حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرخ تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ساخت TSMC تا ۷۰٪ بیشتر از ۸ نسل ۱ سامسونگ خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

پیش از این گزارش شده بود که کوالکام برای معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خود عجله دارد زیرا می‌خواهد به‌طور مؤثر آن را جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 1 فعلی کند. پیشرفت با تراشه آینده بسیار مطلوب به‌نظر می‌رسد، زیرا یکی از افراد مطلع با برنامه‌های کوالکام ادعا می‌کند که معماری 4 نانومتری TSMC تا بیش از 70 درصد نرخ تولید بیشتری را نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ساخت سامسونگ خواهد داشت.

بازده بیشتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام نسبت به مدل فعلی

گفته می‌شود که کوالکام شانس خود را با TSMC برای تولید انبوه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس امتحان خواهد کرد؛ چراکه نرخ تولید فعلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توسط سامسونگ بسیار پایین است. این شکست کوتاه‌مدت همچنین به این معنی است که محموله‌های کمتری از اسنپدراگون 8 نسل 1 به مشتریان تحویل داده می‌شود و مطمئناً آن‌ها از تلاش‌های فعلی کوالکام ناراضی خواهند بود. کاربری به نام Sam در توییتر ادعا می‌کند که نرخ بازده فعلی 4 نانومتری TSMC بیش از 70 درصد است که تولید آن را بالاتر از سامسونگ می‌کند، اگرچه او درصدی برای غول کره‌ای ارائه نکرده است.

TSMC درنهایت محموله‌های 4 نانومتری کوالکام را ارائه می‌کند که می‌توان فرض کرد که برای سازنده تایوانی دشوار خواهد بود، زیرا کارخانه تولید آن احتمالاً با ظرفیت کامل کار می‌کند تا محموله‌های تراشه‌های 4 نانومتری اپل را برای محصولات مختلفی که اواخر سال عرضه می‌شوند، ارائه دهد. با این توسعه، کوالکام به محموله‌های به‌موقع اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، همراه با یک فرآیند تولید برتر، دسترسی پیدا می‌کند که احتمالاً به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی این تراشه منجر می‌شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام

این دو ویژگی مثبت همچنین ممکن است از انقباض حرارتی سیلیکون در هنگام آزمایش استرس جلوگیری کنند. در مورد اینکه چه زمانی باید منتظر عرضه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس باشیم، Sam سه‌ماهه دوم سال 2022 را پیشنهاد می‌کند که زمان بسیار زودتری نسبت به اسنپدراگون 888 پلاس است که در نیمه دوم سال گذشته رونمایی شد. به‌نظر می‌رسد که کوالکام می‌خواهد در اسرع وقت از شر مشکلات بازده پایین سامسونگ خلاص شود و اگر به TSMC برای تکمیل این کار هزینه‌ی اضافی پرداخت شود، تعجب نخواهیم کرد.

همچنین انتظار می‌رود با معرفی تراشه جدید، مشکلات عملکردی و تولید حرارت در چیپست فعلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به‌طور کامل حل شده و پرچمداران نیمه دوم سال، مشکلی از بابت این موارد نداشته باشند.

نظر شما درباره نرخ تولید بیشتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ساخت TSMC نسبت به نمونه توسعه‌یافته توسط سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خدا کنه مشکل حل بشه حالا میخواد از تولید سامسونگ باشه یا معماری arm

ali karimi

سلام، حتما مشکل گرمای اسنپ حل میشه توسری جدید یعنی نسخه پلاس، یکی ازدلایلش اینکه داره Tsmc این چیپست رو میسازه که البته مهمترین دلیلشم همینه، خب حالا همین چیپست رو تعداد خیلی کم یعنی در حد انگشت شمار بده سامسونگ بسازه و بقیه هم tsmcبعدش این جیپست رو بزاره رو همین گوشی ها سری اولترااس22، اونوقت ببرنش زیر فشار تا دیده بشه حرارت و پایداری کدوم گوشی بهتره، گوشی که چیپ اسنپ ساخت سامسونگ رو داره یا نه گوشی که اسنپ ساخت tsmc رو داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی