حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی تراشه های جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و اسنپدراگون 7 نسل 1 برای 30 اردیبهشت ماه 1401 تایید شد

نوشته

1 سال قبل | 3 دیدگاه | سخت‌افزار، کوالکام

کوالکام تایید کرده است که این شرکت میزبان رویداد جدیدی برای معرفی تراشه های جدید کوالکام در تاریخ 30 اردیبهشت ماه 1401 در چین خواهد بود. در حالی که جزئیات مربوط به این رویداد تاکنون فاش نشده است، اما انتظار می‌رود که این شرکت پردازنده های جدید سری کوالکام اسنپدراگون خود را در آن روز معرفی کند.

این برند احتمالاً دو چیپست جدید برای گوشی هوشمند را معرفی خواهد کرد. این دو چیپست کوالکام Snapdragon 7 Gen 1 و کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 Plus خواهند بود که به ترتیب به بخش میانرده و پرچمدار تعلق دارند.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1

اسنپدراگون 7 نسل 1 اولین پردازنده‌ از سری 7 کوالکام با طرح نام‌گذاری جدید است. این طرح نامگذاری توسط کوالکام در سال گذشته با معرفی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 شروع شد.

بر اساس گزارش‌ها و افشاها، کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 آینده از هسته‌ های ARM Cortex A710 و Cortex A510 به ترتیب با فرکانس 2.3 و 1.8 گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، با پردازنده گرافیکی Adreno 662 نیز همراه خواهد شد.

تاریخ معرفی تراشه های جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و اسنپدراگون 7 نسل 1 برای 30 اردیبهشت ماه 1401 تایید شد

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

از سوی دیگر، کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، همانطور که از نام آن مشخص است، یک پردازنده ارتقا یافته از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است. این پردازنده جدید به جای فرآیند 4 نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. انتظار می‌رود تفاوت اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با اسنپدراگون 8 نسل 1 در قدرتمند‌ ترین هسته CPU آن باشد. در اینجا این تراشه با یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز ارائه می‌شود که نسبت به نسل قبل اورکلاک محسوب می‌شود. اما سه واحد عملکرد Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 احتمالاً بدون تغییر باقی خواهد ماند. همچنین انتظار می‌رود موتورولا یکی از اولین سازندگانی باشد که از این تراشه جدید در گوشی موتورولا Edge X30 خود استفاده می‌کند.

به نقل از منبع همانطور که گفتیم افشای اطلاعات قبلی نشان می‌داد که این چیپست دارای پیکربندی 1 + 3 + 4 هسته باشد. این هسته ها شامل هسته اصلی Cortex X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز و همچنین سه هسته Cortex A710 و چهار هسته Cortex A510 با همان فرکانس های گذشته می‌شوند.

 

منتظر معرفی تراشه های جدید کوالکام در 30 اردیبهشت ماه هستید؟ به نظر شما کوالکام می‌تواند این‌بار به مشکلات اخیر پردازنده های خود پایان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

7 نسل ۱ که معلوم شد مدعی نیست خدا کنه حداقل پایداریش عالی باشه

mega08

اسنپ ۸ نسل ۱ که بدجور گند زد باید دید نسخه ی پلاسش چطور میشه.

Mahdi

نصف گند زدنا رو حل کرده نصفش می مونه مثل بقیه پرچمدارای اندرویدی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری