم به تلفن از طریق USB Type-C. این توان شارژ با استفاده از 24V/10A در رابط Type-C کار می‌کند که توسط سه پمپ شارژ به 10V/24A در داخل گوشی هوشمند تبدیل می‌شود.

در انتهای تلفن، برخی از سفارشی‌سازی‌های سنگین برای اطمینان از ایمنی دستگاه اضافه شده است. طبق گفته اوپو، 13 سنسور دما در دستگاه‌ نصب شده است که می‌توانند شارژ سریع را انجام دهند و همچنین یک تراشه جدید نظارت بر ایمنی باتری سفارشی نیز در داخل گوشی قرار دارد. همه این‌ها برای شارژ ایمن یک تلفن 4500 میلی‌آمپرساعتی تا 100 درصد در مدت‌زمان 9 دقیقه موردنیاز است.

شارژ 240 واتی اوپو

شارژ 240 واتی اوپو

اوپو می‌گوید که این ورودی 240 واتی علی‌رغم سرعت فوق‌العاده‌اش، اما به باتری آسیبی نمی‌رساند. این شرکت ادعا می‌کند که هم الگوریتم سلامت باتری هوشمند و هم فناوری بهبود باتری کلیدی برای اطمینان از ایمنی باتری درنظر گرفته شده‌اند. اگرچه فقط گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا این فناوری در بلندمدت باعث کاهش طول عمر باتری تلفن همراه می‌شود یا خیر.

اوپو به‌غیر از انتشار یک ویدیو از مراحل اتصال شارژر جدید به یک گوشی هوشمند آزمایشی و نمایش میزان شارژ شدن آن با گذشت زمان، هیچ اطلاعات دیگری از نوع دستگاه‌هایی که قادر به استفاده از شارژ 240 واتی جدید بوده و یا اینکه این فناوری دقیقا چه زمانی عرضه خواهد شد، بیان نکرد.

 

به‌طورکلی، شارژ سریع یک فناوری عالی درصورت استفاده صحیح است. این روش می‌تواند زمان شارژ را تا حد زیادی کاهش دهد تا بتوانید اتصال آن را از گوشی هوشمندتان قطع کرده و به کار خود ادامه بدهید. مشکل اصلی تولیدکنندگانی که با این فناوری مواجه می‌شوند اما، سلامت باتری است. اگر باتری‌ها خیلی سریع شارژ شوند، ممکن است به‌طور غیرقابل برگشتی آسیب ببینند. با درنظر گرفتن این موضوع، ریسک کاهش عمر باتری گوشی تنها برای چند دقیقه سرعت شارژ کمتر، زیاد منطقی نیست. بله، شارژ 9 دقیقه‌ای فوق‌العاده خواهد بود، اما به‌هیچ‌وجه ضروری نمی‌باشد؛ به‌ویژه زمانی‌که احتمال آسیب رساندن به دستگاه شما نیز وجود دارد.

درنهایت دیدگاه شما درباره فناوری شارژ فوق‌سریع SuperVooc جدید اوپو با توان 240 واتی چیست؟ آیا این میزان سرعت شارژ شدن را برای گوشی‌های هوشمند ضروری می‌دانید؟ به‌نظر شما انتهای فناوری سرعت شارژ برای گوشی‌های موبایل کجاست و آیا در آینده شاهد توانی حتی بیشتر از 240 وات خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

عالیه👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی