حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام با معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 می‌کوشد آن را با 8 Gen1 تولید سامسونگ جایگزین کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

علی‌رغم آن‌که تنها دو ماه از معرفی آخرین نسل از تراشه پرچمدار کوالکام ساخت سامسونگ، Snapdragon 8 Gen1، گذشته است، به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد با توجه به مشکلات کمپانی کره‌ای در تولید آن، هرچه سریع‌تر این تراشه را با نسخه ارتقا یافته جدید با نام احتمالی +Snapdragon 8 Gen1 که توسط TSMC توسعه داده خواهد شد، جایگزین کند.

معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 کوالکام

با استناد به ادعای یک افشاگر چینی در شبکه اجتماعی Weibo، غول آمریکایی تولیدکننده تراشه به‌دنبال معرفی زودهنگام چیپست 4 نانومتری +Snapdragon 8 Gen1 خود است تا آن را جایگزین تراشه‌های فعلی Snapdragon 8 Gen1 کند. برای کسانی که نمی‌دانند، 8 Gen1 آخرین و قدرتمندترین پردازنده موبایلی کوالکام است که در جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال جاری، مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، سامسونگ با مشکلاتی در تولید این تراشه مواجه شده که باعث می‌شود کوالکام ناچارا بخشی از تولید 8 Gen1 را به TSMC منتقل کند.

معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 کوالکام

معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 کوالکام

بنابراین، طبق گزارش‌ها، این شرکت در تلاش است تا نسخه بهبودیافته چیپست پرچمدار خود را که توسط شرکت سازنده نیمه‌هادی تایوانی، TSMC، ساخته می‌شود، به‌زودی عرضه کند تا جایگزین نسخه ساخت سامسونگ شود. همچنین انتظار می‌رود تراشه ساخت TSMC نیز مانند نسخه فعلی، مبتنی‌بر فرآیند 4 نانومتری باشد که دارای شماره مدل SM8475 در مقایسه با شماره مدل SM8450 اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است.

درحالی‌که هنوز جزئیات دقیق‌تری از این انتقال تولید منتشر نشده است، نسخه پلاس ظاهراً عملکرد CPU را ازطریق افزایش فرکانس تراشه بهبود بخشیده و با بهره‌وری انرژی بهتری نیز ارائه می‌شود. انتظار می‌رود این تراشه برای اولین بار در گوشی‌های پرچمدار مانند Xiaomi 12 Ultra یا حتی سری MIX 5 مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، تمامی این موارد همگی در حد حدس‌وگمان بوده و بایستی به‌خاطر داشته باشید که این هنوز یک گزارش تأیید نشده است، بنابراین فعلاً آن را با شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره معرفی زودهنگام +Snapdragon 8 Gen1 توسط کوالکام به‌منظور جایگزینی با تراشه فعلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی