حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ 4G فاش شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

کوالکام یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه طراحی تراشه‌های موبایل است که آوازه و شهرت آن را می‌توان در طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند دید. اخیرا تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ 4G فاش شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس مشخص شد…!

کوالکام سال گذشته در رویداد Snapdragon Summit خود، تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را معرفی کرد. این شرکت سامسونگ را به عنوان تامین کننده و سازنده این تراشه‌ها انتخاب کرد. با این حال، نتایج کسب شده ظاهرا کوالکام را شگفت زده نکرده بود. گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تحت شرایط خاصی گرم می‌شود و کوالکام تصمیم گرفت براین سلبعدی سفارشات خود را به TSMC واگذار کند.

با این حال، به جای قرار دادن همان تراشه در زیر دست TSMC، این شرکت نام آن را به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس تغییر خواهد داد. این پردازنده رشد عملکرد قابل توجهی (در حدود ۱۰ درصد) را به همراه خواهد داشت. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با معماری جدید ۴ نانومتری ساخته شده است.

تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

این دستگاه دارای ۱ هستهARM  Cortex-X2 و ۳ هسته ARM Cortex-A710 و همچنین ۴ هسته ARM Cortex-A510 است. برای کارهای گرافیکی، دستگاه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 730 است. ما دقیقا نمی‌دانیم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس چگونه عملکرد خود را بهبود داده است، اما ظاهرا خط تولید TSMC یک تراشه بسیار قدرتمندتر، پایدارتر و خنک‌تر به کوالکام تحویل خواهد داد.

از سوی دیگر، گویا گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در ماه ژوئن وارد بازار می‌شوند. به گفته یوگش برار، نسل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام در تست‌های داخلی بسیار خوب عمل کرده است. از آزمایش این تراشه گویا می‌توان نتیجه گرفت پلتفرم جدید کنترل دما، عملکردی پایدار در تراشه و عمر باتری بهتری را نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 ارائه می‌دهد.

عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نسبت به قبل خنک‌تر، پایدارتر و قدرتمندتر است

طبق گفته سازنده، اولین محصولات تجاری با این تراشه در اوایل ژوئن وارد بازار خواهند شد. این یک بازگشت جالب برای رده Plus تراشه‌های اسنپدراگون است. زیرا Snapdragon 855 پلاس موفقیت قابل توجهی به همراه داشت. اما این تراشه‌ها در سال ۲۰۲۰ با تعداد کمی از گوشی‌هایی که از Snapdragon 865+ و حتی تعداد کمتری از گوشی‌های Snapdragon 888+ که تولید شدند، ارتباط خود را از دست دادند.

امسال اما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ممکن است محبوبیت بیشتری پیدا کند. از این گذشته، این تراشه با رفع مشکلات خاصی که در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وجود داشت، باعث می‌شود شرکت‌ها آن را ترجیح دهند و از نسخهارتقا یافته به جای نسخه فعلی استفاده کنند. قابل ذکر است که اولین گوشی های هوشمند که در اوایل ژوئن عرضه می شوند و ممکن است به عرضه در اواخر ماه مه اشاره شود. کوالکام احتمالا در مورد این تراشه ارتقاء  یافته اطلاعیه‌ای خواهد داد.

یک نسخه 4G از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 نیز وجود دارد

طبق گفته وبلاگ نویس چینی Weibo @李安Angangah، نسخه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 4G همزمان با نسخه پلاس وارد بازار خواهد شد. شاید تعجب کنید که چرا کوالکام همچنان این تراشه‌ها را تولید می‌کند. باید بگوییم که هواوی به تراشه‌های پرچمدار نیز نیاز دارد.

تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

ما نمی‌توانیم سایر برندها را ببینیم که این نوع را انتخاب می‌کنند، زیرا هر یک از آنها اکنون در بخش 5G هستند. به گفته خبرگزاری GizChina، هواوی نمی‌تواند از تراشه‌های 5G استفاده کند و نیاز به یک ارتقاء اساسی برای اسنپدراگون ۸۸۸ محصولاتش دارد.

Mate XS 2 هواوی که اخیرا معرفی شده است یک گوشی هوشمند تاشو جذاب است اما از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ 4G استفاده می‌کند. ما نمی‌دانیم که آیا راه احتمالی این شرکت برای استفاده از تراشه‌های 5G در سال ۲۰۲۲ هموار خواهد شد یا خیر.

نرخ تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ساخت TSMC تا ۷۰٪ بیشتر از ۸ نسل ۱ سامسونگ خواهد بود

بنابراین، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ 4G احتمالا گزینه‌ای برای سری آینده هواوی میت ۵۰ خواهد بود.لازم به ذکر است که کوالکام همچنین یک اسنپدراگون ۷ نسل ۱ را نیز معرفی خواهد کرد که ممکن است در سری اوپو رنو ۸ عرضه شود. فرض اصلی بر این است که اسنپدراگون ۷ نسل ۱ همزمان با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان