حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برخلاف اکثر شرکت ها، مشکلات زنجیره تامین خود را حل کرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اخیراً اپل نتایج سه ماهه پایانی سال 2021 خود را اعلام کرد که نشان می‌دهد این شرکت با وجود مشکلات تامین برای تمامی شرکت ها، چقدر خوب عمل می‌کند. در روز هایی که مشکلات زنجیره تامین مانند بارانی بر سر تمام شرکت ها می‌بارد، گویا اپل با یک چتر فارغ از بسیاری از این مشکلات نظاره‌گر تلاش های سایر شرکت هاست. اما ما در مورد با ارزش ترین برند جهان صحبت می‌کنیم ها! شاید ممکن باشد فکر کنید هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد، اما وجود دارد! منظور ما این است که اگر این شرکت که در لیست با ارزش ترین برندها با وجود موانع رتبه اول را کسب می‌کند، به سادگی به این معنی است که این شرکت مستقر در کوپرتینو، می داند که چگونه مشکلات خود را حل کند و بر موانع غلبه کند. البته ما در ادامه در مورد مسائل زنجیره تامین صحبت می کنیم؛ اما مهم تر آن که اپل می تواند این مشکلات را حل کند آن هم بدون اینکه ضرر هنگفتی ببیند، که باعث الهام بخشیدن به تولیدکنندگان دیگر و امیدواری شده است. با این حال، پیروزی اپل بر این مشکلات به این معنا نیست که رقبای آن پتانسیل عبور از طوفان مشکلات تامین را بدون خیس شدن داشته باشند.

 

به نقل از منبع، به گزارش رویترز، باب اودانل، تحلیلگر اصلی در TECHnalysis Research، گفت:

بیشتر مشکلات محدودیت عرضه برای اپل تمام شده است، اما نه لزوما برای بقیه.

شرکت‌ هایی از سازنده خودرو های الکتریکی مانند تسلا گرفته، تا تامین‌ کننده های تجهیزات ساخت ویفر، مانند Lam Research، هشدار های خود را در مورد مسائل زنجیره تامین مجدداً گوشزد کرده‌اند. آنها گفتند که مشکلات زنجیره تامین که در چند سال اخیر چندین صنعت را آزار داده است، امسال نیز تولید را محدود خواهد کرد.

شرکت‌ های نیمه‌ رسانا تمایل دارند شرکت‌ های بزرگی مانند اپل را به دلیل قدرت خرید قوی، تقاضای زیاد بازار برای محصولاتشان و توانایی جهت دادن به شرکت‌ های دیگر برای سفارشی‌ سازی خطوط تولید برای قطعاتی که محصولاتشان استفاده می‌کنند، در اولویت قرار دهند. تراشه های رده بالایی که اپل سفارش می دهد گران هستند. بنابراین سازندگان تراشه آنها را جذاب تر می دانند. این اساسا به این معنی است که اپل در تامین سریعتر قطعات نسبت به رقبای خود مزیت دارد.

اپل عنوان با ارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۲ را کسب کرد؛ تیک تاک سریع‌ترین برند درحال رشد

شرکت های دیگر چگونه با مشکلات زنجیره تامین کنار می آیند؟

در حالی که اپل، برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر، از پشتیبانی بهتری در ظرفیت تولید تراشه‌ های پیچیده‌ تر برخوردار است، اما با برخی از تراشه‌ های فرآیند پیچیده نیز مشکل دارد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، به تحلیلگران گفته است که آی‌پد از تراشه‌ های مبتنی بر فرآیند های پیچیده استفاده می‌کند و عرضه این تراشه‌ های فرآیند پیچیده بسیار محدود است. این موضوع باعث شد درآمد آی‌پد 14 درصد کاهش یابد. در طول فصل تعطیلات، محدودیت‌ های مربوط به تراشه‌ها یا زیخته گری های فرآیند پیچیده بسیار آشکار است. وی افزود:

به طور کلی، ما شاهد بهبودی در سه ماهه مارس از نظر کاهش محدودیت ها در مقایسه با آنچه در سه ماهه دسامبر بودیم، هستیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز، این هفته گفت که مشکلات زنجیره تامین، تولید را در تمام کارخانه‌ های این شرکت محدود می‌کند. او به تحلیلگران گفت:

بنابراین مشکل کمبود تراشه، اگرچه بهتر از سال گذشته است، اما همچنان مسئله‌ای برای تولید کنندگان است که ادامه دارد.

مشکلات زنجیره تامین تراشه همچنان ادامه دارد

مشکلات زنجیره تامین تراشه همچنان ادامه دارد

Lam Research، سازنده تجهیزات نیمه هادی نیز، به چالش های جدید عرضه و توزیع اشاره کرد، با افزایش ابتلا به موارد کرونای اُمیکرون که روز به روز جهانگیر تر می‌شود، بر اختلال در حمل و نقل و عملیات لجستیکی نیز روز به روز افزوده شده است.

تحلیلگران و رهبران بازار در دنیای نیمه هادی ها، امیدوارند که وضعیت مشکلات عرضه در اواخر سال جاری کاهش یابد. رومئو آلوارز، یکی از تحلیلگران فناوری می‌گوید: «این یک نگرانی برای صنعت باقی خواهد ماند، اما اپل ممکن است در این قاعده استثنا باشد».

 

امان از این اپل استثنایی! به نظر شما چه زمانی بازار از این مشکلات رهایی پیدا می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری